KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    SŽDC představila posudky výtoňského mostu

SŽDC představila posudky výtoňského mostu

Publikováno: 13.11.2019, Aktualizováno: 20.11.2019 10:18
Rubrika: Mosty

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) představila zástupcům památkové péče Ministerstva kultury závěry posudku Kloknerova ústavu ČVUT zaměřeného na dosud provedené práce na mostu na pražské Výtoni. Ty spočívaly především v diagnostice a posouzení stávajícího stavu mostu. Materiál obsahuje také návrh řešení od profesora Eugena Brühwilera ze Švýcarska.

Posudek podrobně představil docent Kolísko z Kloknerova ústavu ČVUT. Potvrdil, že na základě provedené diagnostiky a posouzení profesora Brühwilera je most ve špatném stavu a je nutné jeho technický stav řešit bezodkladně. Profesor Brühwiler vyjádřil názor, že oprava a ponechání stávajícího mostu má smysl pouze tehdy, pokud bude realizovatelná bez rozebírání konstrukce, s minimálními výlukami, za náklady nižší než novostavba a současně v případě, že bude zaručena další minimálně osmdesátiletá životnost mostu.

Profesor Brühwiler navrhl alternativní způsob řešení spočívající v úpravě mostovky na pevnou jízdní dráhu a nastínil ideový návrh způsobu opravy nosné ocelové konstrukce celého mostu. Kloknerův ústav navrženou možnost podrobně prověřil a konstatoval, že jde o řešení, které představuje v případě realizace značná rizika, a to technická, ekonomická i legislativní. Řešení není reálně vyzkoušeno a ověřeno na žádném podobně důležitém a provozně vysoce zatíženém mostu. Některé navrhované přístupy navíc nejsou v souladu s požadavky legislativy uplatňované v podmínkách České republiky, tj. národními či evropskými standardy a technickými předpisy SŽDC.

V závěru posudku Kloknerův ústav ČVUT konstatuje: „Vzhledem k aktuálnímu stavebnímu stavu mostu, který je potřeba řešit velmi urgentně, vysoké intenzitě provozu současné a ještě vyšší plánované, možnostem provedení opravy a rizikům při realizaci opravy a při budoucím provozu a dalším hlediskům se jeví jako nejschůdnější varianta realizace nového mostu.“

Veškeré zpracované materiály včetně výsledků oponentního posouzení byly postoupeny Ministerstvu kultury, které si tyto materiály vyžádalo, aby bylo možno pokračovat v řízení k žádosti SŽDC o zrušení prohlášení souboru železničních mostů na trati Praha hl. n. – Praha-Smíchov za kulturní nemovitou památku. Výsledné rozhodnutí Ministerstva kultury bude mít klíčový vliv na další pokračování projektové přípravy SŽDC.

SŽDC plánuje co nejdříve jednání se zástupci hlavního města Prahy a dalšími dotčenými institucemi o variantách a dalším postupu rekonstrukce výtoňského mostu.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Most přes Radbuzu je poskládán z desítek segmentů (204x)
V souvislosti s výstavbou dálničního obchvatu Plzně D5 se provádí zkapacitnění silnice I/27 Klatovská, která bude tvořit...
Mostné krídla a oporné múry z drátokamenných konštrukcií na stavbe I/77 Bardejov, juhozápadný obchvatMostné krídla a oporné múry z drátokamenných konštrukcií na stavbe I/77 Bardejov, juhozápadný obchvat (68x)
Hlavným z dôvodov navrhovaného obchvatu je vybudovanie novej cestnej komunikácie v parametroch odpovedajúcich dopravnej ...
Nejdelší z osmi nových mostů na obchvatu Ostrova je dlouhý 376 metrů (65x)
Obchvat je součástí silnice I/13 zajišťující dopravní spojení mezi západočeským a severočeským regionem a umožňuje propo...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
SaM – silnice a mosty na Vašich cestách V.SaM – silnice a mosty na Vašich cestách V. (5 b.)
Skupina SAM realizuje silniční a mostní stavby pro partnery ve většině českých krajů. Je držitelem 11 ocenění Mostní díl...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice