Výměna výhybek na trase A pražského metra
Rubrika: Metro A
O Velikonocích proběhla ve dnech od 18. 4. 2014 do 21. 4. 2014 výměna dvou výhybek ve stanici metra Náměstí Míru a také výměna jedné výhybky ve stanici metra Dejvická. Současně ještě probíhala výměna dřevěných pražců za betonové v jedné z odstavných kolejí ve stanici metra Dejvická. Na odstavné koleje totiž navazuje nově budované prodloužení trasy metra A do Motola a tak je potřeba připravit je na novou náročnější úlohu.
Práce prováděli pracovníci oblasti Městské kolejové dráhy, divize Železničního stavitelství, kteří se pravidelné údržbě pražského metra věnují již od jeho vzniku. Práce, které prováděli pracovníci společnosti Skanska, probíhaly v nepřetržitém dvousměnném nasazení. „Vše jsme museli stihnout ve velmi krátké době, a proto bych rád poděkoval všem zúčastněným kolegům za skvěle odvedenou práci a za příkladnou reprezentaci naší společnosti,“ říká Jindřich Topol výkonný ředitel Skanska, divize Železniční stavitelství.
Přípravné práce probíhaly v předstihu v nočních výlukách. Hlavní práce si vyžádaly obousměrné přerušení provozu metra v celé délce trasy A v úseku Dejvická – Depo Hostivař.
Ve vlastní výluce proběhlo po demontážích technologických zařízení snesení původních výhybek, odtěžení štěrkového lože, úprava betonového dna tunelu, zřízení nové vrstvy štěrku, montáž nové výhybky, zaštěrkování a úprava geometrické polohy. Následně byla zpět namontována technologická zařízení – prvky zabezpečovacího zařízení a napájecí kolejnice a všechna zařízení byla přezkoušena před opětovným zahájením provozu. Současně probíhala výměna dřevěných pražců za betonové, které byly ukládány do původních kolejových betonů.