KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    Ve Veselí nad Lužnicí mají zcela nový silniční most

Ve Veselí nad Lužnicí mají zcela nový silniční most

Publikováno: 28.6.2010
Rubrika: Mosty

Nový most ve Veselí nad Lužnicí nahradil původní nevyhovující, povodněmi poničenou spojnici přes řeku Lužnici. Most je dlouhý téměř 30 metrů. Stavbu, která začala v srpnu loňského roku, provedla společnost EUROVIA CS, a. s., ve sdružení se společností SWIETELSKY stavební, a. s. Investorem projektu byl Krajský úřad Jihočeského kraje. Rekonstrukce stála 28 milionů korun.

Původní most byl po ničivých povodních z let 2002 a 2006 ve špatném stavebním stavu. V souvislosti se stavbou D3 se očekává navýšení dopravy přes Veselí nad Lužnicí, proto Krajský úřad Jihočeského kraje rozhodl, že starý a nevyhovující most musí být nahrazen novým.

Stavba mostu situovaného v centru města s sebou přinesla i komplikace v dopravě. Po dobu stavby museli řidiči město objíždět po obchvatu. „Nejvíce nám asi spílali obyvatelé Veselí, kteří na jednom břehu řeky bydlí a na druhém pracují. Když zvolili cestu autem, zajeli si tři kilometry. Pro pěší sloužila lávka. Vzhledem k tomu, že most má návrhovou životnost 100 let a odolá i stoleté vodě, má Veselí nad Lužnicí od podobných komplikací na dost dlouho klid,“ uvedl hejtman Jihočeského kraje Jiří Zimola.

Aby most obstál při povodních, což bylo jedním z požadavků investora, byla zvolena zcela nová konstrukce mostu. „Vzhledem ke zjištěným nepříznivým geologickým poměrům je založení mostu hlubinné pilotové. Nosná konstrukce mostního objektu je tvořena jedním polem předpjatého betonu o minimální tloušťce tak, aby byl co nejvíce zvětšen průtoční profil pod mostem,“ charakterizuje stavbu Ing. Zdeněk Novák, ředitel závodu České Budějovice, EUROVIA CS, který stavbu realizoval.

Díky nepříznivým klimatickým podmínkám byly v zimních měsících přerušeny stavební práce a původně plánovaný termín dokončení mostu z konce roku 2009 byl přesunut na červen 2010. „Technologicky citlivé činnosti, jako betonáž mostní konstrukce či pokládka izolace, musely být odloženy na jaro, aby nedošlo ke znehodnocení celého díla,“ vysvětluje Ing. Zdeněk Novák. Řidiči mohli po dobu zimní odstávky prací využívat provizorní přemostění v těsné blízkosti nově budovaného mostu.

 

 

Základní informace:
Název: Most přes Lužnici ve Veselí nad Lužnicí
Objednatel: Jihočeský kraj – Krajský úřad
Zhotovitel: Sdružení EUROVIA – SWIETELSKY – Veselí nad Lužnicí
Projektant: METROPROJEKT Praha a.s.
Zahájení: srpen 2009
Dokončení: červen 2010
Délka mostu: 29,34 m
Délka přemostění Lužnice: 21,40 m
Délka nosné konstrukce: 23,80 m
Rozpětí polí: 22,60 m
Volná šířka mostu: 8 m
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Ocelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěnýchOcelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěných (83x)
Ocelové mostnice jsou moderní alternativou pro dřevěné mostnice, které jsou nákladné a náročné na údržbu. Ocelové mostni...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (56x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...
Volný mostní průřez dle ČSN 73 6201:2008 a bezpečnost provozování dráhy (54x)
Volný mostní průřez (dále jen VMP) zavedený normou ČSN 73 6201:2008 kontinuálně z hlediska bezpečnosti železnice navazuj...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice