KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    Výstavba mostů na I/53 Lechovice, obchvat

Výstavba mostů na I/53 Lechovice, obchvat

Publikováno: 20.5.2019
Rubrika: Mosty

Silnice I/53 je v oblasti jižní Moravy důležitým dopravním tahem, který zajišťuje silniční spojení sídelních útvarů regionálního významu. Nadregionální význam této komunikace se projevuje v souvislosti s napojením na silnici E 59 (Vídeň – Znojmo – Jihlava) ve Znojmě a na E 461 (Vídeň – Mikulov – Brno – Svitavy) u Pohořelic. Na úseku Znojmo – Pohořelice je obec Lechovice jedinou průjezdnou obcí. Směrový a výškový průběh silnice v intravilánu obce tvoří výraznou dopravní závadu, která je zejména v zimních měsících zdrojem četných dopravních kolapsů a vážných nehod se smrtelnými následky.

IDENTIFIKAČNÍ ÚDAJE ÚČASTNÍKŮ STAVBY:

  • Objednatel: Ředitelství silnic a dálnic ČR
  • Zhotovitel stavby: Společnost 1/53 Lechovice – obchvat, IMOS Brno a TheBa Asfalt s. r. o.
  • Zhotovitel mostů (pro IMOS Brno, a. s.): EUROVIA CS a. s., závod Mosty a konstrukce

ZÁKLADNÍ UKAZATELE STAVBY:

  • Obec, katastrální území: Lechovice
  • Kraj: Jihomoravský
  • Délka: 4 600 m
  • Kategorie: S 11,5/80
  • Plocha vozovek: 50 400 m2
  • Počet stavebních objektů: 41
  • Počet mostů: 5 z toho 4 na trase I/53 a 1 nadjezd
  • Plocha mostů: 2 665 m2
  • Cena stavby dle smlouvy: 270 793 805 Kč bez DPH
  • Doba výstavby: 07/2017 – 06/2019

Vybudováním obchvatu Lechovic bude odstraněn poslední úsek na silnici I/53, který je dosud veden v intravilánu. Bude tím významně posílena kapacita komunikace, která umožní převést stávající i předpokládané zvýšené intenzity silniční dopravy v příhraniční oblasti. Stavba obchvatu je umístěna do km 11,300 – 16,006 pasportu stávající silnice I/53. Celková délka úpravy je 4 600 m. Silnice I/53 je v předmětném úseku navržena v kategorii S 11,5/80.

TECHNICKÉ ÚDAJE STAVBY

Stavba silnice I/53 v délce 4 600 metrů je navržena v kategorii S 11,5/80. Nově navržená silnice je situována v extravilánu jižně od zástavby Lechovic.

Začátek úpravy je v km 11,320 stávající silnice I/53, konec v km 15,975. V rámci silničních objektů bude provedeno napojení na stávající silnici I/53 do obce Lechovice v km 0,370 a do místní části Lechovice – Zámecký vrch v km 3,352. Křižovatky se silnicí II/414 Lechovice – Borotice a se silnicí III/3974 ve směru na Čejkovice jsou řešeny jako úrovňové. Křížení s polní cestou v km 2,341 je navrženo jako mimoúrovňové přes nadjezd SO 204 s úpravou směrového vedení cesty. V rámci stavby jsou v nutném rozsahu upraveny stávající polní cesty.

TECHNICKÉ ÚDAJE MOSTNÍCH OBJEKTŮ

SO 201 Most na silnici I/53 v km 1,517 přes Jevišovku (obr. 1)

  • Délka nosné konstrukce: 102,76 m
  • Rozpětí polí: 15,0 + 23,5 + 24,5 + 23,5 + 15,0 m
  • Volná šířka mostu: 11,50 m
  • Výška mostu: 8,70 m (nad dnem koryta)

Most je navržen jako spojitá monolitická deska lichoběžníkového průřezu o pěti polích s dodatečným soudržným předpětím. Konstrukční výška nosné konstrukce je 1,0 m. Mezilehlé podpory jsou tvořeny dvojicí stěn na základových pasech nesených vrtanými pilotami DN 900 mm. Krajní opěry jsou navrženy jako masivní se zavěšenými rovnoběžnými křídly. Nosná konstrukce se betonovala na pevné prostorové skruži v jedné etapě. Na pilířích je uložena přes vrubové klouby, na opěrách na hrncových ložiskách. 

SO 202 Most na silnici I/53 v km 1,696 přes staré koryto Jevišovky (obr. 2)

  • Délka nosné konstrukce: 47,50 m
  • Rozpětí polí: 23,0 + 23,0 m
  • Volná šířka mostu: 11,50 m
  • Výška mostu: 8,12 m (nad dnem koryta)

Most je navržen jako spojitá monolitická deska lichoběžníkového průřezu o dvou polích. Konstrukční výška nosné konstrukce je 1,10 m. Mezilehlá podpora je tvořena dvojicí stěn na základovém pásu neseným vrtanými pilotami DN 900 mm. Krajní opěry jsou navrženy jako masivní se zavěšenými rovnoběžnými křídly. Nosná konstrukce se betonovala na pevné prostorové skruži v jedné etapě. Na pilířích je uložena přes rámové vetknutí, na opěrách na hrncových ložiskách.

SO 203 Most na silnici I/53 v km 1,788 přes lesní cestu a náhon (obr. 3)

  • Délka nosné konstrukce: 23,42 m
  • Rozpětí polí: 22,0 m
  • Volná šířka mostu: 11,50 m
  • Výška mostu: 6,10; 8,50 m (nad dnem koryta)

Most je navržen jako prostá monolitická deska lichoběžníkového průřezu o jednom prostě uloženém poli. Mostovka bude předpjatá soudržnými kabely. Výška nosné konstrukce je 1,2 m. Opěry jsou masivní s neoddilatovanými masivními rovnoběžnými křídly. Most je založen na vrtaných pilotách DN 900 mm. Nosná konstrukce se betonovala na pevné prostorové skruži v jedné etapě. Na opěrách je uložena na hrncových ložiskách.

SO 204 Most na polní cestě v km 2,370 silnice I/53 (obr. 4)

  • Délka nosné konstrukce: 35,10 m
  • Rozpětí polí: 12,60 + 21,10 m
  • Volná šířka mostu: 6,00 m
  • Výška mostu: 7,25 m

Most je navržen jako integrovaný, monolitický, dodatečně předpjatý trám s proměnnou výškou 0,7 – 1,7 m o dvou polích. Střední podpěra je tvořena skloněnou stojkou, která je vetknuta do základu spolu se vzpěrou, která tvoří rámové spojení základu a monolitického koncového příčníku opěry 1. Založení je na velkoprůměrových pilotách DN 900 mm. Nosná konstrukce se betonovala na pevné prostorové skruži v jedné etapě. Na podpěře je uložena přes rámové vetknutí, na opěrách na přes koncové příčníky na pilotách.

SO 205 Podchod pro zvěř na silnici I/53 v km 3,535 (obr. 5)

  • Délka nosné konstrukce: 9,40 m
  • Rozpětí polí: 8,60 m
  • Volná šířka mostu: 11,50 m
  • Výška mostu: 5,50 m

Most je navržen jako vetknutý rám o jednom poli s rozpětím 8,60 m s výškovými náběhy rámové příčle. Desková rámová příčel má konstrukční výšku 0,40 m v poli a 0,70 m v místě vetknutí do rámových stojek. Most je založen na vrtaných pilotách DN 900 mm. Nosná konstrukce se betonovala na pevné prostorové skruži v jedné etapě.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Obr. 1 – SO 201 Most na silnici I/53 přes JevišovkuObr. 2 – SO 202 Most na silnici I/53 přes staré koryto JevišovkyObr. 3 – SO 203 Most na silnici I/53 přes lesní cestu a náhonObr. 4 – SO 204 Most na polní cestěObr. 5 – SO 205 Podchod pro zvěř

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

U Sokolova projedou auta po části nového mostu přes Ohři od dubna (104x)
Silniční most přes Ohři na rychlostní silnici R6 u Sokolova bude průjezdný v jednom směru od Chebu do Karlových Varů od ...
Ocelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěnýchOcelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěných (90x)
Ocelové mostnice jsou moderní alternativou pro dřevěné mostnice, které jsou nákladné a náročné na údržbu. Ocelové mostni...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (55x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice