KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    Zapažení stavební jámy stanice metra trasy A Motol

Zapažení stavební jámy stanice metra trasy A Motol

Publikováno: 28.4.2011
Rubrika: Mosty, Tunely

Těsně před Vánocemi roku 2010 se společnost Zakládání Group a. s. nastěhovala na staveniště stanice metra trasy A Motol. Nová (prodloužená) trasa A pražského metra z Dejvic směrem na letiště Ruzyně bude mít již čtvrtou novou stanici, která je situována v příkrém svahu nad Motolskou nemocnicí.

Podchycení svahu nad Motolskou nemocnicí podél ulice Kukulova je projekčně vyřešeno kotvenou železobetonovou pažicí stěnou o šířce 800 mm. Plocha podzemní stěny je celkem 3 000 m2 s hloubkou lamel od 16,5; 18,5 až 22,5 m. Délka podchytávaného svahu ve stanici je 160 bm.

GEOLOGICKÉ PODMÍNKY STAVENIŠTĚ
Geologické poměry svahu jsou mimořádně proměnlivé, od běžných navážek až po tvrdé diabasové vrstvy s nepředvídatelnou polohou v hloubkách cca 10 m pod vodicími zídkami. Což jsou podmínky „příliš náročné“ pro klasické hloubení podzemních stěn drapákem, zato ovšem zcela vyhovující pro nasazení hydrofrézy.

TECHNOLOGICKÝ POSTUP
Pro utvrzení se v předpokladech o reálnosti zvoleného postupu a technologie bylo potřebné ověřit dosažitelnost hloubky lamel, požadovaný ostrý postup výstavby ještě před vánoční pauzou na prvních lamelách „in situ“. Dále bylo nutné prověřit pracovní plochy z hlediska logistiky pohybu a plynulé práce těžkých strojů na úzké – liniové pracovní ploše, s více než čtyřmi výškovými úrovněmi. Harmonogram byl „napjatý“ i z důvodu omezení hluku v sousedící nemocnici.

Práce v zimním období je náročná na zázemí hydrofrézy, které tvoří mohutná výrobna pažicí suspenze. Výrobna musí být schopna zásobovat hydrofrézu pažicí suspenzí 8palcovým potrubím o průměrném průtoku 300 až 350 m3 za hodinu. Úzké pracovní plochy komplikují dovoz a ukládání čerstvé betonové směsi při betonážích, kde jedna lamela s objemem přes 120 m3 musí byt zabetonována za méně než čtyři hodiny. Pro vložení armatury do rýhy je potřeba zvládnout manipulaci z armokošem o rozměru 23 × 7,5 × 0,7 m s hmotností až 12 tun.

SOUČASNÁ SITUACE
V únoru 2011 byly práce na železobetonové opěrné zdi včas dokončeny. Dnes pracuje na staveništi další dodavatel. Probíhá výkop stavební jámy, postupně se obnažuje podzemní stěna po úrovních, na kterých probíhá kotvení podzemních stěn. Práce v počasí mimořádně tuhé zimy byly náročné pro posádky strojů a zvláště pro betonáře pracující v nechráněném prostoru s mokrými procesy.

Construction Shaft Lagging of the Metro Station on Line A Motol
The new (extended) line A of the Prague subway from Dejvice direction to the Ruzyně airport has already a fourth new stop situated in the steep slope above Motolská hospital. The slope underpinning above the Motolská hospital along the Kukulova street from the design point of view, it is solved using the anchorage reinforced concrete board wall with the width of 800 mm. The area of the underground wall is 3,008 m2. The length of the underpinned slope in the station is 160 bm.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Modelované prověřování minimální pracovní plochy pro mechanizmy. Po klasickém předvýkopu do 3 m, což je nutná podmínka pro nasazení hydrofrézy. Dohloubení lamely hydrofrézou až na 22,5 m. Osazení výztuže a betonáže jednotlivých vodotěsných lamel.Rentgenový pohled na pracovní etapu z jihozápadní strany. V popředí zazimovaná výrobna a čistička pažicích suspenzí.Celkový pohled na staveniště ze strany motolské nemocnice180° panorama z jižní strany stavbyStart hydrofrézy v prosinci 2010Frézovací kola se záběrem 820 × 2 800 mm

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Ocelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěnýchOcelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěných (84x)
Ocelové mostnice jsou moderní alternativou pro dřevěné mostnice, které jsou nákladné a náročné na údržbu. Ocelové mostni...
Asfaltové vozovky v tunelechAsfaltové vozovky v tunelech (73x)
V současné době je v ČR legislativně umožněno používat do silničních tunelů delších než 1 km pouze vozovky s cementobeto...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (56x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Votický železniční tunel – technické řešení a zkušenosti z výstavbyVotický železniční tunel – technické řešení a zkušenosti z výstavby (6x)
Hloubený dvoukolejný tunel Votický má v rámci České republiky hned několik prvenství. S délkou 590 m je nejdelším hloube...
Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice