KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    Ve Zlínském kraji jsou v havarijním stavu čtyři silniční mosty

Ve Zlínském kraji jsou v havarijním stavu čtyři silniční mosty

Publikováno: 15.3.2012, Aktualizováno: 19.3.2012 11:37
Rubrika: Mosty

Ve Zlínském kraji jsou v havarijním stavu čtyři mosty na silnicích druhé a třetí třídy. Jde o most v Jankovicích na Slovácku, ve Valašských Kloboukách - Mirošově na Zlínsku a v Hovězí a v Huslenkách - Kychové na Vsetínsku. Uvedlo to dnes v tiskové zprávě Ředitelství silnic Zlínského kraje (ŘSZK). Loni byly jako havarijní uvedeny první tři zmíněné mosty, ke kterým letos přibyl i most v Huslenkách.

Celkový stav mostů v regionu se ale podle ŘSZK mírně zlepšuje. Jejich technický stav se hodnotí sedmibodovou stupnicí od jedné - bezvadný stav, až po sedm - havarijní stav. Hodnotí se zvlášť spodní stavba mostu a jeho nosná konstrukce. Hodnocení mostu je pak dáno horší z těchto dvou dílčích známek. Celková známka 715 z celkových 717 krajských mostů (železniční podjezdy v Hulíně a v Bystřici pod Hostýnem nebyly hodnoceny) činí 3,51, zatímco loni dosáhla hodnoty 3,58.

Mosty dostaly letos nejlepší známku v desetileté historii ŘSZK. "S finančními prostředky, které nejsou neomezené, děláme vše pro to, aby byly naše mosty v dobrém technickém stavu. Každoročně investujeme do rekonstrukcí nebo výstavby nových mostů desítky milionů korun. Jednou z našich priorit je obnovovat mosty, které se při každoročním hodnocení dostanou v důsledku stáří a povětrnostních vlivů do nejhorší kategorie havarijního stavu," uvedl ředitel ŘSZK Bronislav Malý.

Během roku 2011 investovalo ŘSZK do oprav a staveb nových mostů, včetně získaných dotací z evropských fondů, 129,8 milionu korun. Nové mosty byly dokončeny například v Troubkách, Zdounkách, ve Lhotě u Vsetína, u Rajnochovic nebo přes železniční trať v Bylnici.

Letos plánuje ŘSZK investovat do rekonstrukcí a staveb nových mostů přibližně 90 milionů korun, na neinvestiční stavební údržbu mostů vynaloží dalších 11 milionů korun. V plánu letošních investic jsou přitom zařazeny i mosty v Jankovicích, Hovězí a v Huslenkách-Kychové, most ve Valašských Kloboukách - Mirošově se podle ŘSZK chystá na příští rok.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Ocelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěnýchOcelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěných (83x)
Ocelové mostnice jsou moderní alternativou pro dřevěné mostnice, které jsou nákladné a náročné na údržbu. Ocelové mostni...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (56x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...
Volný mostní průřez dle ČSN 73 6201:2008 a bezpečnost provozování dráhy (54x)
Volný mostní průřez (dále jen VMP) zavedený normou ČSN 73 6201:2008 kontinuálně z hlediska bezpečnosti železnice navazuj...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice