KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Vánoční nadílka Plzně: suchou nohou z Božkova do Koterova

Vánoční nadílka Plzně: suchou nohou z Božkova do Koterova

Publikováno: 12.12.2006, Aktualizováno: 20.1.2010 00:26
Rubrika: Aktuality, Mosty

Včera ve 13 hodin byla za účasti představitelů města slavnostně otevřena tolik očekávaná lávka. V katastru obcí Božkov a Koterov vzniklo přes řeku Úslavu zcela nové spojení pro chodce a cyklisty.

Lávka má pět polí a je dlouhá přes 60 m. V místě, kde překlenuje řeku širokou 9 m, byla použita zrenovovaná nosná ocelová konstrukce, která před časem sloužila jako provizorní přemostění řeky Radbuzy v Doudlevcích při opravách Tyršova mostu.
Řeka Úslava se často vylévá z břehů, a proto se investor a projektant stavby snažili maximálně snížit nebezpečí podemletí základů při průchodu velkých vod. Proto byla stavba založena hlubinně, na vrtaných pilotách o průměru 620 mm, které jsou opřeny do skalního podkladu. Jistou technickou lahůdkou jsou zde dvě dvanáctimetrové inundační rampy, které při vylití řeky pomáhají rozšířit koryto řeky, a dávají tak velké vodě větší prostor pro její průtok. Předvánoční dárek zhotovila firma SMP CZ za necelých pět měsíců.

Délka přemostění: 61 m
Délka lávky celkem: 64 m
Délka části s ocelovou nosnou konstrukcí: 39,6 m
Délka části se železobetonovou nosnou konstrukcí: 11,8 + 12 m
Šikmost lávky: 90°
Šířka chodníku mezi zábradlím (část ocelová) 2,14 m
Šířka chodníku mezi zábradlím (část železobetonová) 2,64 m
Celková šířka lávky (část ocelová) 2,77 m
Celková šířka lávky (část železobetonová) 3,46 m
Volná výška pod lávkou maximálně 3,9 m

Investor: Plzeň, statutární město
Zastoupené: Útvar investic města Plzně
Zhotovitel: SMP CZ
Projektant: Valbek
Správce: Správa veřejného statku města Plzně
Termín zahájení: 3. 8. 2006
Předpokládaný termín dokončení: 15. 12. 2006

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Ocelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěnýchOcelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěných (83x)
Ocelové mostnice jsou moderní alternativou pro dřevěné mostnice, které jsou nákladné a náročné na údržbu. Ocelové mostni...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (56x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...
Volný mostní průřez dle ČSN 73 6201:2008 a bezpečnost provozování dráhy (54x)
Volný mostní průřez (dále jen VMP) zavedený normou ČSN 73 6201:2008 kontinuálně z hlediska bezpečnosti železnice navazuj...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice