KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    V Horním Ždáru mají nový most za 12 milionů korun

V Horním Ždáru mají nový most za 12 milionů korun

Publikováno: 6.10.2010, Aktualizováno: 8.10.2010 09:40
Rubrika: Mosty

Obyvatelé části Jindřichova Hradce Horní Žďár mohou ode dneška jezdit přes řeku Nežárku po novém betonovém mostě. Město za jeho výstavbu zaplatilo 12 milionů korun. ČTK to řekl starosta Jindřichova Hradce Karel Matoušek.

Dvě části Horního Ždáru, které odděluje Nežárka, několik desetiletí spojoval montovaný most z ocelových dílů. "Už byl naprosto nevyhovující. Navíc si lidé stále stěžovali na velký hluk, který dělaly jednotlivé pláty, když po nich přejížděla auta," řekl Karel Matoušek. "Nový jednotrámový rámový most z předpjatého betonu o jednom poli skutečně výrazně sníží hlučnost," potvrdil Zdeněk Novák, ředitel českobudějovického závodu Eurovia, který stavbu realizoval.

Nový most má oproti tomu starému další výhodu. Nepodpírá ho ve středu řeky pilíř. Ten u mostu z ocelových dílů výrazně komplikoval Jindřichohradeckým situaci, kdykoliv se zvýšil průtok Nežárky. "O pilíř se zachytávaly stromy nebo větve, a tvořila se tam tak bariéra," uvedl jindřichohradecký starosta. "Teď budeme v případě vyšší hladiny Nežárky o něco klidnější," dodal.

Betonový most měří 32 metrů, má šířku 5,8 metru a vysoký je 4,75 metru. Snese zatížení až 40 tun. "Součástí projektu také byla výstavba chodníku, který zvýší bezpečnost procházejících lidí," řekl Novák.

Stavbu mostu financovalo v plné výši 12 milionů korun město Jindřichův Hradec. Zažádalo si o dotaci z páté výzvy unijního regionálního operačního programu. Jenže všechny projekty 5. výzvy nechal výbor regionální rady přehodnotit, jelikož rozdělování dotací začala vyšetřovat policie. Ta také letos v březnu kvůli nejasnostem ohledně přidělování peněz vzala na tři měsíce do vazby ředitele Úřadu regionální rady Jiřího Trnku. "Teprve uvidíme, jak naše žádost dopadne," řekl dnes Matoušek.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Rekonstrukce Negrelliho viaduktuRekonstrukce Negrelliho viaduktu (72x)
Od dubna roku 2017 probíhá komplexní rekonstrukce Negrelliho viaduktu v Praze podle projektové dokumentace zpracované pr...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (58x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...
Rekonstrukce mostu přes Labe mezi Brandýsem nad Labem a Starou BoleslavíRekonstrukce mostu přes Labe mezi Brandýsem nad Labem a Starou Boleslaví (58x)
Obyvatelé souměstí Brandýs nad Labem – Stará Boleslav se dne 6. 8. 2012 dočkali otevření posledního ze soustavy sedmi mo...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice