KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    UNESCO prý otevřelo cestu pro stavbu mostu přes Rýn u Loreley

UNESCO prý otevřelo cestu pro stavbu mostu přes Rýn u Loreley

Publikováno: 29.7.2010, Aktualizováno: 17.8.2010 10:26
Rubrika: Mosty

Organizace Spojených národů pro výchovu, vědu a kulturu (UNESCO) otevřela cestu pro stavbu dálničního mostu přes Rýn poblíž skály Loreley. S odvoláním na informace z jednání výboru UNESCO v Brasílii to dnes podle agentury DPA oznámila vláda německé spolkové země Porýní-Falc, na jejímž území by měl most vzniknout.

Plánovaný most má být v oblasti středního Porýní, které je na seznamu přírodního kulturního dědictví UNESCO. Výbor ale podle zemské vlády uvedl, že plánovaná stavba "je vizuálně přijatelná a odpovídá mimořádné hodnotě místa světového dědictví".

"Výbor světového dědictví tím otevřel perspektivu moderního vývoje pro jednu z nejdůležitějších německých kulturních krajin," prohlásil předseda zemské vlády Porýní-Falce Kurt Beck.
Dálniční most má vzniknout přibližně v polovině cesty z Koblenze do Mohuče. Mezi těmito městy, která jsou od sebe vzdálená 85 kilometrů, není žádný most přes Rýn ani tunel pod ním a dopravu mezi oběma břehy řeky zajišťují pouze přívozy. Kritici stavby ale tvrdí, že most zničí charakter hlubokého údolí Rýna.

Podobné debaty o zničení charakterů říčního údolí vyvolávala i stavba mostu přes Labe v Drážďanech. Město nakonec stavbu prosadilo, UNESCO ho ale kvůli ní vyškrtlo ze seznamu světového dědictví.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Ocelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěnýchOcelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěných (83x)
Ocelové mostnice jsou moderní alternativou pro dřevěné mostnice, které jsou nákladné a náročné na údržbu. Ocelové mostni...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (56x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...
Volný mostní průřez dle ČSN 73 6201:2008 a bezpečnost provozování dráhy (54x)
Volný mostní průřez (dále jen VMP) zavedený normou ČSN 73 6201:2008 kontinuálně z hlediska bezpečnosti železnice navazuj...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice