KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    Železniční most v Liběchově dosloužil, staví se nový

Železniční most v Liběchově dosloužil, staví se nový

Publikováno: 7.11.2010, Aktualizováno: 8.11.2010 15:18
Rubrika: Mosty

Železniční most v Liběchově na Mělnicku na trati mezi Lysou nad Labem a Ústím nad Labem, který byl v havarijním stavu, by měl být v pořádku do letošního 15. prosince. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) zde nyní staví zcela nové přemostění cesty k jezu na Labi. Investice přesáhne 18 milionů korun, peníze hradí Státní fond dopravní infrastruktury. ČTK o tom informoval Jiří Šťastný ze SŽDC.

Nový most začali odborníci stavět na začátku září, protože ocelová nosná konstrukce pod druhou kolejí trati přestala vyhovovat nárokům. Po trati podle grafikonu vlakové dopravy denně může projet až 480 vlaků. "Nevyhovoval už ani stav spodní stavby pod první traťovou kolejí, tedy obou opěr a mostních křídel," uvedl Šťastný. SŽDC si od rekonstrukce slibuje také snížení nákladů na údržbu mostu a přilehlé části trati.

Provoz na trati není při stavbě omezen, vlaky musejí jen v místě zpomalit na 50 kilometrů v hodině. Stavbaři do obou kolejí vložili provizorní ocelové konstrukce, pod nimiž budují zcela nový most. Původní mostní konstrukci včetně zdí z opuky a pískovce rozebrali. "Celá spodní stavba mostu, to jsou opěry a křídla, se nově buduje ze železobetonu. Nové budou i obě deskové nosné konstrukce s průběžným štěrkovým kolejovým ložem. Na nich bude osazeno nové mostní zábradlí," popsal Šťastný.

Ve Středočeském kraji SŽDC opravuje také ocelový most na trati Rakovník - Mladotice, který přemosťuje údolí říčky Javornice před zastávkou Strachovice. Stavbaři zde vyztužují mostní konstrukci, aby se zvýšila její nosnost. Rekonstruuje se i most na trati Kralupy nad Vltavou - Kladno přes bývalý mlýnský náhon na začátku železniční stanice Zákolany.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Ocelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěnýchOcelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěných (83x)
Ocelové mostnice jsou moderní alternativou pro dřevěné mostnice, které jsou nákladné a náročné na údržbu. Ocelové mostni...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (56x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...
Volný mostní průřez dle ČSN 73 6201:2008 a bezpečnost provozování dráhy (54x)
Volný mostní průřez (dále jen VMP) zavedený normou ČSN 73 6201:2008 kontinuálně z hlediska bezpečnosti železnice navazuj...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice