KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    V Havlíčkově Brodě se příští rok bude opravovat most, řidiče čekají zácpy

V Havlíčkově Brodě se příští rok bude opravovat most, řidiče čekají zácpy

Publikováno: 13.12.2011, Aktualizováno: 2.1.2012 09:37
Rubrika: Mosty

V Havlíčkově Brodě budou stavbaři příští rok opravovat most u kostela sv. Kateřiny. Po mostě starém přibližně 150 let vede jedna z nejrušnějších silničních tepen. „Opravy ztíží průjezd městským centrem od jara možná až do konce roku,“ řekl dnes novinářům radní Libor Honzárek (TOP 09). Podle zkušeností z minulých uzavírek čekají na řidiče zácpy.

"V příštím roce bude ve městě velice nepříjemná dopravní situace. My to chceme říkat dopředu, aby se na to občané připravili," řekl Honzárek. Ve středu města převádějí auta přes Sázavu jen dva mosty; po mostě u kostela podle Honzárka denně projede přes 10 000 vozidel. "Všichni ve městě budeme znovu pociťovat tu absenci obchvatu," podotkl radní. Stavbu jihovýchodní části obchvatové silnice města se radnice snaží u státního Ředitelství silnic a dálnic ČR prosadit už řadu let.

Rekonstrukce mostu bude stát zhruba 44 milionů korun. Investorem bude kraj, jemuž most patří. Město bude z celkové částky platit 15 milionů Kč, a to za rekonstrukce chodníků, technických sítí a veřejného osvětlení.

Historická část kamenného mostu je podle Honzárka v pořádku. V havarijním stavu je ale konstrukce instalovaná po 2. světové válce, díky níž ale mohla být úzká komunikace na mostě rozšířena o chodníky. "Nosná část těch chodníků je ve velmi špatném stavu. Zábradlí se dneska skoro hroutí do vody," přiblížil radní.

Havlíčkobrodská radnice se ještě s krajem domlouvá na spolupráci při vytvoření navazující jednosměrné okružní komunikace, po níž by řidiči objížděli blok domů u Dolní ulice přes ulici Na Ostrově do Žižkovy ulice. Podle vyjádření odborníků by se tím zklidnila doprava a zlepšily by se podmínky pro pěší v historickém středu Brodu. První úpravy městských komunikací se pro tento účel budou také provádět také už příští rok.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Ocelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěnýchOcelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěných (83x)
Ocelové mostnice jsou moderní alternativou pro dřevěné mostnice, které jsou nákladné a náročné na údržbu. Ocelové mostni...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (56x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...
Volný mostní průřez dle ČSN 73 6201:2008 a bezpečnost provozování dráhy (54x)
Volný mostní průřez (dále jen VMP) zavedený normou ČSN 73 6201:2008 kontinuálně z hlediska bezpečnosti železnice navazuj...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice