KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    V Kolíně chystají uzavírku Masarykova mostu přes Labe

V Kolíně chystají uzavírku Masarykova mostu přes Labe

Publikováno: 2.11.2011, Aktualizováno: 4.11.2011 10:42
Rubrika: Mosty

V Kolíně bude uzavřen Masarykův most přes Labe. Město chce, aby byla tato komunikace bezpečnější pro chodce a cyklisty. Dělníci tam proto vybudují zvýšený přechod a vytvoří nové dopravní značení. Uzavírka mostu je plánována od 7. do 15. listopadu, řekl ČTK místostarosta Tomáš Růžička (Kolíňáci).

Na mostě byl donedávna jednosměrný provoz a volný pruh využívali cyklisté. Počátkem roku ale radní rozhodli o tom, že auta budou moci jezdit oběma směry. Na to si nyní stěžují lidé, kteří byli zvyklí most využívat jako cyklostezku. Silnici na mostě rozšířit nelze a jízda je tam pro cyklisty nebezpečná.

Na mostě bude proto omezena maximální rychlost na 30 kilometrů v hodině a vyznačena trasa s piktogramy pro cyklisty, která bude navazovat na již vyznačené cyklotrasy v Pražské a Rubešově ulici. Dělníci před mostem také vybudují zvýšený přechod pro chodce. "Původně jsme plánovali, že tam vznikne světelný přechod. Od toho jsme ale ustoupili, protože by to dopravu více zpomalovalo. Zvýšený přechod je z tohoto pohledu efektivnější," poznamenal místostarosta.

Úpravy si podle Růžičky vyžádají asi 600 000 korun. Polovinu zaplatí město a druhou půlku nadace Partnerství pro Kolínsko, kterou financuje automobilka TPCA. Auta budou během uzavírky jezdit ulicemi Na Louži, Nový most a Kutnohorská. Omezení se dotkne i autobusů městské hromadné dopravy, které budou mít pozměněné trasy.

Železobetonový most z dílny architekta Františka Roitha překlenul Labe v roce 1927. Jeho zvláštností je vodní elektrárna zabudovaná uprostřed mostního tělesa. Stavbu za druhé světové války zasáhly letecké pumy, jejichž stopy lze na mostě najít dodnes. V 90. letech prošla celkovou rekonstrukcí. Vlastníkem mostu je město, v polovině roku stavbu převzalo od kraje.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (58x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...
Nová železniční estakáda Mendrik v Ústí nad OrlicíNová železniční estakáda Mendrik v Ústí nad Orlicí (57x)
Příspěvek popisuje projekt a průběh výstavby nové železniční estakády, jež je součástí modernizace železničního uzlu Úst...
Volný mostní průřez dle ČSN 73 6201:2008 a bezpečnost provozování dráhy (57x)
Volný mostní průřez (dále jen VMP) zavedený normou ČSN 73 6201:2008 kontinuálně z hlediska bezpečnosti železnice navazuj...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice