KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    V centru Ostravy se buduje devítipolová estakáda

V centru Ostravy se buduje devítipolová estakáda

Publikováno: 17.6.2007, Aktualizováno: 27.11.2008 23:18
Rubrika: Mosty

Po třech desítkách let užívání se dočkala rekonstrukce jedna z nejfrekventovanějších ostravských komunikací – Českobratrská ulice v centru města. Opravy potrvají do června příštího roku.

Rekonstrukce 816m úseku zahrnuje šest desítek stavebních objektů. „Polovina z nich jsou přeložky inženýrských sítí, tedy věci, které nejsou vidět, ale dají nejvíce práce. A musejí se udělat jako první,“ řekl vrchní stavbyvedoucí Bohdan Pernica z fi rmy ODS-Dopravní stavby Ostrava, Závod Ostrava, která je zhotovitelem stavby.
Koncem loňského roku byla zprovozněna provizorní komunikace, která nyní převádí provoz mezi starým mostem nad tratí ČD a první světelnou křižovatkou, aby v místě staré cesty mohla postupně vyrůstat estakáda. Ta převede provoz nad stávající křižovatkou Českobratrské s Cihelní a Cingrovou, kolem bývalé sladovny a vyústí na křižovatce Varenské a Hornopolní ulice.
„Je vidět, že stavíme ve městě – kam kopnete, všude je spousta sutin. Zádrhele v podobě nevhodného podloží stíhaly mostaře, na dvou místech museli dělat větší štěrkopískové polštáře, aby mohli založit pilíře,“ doplnil Bohdan Pernica. Podle něj probíhá největší stavební boom právě teď, kdy „viditelně“ roste nový most.


Tvar spřažené desky Českobratrská

ESTAKÁDA
Devítipolová estakáda dlouhá 238 m je hlavním stavebním objektem celé rekonstrukce. Bude dvoupruhová (tzv. severní most, který obsahuje i zárodek rampy sjezdu na Cihelní ulici), byť úsek mezi Nádražní ulicí a vyústěním stavby u křižovatky s Varenskou bude čtyřpruhový. Jejímu rozšíření brání stávající most, který bude snesen přibližně v květnu příštího roku. S vybudováním tzv. jižního mostu se počítá při navazující stavbě silnice I/56. Ten by pak měl mít zárodek sjezdové rampy na Cingrovu ulici.


Ohraničení stavby – schéma


Ortofotomapa se zákresem stavby

Založení
Spodní stavba estakády je založena plošně, v realizační dokumentaci stavby se však na pilířích 3 a 4 a v zárodku rampy změnilo na založení na pilotách. „Nejsou zde dobré geologické podmínky a návrhové rychlosti na rampě byly počítány na 50 km/h, tedy vyšší než normou předpokládaných 38 km/ h. Je to vhodnější i proto, že rampa, která tam v budoucnu bude, bude pravděpodobně také založena na pilotách, takže napojení – co se týká založení – by bylo obdobné,“ uvedl vrchní stavbyvedoucí Jiří Muroň.
Ze základu vždy vyrůstá dvojice pilířů. Pilíře jsou kruhového průřezu, profi lu 1 200 mm a na rampě 900 mm. Pilíře 3 a 4 budou kvůli zmíněné rampě 1 400mm. Budou hladké, nahoře přes příčník bude položena ocelová konstrukce.

Nosná konstrukce
Nosnou konstrukci vyrobili ve Vítkovice Heavy Machinery a smontují ji zaměstnanci firmy Max Bögl a Josef Krýsl – klasicky, usazováním jednotlivých dílců na pilíře jeřábem. Konstrukci tvoří pět nosníků z oceli opatřených čtyřvrstvým ochranným nátěrem. Na nich bude spřažená železobetonová deska, která nebude předepnuta podélně ani příčně. Celková výška konstrukce vrchní stavby je cca 1 300 – 1 400 mm (bez vozovky), šířka mostovky bude 11 370 mm, samotná komunikace bude mít 8 m.


Uložení konstrukce na ložiska

Betonáž
Deska bude betonována bednicími vozíky – pojízdné bednění se bude posouvat po konstrukci v cyklech. V úsecích dlouhých zhruba 16 m tak vznikne spřažená deska vrchní stavby.

One of the spinal roads of the centre of Ostrava – Českobratrská Street has finally been reconstructed after thirty years of its operation. The reconstruction divided to five stages started with the construction of a temporary road and relocations of utility lines and shall be completed by the commissioning of 238m nine-pole elevated road over the line of České dráhy connecting to the four-lane Varenská Street.

Celý článek v plném rozsahu naleznete v časopisu SILNICE ŽELEZNICE 2/2007.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Rekonstrukce Negrelliho viaduktuRekonstrukce Negrelliho viaduktu (69x)
Od dubna roku 2017 probíhá komplexní rekonstrukce Negrelliho viaduktu v Praze podle projektové dokumentace zpracované pr...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (61x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...
Rekonstrukce mostu přes Labe mezi Brandýsem nad Labem a Starou BoleslavíRekonstrukce mostu přes Labe mezi Brandýsem nad Labem a Starou Boleslaví (58x)
Obyvatelé souměstí Brandýs nad Labem – Stará Boleslav se dne 6. 8. 2012 dočkali otevření posledního ze soustavy sedmi mo...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice