KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    Ve Stodě u Plzně mají nový most, těžké vozy mohou na Přeštice

Ve Stodě u Plzně mají nový most, těžké vozy mohou na Přeštice

Publikováno: 9.12.2011, Aktualizováno: 14.12.2011 09:00
Rubrika: Mosty

Nákladní vozidla mohou ode dneška po devíti letech znovu směřovat po krajské silnici II. ze Stodu na Přeštice přes Mantov. Plzeňský kraj opravil za 11 milionů korun most ve Stodu na silnici Stříbro - Přeštice, z toho devět milionů Kč získal z evropského programu ROP Jihozápad. Díky konkurenci dodavatelů v krizi stavebnictví byly nakonec náklady oproti předpokládaným výrazně nižší, řekl ČTK vedoucí krajského odboru dopravy Jaroslav Vejprava.

Jde o významnou a hodně využívanou silnici, která je nejkratší spojnicí jihu Plzeňska s Klatovskem. Přes most náklaďáky nesměly, měl omezenou nosnost 7,5 tuny; teď tam mohou i kamiony, dodal.

"Most měl po povodni v roce 2002 sníženou nosnost, protože byla jeho část zcela zaplavena a tím se pohnula celá jeho konstrukce. Celková oprava byla nezbytná, aby byl provoz plnohodnotný pro všechny typy dopravy," uvedl starosta čtyřtisícového Stodu Jiří Vlk.

Osmadvacetimetrový most přes potok Merklínka stojí uvnitř města. Obnova zahrnovala kromě kompletní opravy mostu i sanování 175 metrů přilehlého úseku silnice II/230, řekl Vejprava.

Most už byl v havarijním stavu. Podle generálního ředitele Správy a údržby silnic Plzeňského kraje Stanislava Lišky technicky ani dopravně nevyhovoval, "protože měl nízkou zatížitelnost". Zároveň bylo potřeba zvětšit průtočný profil pod mostem, dodal.

Žulová dlažba byla nahrazena živičným krytem. Při kompletní rekonstrukci se zachovaly dolní části opěr. Odbourán byl celý mostní svršek, nosná konstrukce, horní část opěr i středový pilíř.

Plzeňský kraj letos rekonstruuje tři mosty. Kromě Stodu ještě most ve Snopoušovech za devět milionů korun a ve Vodokrtech za 13 milionů Kč, oba jsou na jižním Plzeňsku, oba na silnicích III. třídy. Kraj letos investuje do silnic 600 až 700 milionů korun, příští rok 1,5 miliardy Kč.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Ocelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěnýchOcelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěných (83x)
Ocelové mostnice jsou moderní alternativou pro dřevěné mostnice, které jsou nákladné a náročné na údržbu. Ocelové mostni...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (56x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...
Volný mostní průřez dle ČSN 73 6201:2008 a bezpečnost provozování dráhy (54x)
Volný mostní průřez (dále jen VMP) zavedený normou ČSN 73 6201:2008 kontinuálně z hlediska bezpečnosti železnice navazuj...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice