KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    Výstavba nového železničního mostu v Kolíně je z poloviny hotova

Výstavba nového železničního mostu v Kolíně je z poloviny hotova

Publikováno: 6.7.2010, Aktualizováno: 13.7.2010 13:08
Rubrika: Mosty

Výstavba nového železničního mostu přes Labe v Kolíně dospěla do poloviny. Stavbaři za čtyři měsíce od zahájení prací rozebrali půlku původní, více než sto let staré konstrukce a na jejím místě vybudovali most úplně nový. Totéž nyní učiní s druhou polovinou mostu. Projekt za 1,23 miliardy korun podpoří částkou 877 milionů Kč Evropská unie, zbylé náklady uhradí Státní fond dopravní infrastruktury, sdělily dnes ČTK ve společné tiskové zprávě Ředitelství vodních cest ČR a Správa železniční dopravní cesty (SŽDC).

Starý dvoukolejný most z roku 1908 nevyhovoval podjezdnou výškou 4,35 metru současným požadavkům na parametry vodní cesty. Má být proto nahrazen novým moderním mostem s výškou 5,25 metru. Díky rozdělení prací na dvě poloviny nemusela být přerušena železniční doprava a vlaky místem projíždějí po jedné koleji. Ode dneška přestávají jezdit po staré části mostu, která se bude demolovat, a začnou využívat nově vybudovanou polovinu.

Při rekonstrukci má být upraveno přes 2900 metrů železničního spodku a svršku, postaveno nové trakční vedení a trať se dočká i moderního zabezpečovacího zařízení. Budou rovněž zrekonstruovány dva železniční přejezdy v ulicích Starokolínská a Tovární. Projekt počítá i s vybudováním protihlukových stěn o délce jednoho kilometru na ochranu přilehlých obytných objektů.

Cestující mohou od dnešního dne navíc využívat kompletně zrekonstruované nástupiště číslo pět na kolínském nádraží. Nástupiště číslo čtyři, které jako poslední ještě nebylo zmodernizováno, se od srpna postupně uzavře a bude rovněž přebudováno. Dokončuje se tak komplexní rekonstrukce železniční stanice Kolín - hlavní nádraží jako významného dopravního uzlu.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Ocelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěnýchOcelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěných (83x)
Ocelové mostnice jsou moderní alternativou pro dřevěné mostnice, které jsou nákladné a náročné na údržbu. Ocelové mostni...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (56x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...
Volný mostní průřez dle ČSN 73 6201:2008 a bezpečnost provozování dráhy (54x)
Volný mostní průřez (dále jen VMP) zavedený normou ČSN 73 6201:2008 kontinuálně z hlediska bezpečnosti železnice navazuj...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice