KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Tunely    Tunely a mosty na Pražském okruhu mají své jméno

Tunely a mosty na Pražském okruhu mají své jméno

Publikováno: 12.10.2010, Aktualizováno: 18.10.2010 10:08
Rubrika: Tunely, Mosty

Nové tunely a mosty na Pražském okruhu mají svá oficiální jména. Řidiči pojedou na nové dálnici přes Lochkovský, Slavičí a Radotínský most a skrz tunely Šabatka, Lochkovský a Komořanský. O rozhodnutí rady hlavního města ČTK informoval náměstek primátora Rudolf Blažek (ODS).

Lochkovský tunel, jehož označení se vžilo již v době stavby, vede pod osadou Lahovská. Asi 50 metrů dlouhý ekologický tunel Šabatka v Komořanech dostal jméno podle usedlosti Šabatka. Podle Komořan, pod kterými z velké části vede, byl pak pojmenován ražený tunel pod vrchem Čihadlo.

Dva mosty nové části okruhu se pak radní rozhodli pojmenovat podle jejich polohy, a to Lochkovský a Radotínský. Podle Slavičího údolí, přes které vede, dostal název další most.

"Pokud jde o Pražský okruh, toto pojmenování bylo pro vnější silniční okruh kolem Prahy zvoleno a přijato pražskou radou před rokem 2001," uvedl Blažek.

Radní zároveň rozhodli o nových jménech dalších pražských ulic. Část současné ulice Pod Lochkovem se stala prodloužením Pražského okruhu, jehož jméno také dostala. V Praze 12 pak vznikly ulice Kestřanská a Pod Březinou, na Zličíně Lipovská a ve Vinoři Krasnická, Lipoltická a Stojická. Ve stejné městské části byla část ulice V žabokřiku přejmenována na Krasnickou.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Asfaltové vozovky v tunelechAsfaltové vozovky v tunelech (124x)
V současné době je v ČR legislativně umožněno používat do silničních tunelů delších než 1 km pouze vozovky s cementobeto...
Nejdelší železniční tunel Březno v provozu (88x)
Zhruba před rokem byla zprovozněna na železniční trati Praha – Chomutov v traťovém úseku Březno u Chomutova &ndash...
Rekonstrukce Negrelliho viaduktuRekonstrukce Negrelliho viaduktu (66x)
Od dubna roku 2017 probíhá komplexní rekonstrukce Negrelliho viaduktu v Praze podle projektové dokumentace zpracované pr...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Votický železniční tunel – technické řešení a zkušenosti z výstavbyVotický železniční tunel – technické řešení a zkušenosti z výstavby (6x)
Hloubený dvoukolejný tunel Votický má v rámci České republiky hned několik prvenství. S délkou 590 m je nejdelším hloube...
Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice