KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    V Bašce začala demolice mostu poškozeného jarními povodněmi

V Bašce začala demolice mostu poškozeného jarními povodněmi

Publikováno: 31.8.2010, Aktualizováno: 7.9.2010 10:49
Rubrika: Mosty

V Bašce na Frýdecko-Místecku dnes začala demolice mostu poškozeného jarními povodněmi. Nový most, který bude vůči rozvodněné Ostravici odolnější, se začne stavět začátkem října. Podle Moravskoslezského kraje, který demolici i stavbu platí, by měl být zprovozněn v září příštího roku. Obec, která po kraji marně požadovala provizorní most, uvítala urychlení stavby nové konstrukce. Původní termín byl až konec roku 2011, řekl ČTK starosta Bašky Břetislav Jasek.

Ostravice, jejíž hladina během povodní vystoupala až na nejvyšší povodňový stupeň, podemlela v polovině května štěrkové podloží pod mostním pilířem natolik, že se vychýlil o 15 stupňů, a celý most se poté prohnul o 30 centimetrů. Nenávratně se tím poškodilo 80 procent jeho délky.

Demolice mostu potrvá zhruba tři týdny; do konce roku by měly stát již mostní opěry a pilíř, v lednu začne montáž ocelové konstrukce. Za demolici, stavbu nového mostu dlouhého přes 90 metrů a za provizorní lávku pro pěší, která byla původně postavena přes Ostravici pro hudební festival Colours of Ostrava, zaplatí kraj přes 92 milionů korun.

"Uvítali jsme, že se termín zprovoznění nového mostu zkrátil na září, kdy bude mimo jiné začátek školního roku. Je to posun, který kvitujeme s povděkem," řekl ČTK starosta. Připomněl ale, že petici za stavbu provizorního mostu, který kraj nakonec odmítl postavit kvůli jeho ceně, zatím podepsalo zhruba 1 400 lidí. V obci jich žije přes 3 400.

Na demolici poškozeného mostu a následných stavbách provizorní a nové mostní konstrukce se na konci května shodli zástupci kraje, krajské správy silnic a obce Baška. Provizorní most měla do konce června postavit armáda za státní peníze. Kraj měl zaplatit stavbu takzvaného předmostí, náklady 20 milionů korun byly ale pro krajský rozpočet příliš velké.

Do září příštího roku tak budou obyvatelé Bašky a její místní části Kunčičky u Bašky jezdit po objížďkách. Platí to i pro řidiče, kteří most využívali jako spojku staré silnice mezi Frýdkem-Místkem a Frýdlantem nad Ostravicí s novou rychlostní komunikací R56 mezi oběma městy. Denně přes něj projíždělo zhruba 5 000 osobních automobilů a 1 000 nákladních aut.

Letošní jarní povodně v Moravskoslezském kraji napáchaly ve dvou vlnách škody zhruba 2,5 miliardy korun. Zasáhly 210 kilometrů čtverečních a zaplavily nejméně 700 objektů. Povodně ohrozily přes 2 200 osob - jedna žena během nich zemřela, přes 180 osob muselo být zachráněno a dalších nejméně 670 evakuováno.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Ocelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěnýchOcelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěných (83x)
Ocelové mostnice jsou moderní alternativou pro dřevěné mostnice, které jsou nákladné a náročné na údržbu. Ocelové mostni...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (56x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...
Volný mostní průřez dle ČSN 73 6201:2008 a bezpečnost provozování dráhy (54x)
Volný mostní průřez (dále jen VMP) zavedený normou ČSN 73 6201:2008 kontinuálně z hlediska bezpečnosti železnice navazuj...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice