KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    Ve středních Čechách se letos opravují hlavně brandýské mosty

Ve středních Čechách se letos opravují hlavně brandýské mosty

Publikováno: 22.5.2011, Aktualizováno: 24.5.2011 13:57
Rubrika: Mosty

Největší letošní dopravní stavbou ve Středočeském kraji je oprava poškozených brandýských mostů. Investorem rekonstrukce je kraj, celkové náklady představují kolem 400 milionů korun. Práce by měly skončit příští rok v květnu, řekl ČTK hejtmanův náměstek pro dopravu Robin Povšík (ČSSD). Dodal, že hejtmanství letos investuje do dopravních staveb nad rámec běžné údržby 500 až 600 milionů korun.

Soustava sedmi mostů mezi Brandýsem nad Labem a Starou Boleslaví, která byla v havarijním stavu, je pro veškerou dopravu uzavřena už od jara 2009. Řidiči musejí úsek objíždět přes rychlostní silnici R10.

Stavební práce začaly v roce 2008 na podzim, tehdy bez uzavírky. Práce na mostě přes hlavní tok Labe ale začaly později. Proti demolici silničního mostu z roku 1878 protestovala část veřejnosti. Žádala o jeho zařazení mezi kulturní památky. Ministerstvo kultury to ale odmítlo kvůli špatnému technickému stavu. "Ten most je už po demontáži, dokonce jsme jeho část věnovali Národnímu technickému muzeu, které o to požádalo. Vybrali si sami, co chtějí," uvedl Povšík.

Dodal, že stavebníci poměrně dlouho řešili, jak technicky správně zajistit konzervaci historických fragmentů. Původně podle něj měla stát 20 milionů, ale nakonec se našlo řešení za dva miliony. Veškeré práce na brandýském soumostí mají skončit v květnu příštího roku. "Předpokládám, že příští rok někdy touto dobou by měly být všechny most dokončeny, nejen ten hlavní, ale i všechny ostatní," uvedl Povšík.

Kromě pokračující rekonstrukce brandýských mostů během léta začnou i některé menší akce, těmi nejvýznamnějšími budou například rekonstrukce silnice Poříčí-Čerčany nebo mostu přes Jizeru v Mnichově Hradišti. "Ale dá se říci, že ten hlavní nápor bude v příštím roce, kdy bychom měli realizovat desítky akcí," dodal Povšík.

Řidiči letos musejí počítat s omezením také na dálnici D1 u Modletic nedaleko Prahy. Dělníci tam zbourali nevyhovující most přes dálnici a chystají stavbu nového. Termín pro dokončení stavby stanovilo Ředitelství silnic a dálnic, které je investorem akce, na letošní prosinec. Do té doby se musejí lidé jedoucí například z Prahy do Říčan místu vyhýbat. Objízdná trasa je vyznačena po dálnici přes Všechromy. Místní ale raději sjíždějí do modletické průmyslové zóny a dálnici podjíždějí v Jažlovicích nebo volí objížďku přes Čestlice.

Středočeské hejtmanství letos investuje do dopravní infrastruktury nad rámec běžné údržby, která stojí přes miliardu korun, ještě dalších 500 až 600 milionů. V příštím roce má tato částka dosáhnout až 1,5 miliardy. Peníze pocházejí z evropských fondů. Kraj přijal na letošní rok schodkový rozpočet s příjmy 15,5 miliardy a výdaji 16,4 miliardy korun. Schodek mají pokrýt úvěr a přebytek loňského hospodaření.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Ocelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěnýchOcelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěných (83x)
Ocelové mostnice jsou moderní alternativou pro dřevěné mostnice, které jsou nákladné a náročné na údržbu. Ocelové mostni...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (56x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...
Volný mostní průřez dle ČSN 73 6201:2008 a bezpečnost provozování dráhy (54x)
Volný mostní průřez (dále jen VMP) zavedený normou ČSN 73 6201:2008 kontinuálně z hlediska bezpečnosti železnice navazuj...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice