KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    UltraCor – přesypané ocelové konstrukce s největší výškou vlny

UltraCor – přesypané ocelové konstrukce s největší výškou vlny

Publikováno: 1.6.2018
Rubrika: Mosty

Přesypané ocelové konstrukce montované z dílců vlnitého plechu spojovaných šrouby se pro mostní objekty používají na celém světě již přes osmdesát let. Konstrukce UltraCor s typem vlny 500 × 237 mm jakožto nejnovější typ konstrukce v rámci tohoto segmentu otevírá nové možnosti jejich použití.

Oproti konstrukcím o vlně 150 × 50 mm (první číslo je rozteč vln a druhé jejich výška), které se ve světě používají od třicátých let 20. století a v České republice posledních 40 let (tzv. „tubosidery“), mají konstrukce UltraCor o vlně 500 × 237 mm přibližně 27 × větší ohybovou tuhost. Díky tomu je možné bez dalšího vyztužování realizovat mostní objekty obloukových profilů až do rozpěti 30 m.

Lze realizovat obloukové konstrukce různých tvarů – o jednom, dvou nebo i třech poloměrech, čímž lze dosáhnout tvaru nízkého oblouku, vysokého oblouku, případně tvaru blížícího se rámovému profilu. Tvar profilu konstrukce je pro její statické působení zásadní a návrh tvaru se provádí vždy individuálně v závislosti na konkrétních podmínkách.

Výroba konstrukcí UltraCor probíhá ve výrobně, která je certifikována zkušebnou ITC Zlín pro výrobu dle EN 1090, a tyto konstrukce se vyrábí ve třídě provedení EXC3. Dílce vlnitého plechu se standardně vyrábí z jemnozrnné oceli tříd S355MC, S420MC a S500MC. Obvykle se používají plechy tloušťky 7 – 12 mm. Tvarování – zvlnění plechu – se provádí za studena na jednoúčelovém hydraulickém lisu. Následně se tyto dílce za studena ohýbají do požadovaných poloměrů. Kompletně připravené dílce plechu se pak žárově zinkují a opatřují dílenskými nátěry v souladu s TKP19B.

Při montáži na stavbě se dílce spojují vysokopevnostními šrouby M22 nebo M24 třídy 8.8 nebo 10.9 v závislosti na konkrétním projektu a typu aplikace.

První konstrukce UltraCor o tloušťce plechu 8 mm, rozpětí 13,28 m a výšce 5,31 m byla vyrobena a smontována v roce 2012 v Kanadě v Corner Brooku na ostrově Newfoundland. 

První konstrukce UltraCor v Evropě, o tloušťce plechu 9,5 mm, rozpětí 25,57 m a výšce 9,00 m, vyrobená z oceli S420MC pak byla postavena v roce 2016 a slouží jako most na rychlostní silnici S7 u obce Ostróda v Polsku.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Porovnání typu vlny konstrukce MultiPlate MP200, SuperCor a UltraCorKonstrukce UltraCor na rychlostní silnici S7, Ostróda, PolskoMontáž konstrukce UltraCor

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Netradiční lávky pro pěšíNetradiční lávky pro pěší (79x)
Lávky pro pěší jsou specifickou oblastí projektování mostních konstrukcí. Je u nich kladen výrazný důraz jak na architek...
II/104 Davle, most ev. č. 104-001 přes řeku Vltavu v obci DavleII/104 Davle, most ev. č. 104-001 přes řeku Vltavu v obci Davle (68x)
Most v Davli, který ležící na soutoku řeky Vltavy a Sázavy, byl v letech 2017 – 2018 komplexně rekonstruován. Převádí ko...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (65x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice