KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Kolejový průmysl    Vláda schválila tendr na modernizaci tratě z Rokycan do Plzně

Vláda schválila tendr na modernizaci tratě z Rokycan do Plzně

Publikováno: 1.2.2012, Aktualizováno: 3.2.2012 11:19
Rubrika: Kolejový průmysl

Vláda dnes schválila veřejnou zakázku na modernizaci železniční tratě z Rokycan do Plzně. Její předpokládaná hodnota je 7,5 miliardy korun bez DPH, Evropská unie by se na tom mohla podílet až 77 procenty. Zahájení zadávacího řízení bude do 29. února. Po jednání vlády to řekl premiér ČR Petr Nečas. Předpokládaná lhůta dokončení stavby je 38 měsíců od poloviny letošního roku.
 

"Stavba je součástí modernizace západního ramene třetího tranzitního železničního koridoru ve směru státní hranice s Německem," řekl ČTK Nečas.

Mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Pavel Halla dříve upozornil, že tendr je nutné vypsat co nejdříve, jinak by Česká republika mohla přijít o dotaci z EU. Stavba se musí zahájit nejpozději v květnu až červenci, řekl Halla.

Trať určená k modernizaci měří zhruba 21,2 kilometru. Úprava zahrnuje mimo jiné dvě přeložky dílčích úseků tratě, železniční stanici Ejpovice a Chrást u Plzně, včetně zastávky Klabava a Plzeň Doubravka. Na trati by po rekonstrukci mělo být možné jezdit rychlostí až 160 kilometrů za hodinu.

Úsek Rokycany - Plzeň je součástí III. železničního koridoru z Prahy přes Plzeň do Chebu, většina staveb koridoru by měla být hotová do konce roku 2015. Po zahájení modernizace tratě Rokycany - Plzeň už zbude poslední velká etapa z Prahy do Berouna, která se jako jediná do roku 2015 celá nestihne.

Stavba je mimo jiné součástí transevropské železniční sítě v ose Praha - Norimberk. V souvislosti s tím se bavorské a české ministerstvo dopravy chystají podepsat memorandum o rozvoji vzájemné železniční dopravy. Češi a Bavoři nyní usilují hlavně o vybudování železničního koridoru, který spojí Prahu s Mnichovem a má výrazně urychlit vlakovou přepravu mezi oběma metropolemi.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Centrální dispečerské pracoviště v Praze na BalabenceCentrální dispečerské pracoviště v Praze na Balabence (60x)
O centrálním dispečerském pracovišti (tedy CDP), které by se mělo postavit (někde) v Praze, se hovoří již poměrně dlouho...
Typový rozbor nástupišť a stanic na železniční síti České republiky (50x)
Zásadním technickým elementem pro přístup cestujících do/ze zastavujících vlakových souprav jsou nástupiště. Cestující v...
Předpis SŽDC D4 – RADIOBLOKPředpis SŽDC D4 – RADIOBLOK (49x)
Přesně 14. prosince 2014 se změnou grafikonu vlakové dopravy vstoupil v platnost zcela nový předpis SŽDC D4 – Předpis pr...

NEJlépe hodnocené související články

Švýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republiceŠvýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republice (5 b.)
Když se majitel společnosti STADLER Rail, A.G., pan Peter Spuhler rozhodl v roce 2009 založit v Praze konstrukční kancel...
Elektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský krajElektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský kraj (5 b.)
Od konce listopadu 2018 uvádějí České dráhy do provozu nové elektrické jednotky RegioPanter, které jsou určeny pro regio...
STADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantuSTADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantu (5 b.)
Rok 1989 přinesl zásadní změnu nejen do budováním socialismu už unavené Československé republiky, ale i do tehdy ještě p...

NEJdiskutovanější související články

Typový rozbor nástupišť a stanic na železniční síti České republiky (3x)
Zásadním technickým elementem pro přístup cestujících do/ze zastavujících vlakových souprav jsou nástupiště. Cestující v...
Čtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaciČtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaci (1x)
Po šestiměsíčním vyjednávání dosáhly v dubnu Evropský parlament, Evropská komise a Rada EU dohody o politickém pilíři tz...
České firmy na Uralu navážou na "mrtvou trať" gulagu (1x)
Uralská dráha, kterou se chystají stavět české firmy podle dohody, podepsané dnes v Praze při návštěvě ruského prezident...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice