KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    Ve Zlínském kraji jsou v havarijním stavu tři silniční mosty

Ve Zlínském kraji jsou v havarijním stavu tři silniční mosty

Publikováno: 10.3.2011, Aktualizováno: 15.3.2011 09:44
Rubrika: Mosty

Ve Zlínském kraji jsou v havarijním stavu tři mosty na silnicích druhé a třetí třídy. Jde o most v části Valašských Klobouk Mirošov na Zlínsku a o mosty v Hovězí na Vsetínsku a v Jankovicích na Uherskohradišťsku. Uvedlo to dnes v tiskové zprávě Ředitelství silnic Zlínského kraje (ŘSZK). Loni byly v kraji v havarijním stavu mosty čtyři, včetně zmíněných mostů v Hovězí a v Jankovicích.

Celkový stav mostů v regionu se ale podle ŘSZK mírně zlepšuje. Jejich technický stav se hodnotí sedmibodovou stupnicí od jedné – bezvadný stav, až po sedm – havarijní stav. Hodnotí se zvlášť spodní stavba mostu a jeho nosná konstrukce. Hodnocení mostu je pak dáno horší z těchto dvou dílčích známek. Celková známka 710 krajských mostů se oproti loňskému roku, kdy činila 3,67, zlepšila na nynějších 3,58.

Je to zatím nejlepší hodnocení v desetileté historii ŘSZK. Například počet mostů v bezvadném stavu se v kraji zvýšil z loňských 51 na letošních 62. Počet velmi dobrých mostů (známka dva) narostl z třiasedmdesáti na stávajících 86.

"Do oprav mostů vkládáme každoročně nemalé prostředky. Motoristé si to ani nemusí uvědomit, most je dlouhý jen několik metrů, a přitom jeho rekonstrukce může stát řádově miliony. Dobrý stav mostů je však zárukou toho, že automobily nebudou muset některá místa na naší krajské silniční síti kvůli nízké únosnosti mostů složitě objíždět," řekl ředitel ŘSZK Bronislav Malý.

Loni investovalo ŘSZK do oprav a staveb nových mostů včetně dotací z evropských fondů 99,7 milionu korun, o rok dříve to přitom bylo přes 181 milionů Kč. Loni byl například dokončen nový most v Rožnově pod Radhoštěm, most u Osvětiman a menší mosty v Senince a Loučce na Vsetínsku, které byly ještě před rokem mezi havarijními. Hotova je i nejnákladnější akce, celková přestavba mostu v Bojkovicích za 55 milionů korun.

Na drobnější stavební údržbu mostů bylo loni vynaloženo dalších 9,7 milionu korun z provozních prostředků společnosti. Letos plánuje ŘSZK investice do oprav a staveb nových mostů za asi 120 milionů korun, na stavební údržbu pak vynaloží dalších 11 milionů korun. První letos zahajovanou akcí je stavba nového mostu přes železniční trať u Brumova-Bylnice na Zlínsku. Náklady činí více než 76 milionů korun.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Ocelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěnýchOcelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěných (84x)
Ocelové mostnice jsou moderní alternativou pro dřevěné mostnice, které jsou nákladné a náročné na údržbu. Ocelové mostni...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (56x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...
Volný mostní průřez dle ČSN 73 6201:2008 a bezpečnost provozování dráhy (54x)
Volný mostní průřez (dále jen VMP) zavedený normou ČSN 73 6201:2008 kontinuálně z hlediska bezpečnosti železnice navazuj...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice