KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    V Praze končí uzavírky, Nuselský most je plně průjezdný

V Praze končí uzavírky, Nuselský most je plně průjezdný

Publikováno: 31.8.2011, Aktualizováno: 7.9.2011 13:23
Rubrika: Mosty

V Praze končí letní uzavírky způsobené opravami důležitých silnic. Pro automobily se dnes po dvouměsíční opravě v celém rozsahu opět otevřel Nuselský most, řidiči se také vrátili do rušné Křížovnické ulice. Novinářům to dnes řekl náměstek primátora Karel Březina (ČSSD). Od čtvrtka bude ukončena výluka tramvají na Smetanově a Podolském nábřeží a tramvaje znovu pojedou i do Podbaby.

Oprava Nuselského mostu začala na začátku července kvůli špatnému stavu spár, kterými v prosinci do mostu natekla voda z tajícího sněhu a na několik hodin zastavila provoz metra. Podle Březiny si město stanovilo podmínku, aby byla zachována doprava v obou směrech ve dvou ze tří pruhů. Rekonstrukce také musela skončit do konce prázdnin.

Za opravy Praha a Technická správa komunikací (TSK) zaplatily asi 100 milionů korun, řekl Březina. Jejich součástí byla i změna povrchu v ulici 5. května. Na novém asfaltu by měla být jízda aut méně hlučná.

Oprava Nuselského mostu se plánovala několik let. "Minulé vedení hlavního města nenašlo odvahu uzavírku udělat," poznamenal ředitel TSK Luděk Dostál. Most je totiž jednou z klíčových staveb pražského dopravního systému a uzavření výrazně komplikuje život řidičům, kteří jedou po severojižní magistrále.

Město bude muset v příštích letech uvolnit na opravy Nuselského mostu další peníze. Postupem času bude nutné jej komplexně zrekonstruovat. Pokud se podle Dostála s opravami nezačne v příštích letech, v budoucnu budou dražší a hrozí, že se bude muset most kompletně při rekonstrukci uzavřít. Zda budou práce na rekonstrukci pokračovat již příští rok, se rozhodne při schvalování rozpočtu hlavního města.

Kromě Nuselského mostu také končí další náročné opravy. Od dnešního odpoledne mohou řidiči opět projíždět Křížovnickou ulicí u Karlova mostu. Tramvaje se na ní a na přilehlé Smetanovo nábřeží vrátí ve čtvrtek.

Ve čtvrtek také bude pro cestující otevřena zrekonstruovaná tramvajová trať mezi Vítězným náměstím a Podbabou s prodloužením do nové zastávky u plánované železniční stanice Praha - Podbaba. S počátkem září se tramvaje vrátí rovněž na trať na Podolském nábřeží.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


Fotogalerie
Karel Březina - Magistrát hl. m. Prahy -  a Luděk Dostál - TSK - při stříhání pásky. (Foto: Ludmila Doudová)Nuselský most byl po opravě znovu otevřen. (Foto: Ludmila Doudová)Rekonstrukce se dočkala i jedna z nejvytíženějších dopravních tepen města - ulice 5. května. (Foto: Ludmila Doudová)Slavnostní otevření Nuselského mostu v Praze proběhlo za přítomnosti význačných osobností. (Foto: Ludmila Doudová)Slavnostní přestřižení pásky nesmělo chybět. (Foto: Ludmila Doudová)Znovuotevření mostu vyvolalo velký zájem medií. (Foto: Ludmila Doudová)

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Ocelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěnýchOcelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěných (83x)
Ocelové mostnice jsou moderní alternativou pro dřevěné mostnice, které jsou nákladné a náročné na údržbu. Ocelové mostni...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (56x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...
Volný mostní průřez dle ČSN 73 6201:2008 a bezpečnost provozování dráhy (54x)
Volný mostní průřez (dále jen VMP) zavedený normou ČSN 73 6201:2008 kontinuálně z hlediska bezpečnosti železnice navazuj...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice