KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    Výstavba mostu SO 201 na obchvatu města Vamberk

Výstavba mostu SO 201 na obchvatu města Vamberk

Publikováno: 12.4.2010
Rubrika: Mosty

Silnice I/14 tvoří spojnici severní a jižní části východních Čech, vedoucí po úpatí Orlických hor. V místě křížení silnice I/14 a I/11 se nachází město Vamberk a vzhledem k tomu, že se obě hlavní silnice kříží přímo ve středu města, bylo nutné vybudovat obchvat. Ten má za cíl radikálně vyloučit tranzitní dopravu z města.

Stavba se skládá ze tří etap. První byla „přeložka silnice I/11, 1. stavba“, která byla realizována v roce 1996. Druhá část „I/11 Vamberk, 2. stavba” byla dokončena v roce 2002. Ukončení poslední části „I/14 Vamberk – jižní přeložka, 3. stavba” je plánováno na konec roku 2010. Navrhovaná přeložka silnice I/14 je dlouhá 1.700 m a začíná na nově budované okružní křižovatce se čtyřmi paprsky. Dále přeložka pokračuje přes řeku Zdobnici a nakonec se pravotočivým obloukem napojuje na stávající silnici I/14.

V údolní nivě řeky Zdobnice se nachází železniční trať, polní cesta, vlečka, účelová komunikace, komunikace k čistírně odpadních vod a řeka Zdobnice. Z tohoto důvodu bylo navrženo její celkové přemostění. Navržený most má délku 526,6 m a výšku nivelety 13–16 m nad úrovní terénu. Nosnou konstrukci tvoří spřažená ocelobetonová roštová konstrukce o 16 polích se šesti hlavními ocelovými svařovanými nosníky o výšce 1,17–1,29 m a s délkou polí 27–34,25 m.

SYSTÉM PODPĚRNÝCH BÁREK
Pro výstavbu mostu byly zvoleny podpěrné bárky ze systému CUPLOK a SOLDIER dodávané firmou Harsco Infrastructure CZ s. r. o. Bárky sloužily pro podepření hlavních ocelových nosníků a bednění příčníků nad podpěrami. Celá konstrukce mostu byla projektantem navržena jako částečně prefabrikovaná za účelem celkového zrychlení a zefektivnění výstavby. Pro podepření nosné konstrukce byly zvoleny dva typy bárek, první u podpěry a druhá ve středu rozpětí každého pole. Bednění mostovky mezi hlavními ocelovými nosníky bylo navržené jako prefabrikované, pro bednění křídel bylo použito prvkové bednění MULTIFORM.

První typ bárky podepírá železobetonový příčník a konce ocelových nosníků. Bárka je velmi štíhlá (3,6 m při výšce 13,8 m), a proto je její stabilita zajištěna pomocí rozepření do pilířů. Je vytvořena modulovým systémem CUPLOK a zesílena půdorysně v každém rohu stojkami SOLDIER. Ocelové nosníky jsou přímo položeny na příčně umístěný válcovaný nosník, který je dále položen na rošt ze systému MULTIFORM. Podepření příčníku je provedeno pouze systémem CUPLOK a roštem MULTIFORM. Stavba jedné bárky u pilíře trvala montážníkům necelých šest dní.

Druhý typ bárky podepíral pouze ocelové nosníky a to vždy ve středu rozpětí každého pole. Bárky měly šířku 3,6 m a při výšce až 13 m bylo zapotřebí vyřešit stabilitu celé konstrukce pro zatížení větrem. Proto byly bárky ukotveny pomocí vysokopevnostních kurt vždy ke dvěma sousedícím pilířům. Konstrukci bárek tvoří kombinace modulového systému CUPLOK se stojkami SOLDIER, tvořených dvojicí tenkostěných vylehčených profilů tvaru C. Ve vrchní části konstrukce je vytvořen nosníkový rošt ze systému MULTIFORM a na něm je příčně uložen válcovaný ocelový nosník. Stavba této bárky zabrala montážníkům přibližně tři dny.

Navržené řešení podpěrných bárek je velmi variabilní, a to jak z hlediska prostorového uspořádání, tak i možností přenášet velká zatížení. Tato variabilita je možná díky kombinaci systémů CUPLOK a SOLDIER. Investorem stavby „I/14 Vamberk – jižní přeložka, 3. stavba” je ŘSD ČR, správa Hradec Králové, projektantem stavby společnost S T R A D A v. o. s. a zhotovitelem stavby společnost EUROVIA CS, a. s. Projekt mostu zajišťuje společnost Valbek, spol. s r. o., a výstavbu mostu provádí společnost M – SILNICE a. s. Dodavatelem podpěrných bárek včetně montáže, projekčního návrhu a technické asistence je společnost Harsco Infrastructure CZ s. r. o.

Construction of the bridge SO 201 on the bypass of the city of Vamberk
Road I/14 creates a connection of northern and southern part of Eastern Bohemia leading on the foot of Orlické mountains. In the place of crossing the roads I/14 and I/11 there is a town of Vamberk and due to the fact that both main roads cross directly in the city centre, it was necessary to build a bypass. The newly-designed bridge is part of the bypass. For the bridge construction the system of supporting trestles was chosen and supplied by the company Harsco Infrastructure CZ s. r. o. The trestles serve for supporting the main steel beams and form works of girders above the supports.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Bárka u pilířeCelkový pohled na stavbu

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Ocelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěnýchOcelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěných (83x)
Ocelové mostnice jsou moderní alternativou pro dřevěné mostnice, které jsou nákladné a náročné na údržbu. Ocelové mostni...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (56x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...
Volný mostní průřez dle ČSN 73 6201:2008 a bezpečnost provozování dráhy (54x)
Volný mostní průřez (dále jen VMP) zavedený normou ČSN 73 6201:2008 kontinuálně z hlediska bezpečnosti železnice navazuj...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice