KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    SŽDC opravila most přes Ohři na trati Chomutov – Cheb

SŽDC opravila most přes Ohři na trati Chomutov – Cheb

Publikováno: 17.6.2015
Rubrika: Mosty

Správa železniční dopravní cesty dokončila komplexní rekonstrukci železničního mostu u Ostrova na Karlovarsku na trati Chomutov – Cheb. Slavnostní ukončení výstavby proběhlo ve středu 18. března v prostorách železniční stanice Vojkovice nad Ohří. Cílem stavby je zachovat provoz dvoukolejné trati při požadované třídě zatížení, prostorové průchodnosti a traťové rychlosti.

„Efekt této stavby se projeví nejen na provozních úsporách. Zvýší se také bezpečnost přepravy a vlaky budou moci v tomto úseku přejíždět přes Ohři vyšší rychlostí než dosud. Výsledkem tedy bude i zvýšení komfortu pro cestující,“ prohlásil generální ředitel SŽDC Pavel Surý.

Projekt se týkal nosné konstrukce pod druhou kolejí a částečně také spodní stavby, díky jejíž přestavbě bude most schopen bezpečně přenášet zvýšené zatížení dopravy. Spodní stavba byla zároveň tvarově přizpůsobena nové konstrukci. Stavbaři v rámci výstavby demontovali původní most a nahradili jej novou svařovanou konstrukcí o třech polích s délkou 100 metrů. Opěry a pilíře mostu zesílili tryskovou injektáží. Na rekonstruovaném mostě následně zřídili uzavřené kolejové lože. Součástí projektu byla také výměna železničního svršku na mostě a nejbližším předmostí a rekonstrukce geometrické polohy koleje (směrové a výškové vyrovnání koleje, úprava převýšení a přechodnice).

Projekt vychází z globálního cíle prioritní osy 1 OPD zlepšit železniční dopravu na transevropské dopravní síti. Dvoukolejná elektrifikovaná trať Chomutov – Cheb je významnou komunikací železniční sítě České republiky. Je součástí železniční tratě spojující Ústí nad Labem s Chebem.

Celkové náklady projektu s názvem Rekonstrukce mostu v km 160,319 trati Chomutov – Cheb činí 72 622 952 Kč bez DPH, investorem je Správa železniční dopravní cesty, státní organizace. Projekt byl v rámci Operačního programu Doprava spolufinancován Evropskou unií z Fondu soudržnosti, a to ve výši 49 727 517 Kč. Národní financování projektu bylo zajištěno prostřednictvím Státního fondu dopravní infrastruktury. Zhotovitelem stavby bylo sdružení dodavatelů pod vedením společnosti Strabag.

ZÁKLADNÍ ÚDAJE:
Název stavby: Rekonstrukce mostu v km 160,319 trati Chomutov – Cheb
Investor stavby: Správa železniční dopravní cesty, státní organizace
Generální projektant: TOP CON SERVIS s. r. o.
Zhotovitel:

STRABAG Rail a. s. (vedoucí účastník sdružení), Bilfinger MCE Slaný s. r. o., BETVAR a. s.

Začátek a konec stavby: km 160,165 – km 160,808
Druh nosné konstrukce:

spojitá trámová plnostěnná ocelová konstrukce s ortotropní mostovkou tvořící žlab kolejového lože

Popis spodní stavby:

původní opěry i pilíře upraveny novými železobetonovými úložnými prahy

Počet mostních otvorů:

4 (včetně klenbového otvoru, kde byla provedena pouze sanace zdiva)

Délka přemostění (mezi líci opěr): 100,4 m
Stavební výška mostu: 2,85 m
Šířka mostu: 5,9 m
Traťová rychlost: 75 km/h
Termín zahájení: 2/2014
Termín dokončení: 1/2015
Celkové náklady stavby: 72 622 952 Kč
Schválený příspěvek EU: 49 727 517 Kč
Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
SŽDC opravila most přes Ohři na trati Chomutov – Cheb (foto: STRABAG Rail a. s.)

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Ocelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěnýchOcelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěných (83x)
Ocelové mostnice jsou moderní alternativou pro dřevěné mostnice, které jsou nákladné a náročné na údržbu. Ocelové mostni...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (57x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...
Volný mostní průřez dle ČSN 73 6201:2008 a bezpečnost provozování dráhy (54x)
Volný mostní průřez (dále jen VMP) zavedený normou ČSN 73 6201:2008 kontinuálně z hlediska bezpečnosti železnice navazuj...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice