Začal prodej jízdenek RegioJetu, bude konkurovat Českým drahám
Rubrika: Kolejový průmysl
Společnost Student Agency zahájila prodej jízdních dokladů pro svého železničního dopravce RegioJet, který bude konkurovat Českým drahám. Na trať mezi Prahou a Havířovem vyjede 26. září, mezi oběma městy budou zatím jezdit tři spoje každým směrem denně. Na dnešní tiskové konferenci to řekl obchodní ředitel RegioJetu Jiří Schmidt. Výhledově by trať mělo obsluhovat šest vlakových souprav s osmnácti spoji denně.
RegioJet se pokusí cestující odnaučit používat klasické papírové jízdenky a motivovat je k nákupu jízdních dokladů prostřednictvím internetu, uvedl majitel Student Agency Radim Jančura. Jízdné mezi Prahou a Ostravou prostřednictvím takzvané kreditní jízdenky cestujícího vyjde na 230 korun. Podmínkou je bezplatná registrace na stránkách dopravce. Za 295 korun budou cestovat lidé využívající otevřenou jízdenku, kteří si online nebo textovou zprávou bezplatně rezervují místenku.
Cena základního jízdného koupeného buď ve vlaku, nebo na nádraží se vyšplhá u RegioJetu na 420 korun. Konkurenční České dráhy nabízejí pro spoje na trati Praha - Ostrava základní jízdné 438 korun, s In-kartou 25 prodávají jízdenku za 329 Kč a s dražší In-kartou 50 za 219 Kč. Za vydání slevové In-karty se přitom platí.
RegioJet se snažil systém odbavení i nákupu jízdenek nastavit tak, aby byl maximálně podobný systému používanému pro autobusy Student Agency, řekl Schmidt. Dopravce hodlá uznávat i slevové karty zákazníků Českých drah a bude jim poskytovat čtvrtinovou slevu. To se týká veškerých slevových karet RailPlus. Po spuštění prodeje jízdenek se během ranních hodin prodalo sto jízdních dokladů, uvedl mluvčí Student Agency Aleš Ondrůj.
Celkem šest spojů denně, které RegioJet bude vypravovat od 26. září, budou zajišťovat dvě vlakové soupravy. Po čtyřech týdnech se k těmto vlakům připojí další souprava, čímž se počet spojů rozšíří na osm denně. Další vlak přibude v listopadu, cílem je osmnáct spojů každý den. Tak by měl RegioJet jezdit od změny jízdního řádu 11. prosince. Už dříve firma uvedla, že do Prahy chce vyjíždět každé dvě hodiny, ve špičce pak každou hodinu.
RegioJet chce Českým drahám konkurovat také poskytovanými službami. Jeho vlaky budou klimatizované, cestující budou moci bezplatně využít bezdrátové připojení k internetu, dobíjet si drobnou elektroniku a stevardky jim rozdají denní tisk a zdarma budou nabízet studené a teplé nápoje. K obdobné službě se odhodlaly i České dráhy, jejichž "vlakušky" od září rozdávají nápoje a tisk. Těchto služeb se ale dočkají pouze cestující v první vozové třídě v rychlících na trati Praha -Ostrava.
Velkou výhodou pro RegioJet bude propojení autobusové a železniční dopravy, uvedl Schmidt. Dvěma směry budou od 1. října navazovat autobusy Student Agency ze stanice Olomouc. Jedna spojí Olomouc s Otrokovicemi a Zlínem, druhá bude vedena ve směru Nový Jičín, Frýdek-Místek a Karviná.
RegioJet není jediným soukromým přepravcem, který má plány konkurovat Českým drahám na frekventované trase Praha - Ostrava. Od prosince 2012 chce na stejnou trasu vyjet společnost Leo Express podnikatele Leoše Novotného.
Skupině Student Agency vzrostl v pololetí meziročně obrat o 35 procent na 2,85 miliardy korun. Dopravce plánuje za rok 2011 obrat ve výši 5,5 miliardy, což by oproti roku 2010 mělo být zvýšení o více než miliardu korun.
Autor
Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.