KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010

Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010

Publikováno: 27.2.2008, Aktualizováno: 20.1.2010 00:13
Rubrika: Aktuality

Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních silnic, pouze za uplynulé dva roky (2006 - 2007) to bylo 129 kilometrů. V aktuálním období 2006 - 2010 by se mělo celkově jednat až o 313 kilometrů. Nebývalý boom výstavby komunikací dálničního typu je znát prakticky po celé republice.

'313 kilometrů během pěti let je situace, která tu od začátku výstavby v roce 1967 ještě nenastala,' říká generální ředitel ŘSD ČR Alfred Brunclík. Rekordní byl rok 2006, kdy bylo zprovozněno nových 79 kilometrů. V období 2008 až 2010 je plánováno 184 kilometrů nových dálnic a rychlostních silnic.

Největší počet nových kilometrů čeká především dálnici D47, která se po dokončení stane součástí D1. V roce 2009 dojde k propojení Ostravy, o rok později má být hotový hraniční úsek spolu s navazující částí polské A1. Další desítky kilometrů mají přibýt na rychlostní silnici R7 u Loun a Chomutova. Do roku 2010 zbývá také dokončit poslední úsek dálnice D8 z Lovosic do Řehlovic.

Mezi dopravní komunikace, které mohou očekávat významný posun kupředu, patří kromě dálnic D47, D8 a rychlostní komunikace R7 také Pražský okruh. V roce 2010 mají být dokončeny úseky z dálnice D1 do Vestce, z Vestce do Lahovic a z Lahovic do Slivence, tedy jižní část Okruhu, která odvede z města tranzit mezi Plzní a Brnem.

Posledními dopravními komunikacemi, které jsou významné s ohledem na zprovoznění nových úseků do roku 2010, patří rychlostní silnice R6 u Karlových Varů a v úseku Praha - Pavlov, nebo dálnice D1 u Kroměříže.

'Už nyní víme, že ani po roce 2010 nebudeme co do počtu nově zprovozněných úseků dálnic a rychlostních silnic nějak pozadu,' říká Alfred Brunclík. Po roce 2010 čekají na zprovoznění dálnice D3 České Budějovice, Zlín na systém propojení D1, R49 a R55, na dokončení severní části Pražského okruhu bude čekat hlavní město. Dále budou dokončeny rychlostní silnice R4, R6, R48, R52 a další. 'Výrazně se chceme posunout také u rychlostní silnice R35, která by měla být alternativou dálnice D1,' doplňuje Alfred Bruclík. Tuto rychlostní silnici zmiňuje především v návaznosti na rozhodnutí zastupitelstva v Pardubickém kraji o trase R35 na svém území.

Nové mapy s výhledem na roky 2008 - 2010 v PDF:

Mapa 2008          Mapa 2009          Mapa 2010          Mapa 2008 - 2010          Legenda

Více informací naleznete na www.rsd.cz.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (52x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Spustili jsme novou podobu webových stránek! (47x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (39x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice