KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    Ve Světlé nad Sázavou byl položen nový most pro Posázavský pacifik

Ve Světlé nad Sázavou byl položen nový most pro Posázavský pacifik

Publikováno: 30.5.2011, Aktualizováno: 6.6.2011 15:31
Rubrika: Mosty

Ve Světlé nad Sázavou dnes byla usazena nová mostní konstrukce pro vlaky jezdící směrem na Kácov. Původní most, který přes 100 let překlenoval silnici na této trati Posázavského pacifiku, měl malé rozpětí a byl nízký. Díky rekonstrukci vzniklo u silnice pod železničním mostem místo pro chodníky. Výluka na trati bude do 20. června, řekla ČTK světelská místostarostka Lenka Arnotová.

Od konce dubna jsou cestující mezi Světlou a Ledčí nad Sázavou převáženi autobusy. Nemohou tak vystoupit v oblíbené rekreační oblasti Stvořidla na Sázavě, kde vlak zastavuje. "Jsme rádi, že na hlavní turistickou sezonu bude trať otevřena," řekla Arnotová.

Nová ocelová mostní konstrukce s hmotností kolem 36 tun byla do Světlé dopravena v noci na dnešek ze Záboří nad Labem. Zhruba 16 metrů dlouhý a přes pět metrů široký most pak stavbaři z firmy Chádek a Tintěra během dopoledne bez potíží usadili pomocí jeřábu na připravené betonové základy v Lánecké ulici.

Přestavbu mostu s náklady do 20 milionů korun zajišťuje státní Správa železniční dopravní cesty (SŽDC). Součástí projektu je rekonstrukce přilehlého vlakového nástupiště. Radnice se teď chystá postavit chybějící chodníky v ulici, vydá za ně 1,5 milionu korun. Narovnání silnice v tomto místě zajistí kraj.

Trať mezi Světlou a středočeským Kácovem funguje od roku 1903. O rekonstrukci mostu v Lánecké ulici usilovala světelská radnice dlouhá léta. Most překlenuje silnici blízko náměstí, nad ním stojí největší městská základní škola. Denně tam chodí stovky dětí - do vozovky pod mostem musely vstupovat v nepřehledném místě. Loni se u mostu stal vážný úraz.

SŽDC bude letos na Vysočině provádět zřejmě jen dvě investiční akce. Kromě světelského mostu to budou opravy hlučných kolejových brzd v Havlíčkově Brodě. Podle údajů SŽDC z počátku roku budou obě akce stát dohromady 38 milionů korun.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Rekonstrukce Negrelliho viaduktuRekonstrukce Negrelliho viaduktu (72x)
Od dubna roku 2017 probíhá komplexní rekonstrukce Negrelliho viaduktu v Praze podle projektové dokumentace zpracované pr...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (64x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...
Rekonstrukce mostu přes Labe mezi Brandýsem nad Labem a Starou BoleslavíRekonstrukce mostu přes Labe mezi Brandýsem nad Labem a Starou Boleslaví (53x)
Obyvatelé souměstí Brandýs nad Labem – Stará Boleslav se dne 6. 8. 2012 dočkali otevření posledního ze soustavy sedmi mo...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice