Železniční most v Liběchově dosloužil, staví se nový
Rubrika: Mosty
Železniční most v Liběchově na Mělnicku na trati mezi Lysou nad Labem a Ústím nad Labem, který byl v havarijním stavu, by měl být v pořádku do letošního 15. prosince. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) zde nyní staví zcela nové přemostění cesty k jezu na Labi. Investice přesáhne 18 milionů korun, peníze hradí Státní fond dopravní infrastruktury. ČTK o tom informoval Jiří Šťastný ze SŽDC.
Nový most začali odborníci stavět na začátku září, protože ocelová nosná konstrukce pod druhou kolejí trati přestala vyhovovat nárokům. Po trati podle grafikonu vlakové dopravy denně může projet až 480 vlaků. "Nevyhovoval už ani stav spodní stavby pod první traťovou kolejí, tedy obou opěr a mostních křídel," uvedl Šťastný. SŽDC si od rekonstrukce slibuje také snížení nákladů na údržbu mostu a přilehlé části trati.
Provoz na trati není při stavbě omezen, vlaky musejí jen v místě zpomalit na 50 kilometrů v hodině. Stavbaři do obou kolejí vložili provizorní ocelové konstrukce, pod nimiž budují zcela nový most. Původní mostní konstrukci včetně zdí z opuky a pískovce rozebrali. "Celá spodní stavba mostu, to jsou opěry a křídla, se nově buduje ze železobetonu. Nové budou i obě deskové nosné konstrukce s průběžným štěrkovým kolejovým ložem. Na nich bude osazeno nové mostní zábradlí," popsal Šťastný.
Ve Středočeském kraji SŽDC opravuje také ocelový most na trati Rakovník - Mladotice, který přemosťuje údolí říčky Javornice před zastávkou Strachovice. Stavbaři zde vyztužují mostní konstrukci, aby se zvýšila její nosnost. Rekonstruuje se i most na trati Kralupy nad Vltavou - Kladno přes bývalý mlýnský náhon na začátku železniční stanice Zákolany.
Autor
Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.