Výstavba nového železničního mostu v Kolíně je z poloviny hotova
Rubrika: Mosty
Výstavba nového železničního mostu přes Labe v Kolíně dospěla do poloviny. Stavbaři za čtyři měsíce od zahájení prací rozebrali půlku původní, více než sto let staré konstrukce a na jejím místě vybudovali most úplně nový. Totéž nyní učiní s druhou polovinou mostu. Projekt za 1,23 miliardy korun podpoří částkou 877 milionů Kč Evropská unie, zbylé náklady uhradí Státní fond dopravní infrastruktury, sdělily dnes ČTK ve společné tiskové zprávě Ředitelství vodních cest ČR a Správa železniční dopravní cesty (SŽDC).
Starý dvoukolejný most z roku 1908 nevyhovoval podjezdnou výškou 4,35 metru současným požadavkům na parametry vodní cesty. Má být proto nahrazen novým moderním mostem s výškou 5,25 metru. Díky rozdělení prací na dvě poloviny nemusela být přerušena železniční doprava a vlaky místem projíždějí po jedné koleji. Ode dneška přestávají jezdit po staré části mostu, která se bude demolovat, a začnou využívat nově vybudovanou polovinu.
Při rekonstrukci má být upraveno přes 2900 metrů železničního spodku a svršku, postaveno nové trakční vedení a trať se dočká i moderního zabezpečovacího zařízení. Budou rovněž zrekonstruovány dva železniční přejezdy v ulicích Starokolínská a Tovární. Projekt počítá i s vybudováním protihlukových stěn o délce jednoho kilometru na ochranu přilehlých obytných objektů.
Cestující mohou od dnešního dne navíc využívat kompletně zrekonstruované nástupiště číslo pět na kolínském nádraží. Nástupiště číslo čtyři, které jako poslední ještě nebylo zmodernizováno, se od srpna postupně uzavře a bude rovněž přebudováno. Dokončuje se tak komplexní rekonstrukce železniční stanice Kolín - hlavní nádraží jako významného dopravního uzlu.
Autor
Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.