SŽDC opravila most přes Ohři na trati Chomutov – Cheb
Rubrika: Mosty
Správa železniční dopravní cesty dokončila komplexní rekonstrukci železničního mostu u Ostrova na Karlovarsku na trati Chomutov – Cheb. Slavnostní ukončení výstavby proběhlo ve středu 18. března v prostorách železniční stanice Vojkovice nad Ohří. Cílem stavby je zachovat provoz dvoukolejné trati při požadované třídě zatížení, prostorové průchodnosti a traťové rychlosti.
„Efekt této stavby se projeví nejen na provozních úsporách. Zvýší se také bezpečnost přepravy a vlaky budou moci v tomto úseku přejíždět přes Ohři vyšší rychlostí než dosud. Výsledkem tedy bude i zvýšení komfortu pro cestující,“ prohlásil generální ředitel SŽDC Pavel Surý.
Projekt se týkal nosné konstrukce pod druhou kolejí a částečně také spodní stavby, díky jejíž přestavbě bude most schopen bezpečně přenášet zvýšené zatížení dopravy. Spodní stavba byla zároveň tvarově přizpůsobena nové konstrukci. Stavbaři v rámci výstavby demontovali původní most a nahradili jej novou svařovanou konstrukcí o třech polích s délkou 100 metrů. Opěry a pilíře mostu zesílili tryskovou injektáží. Na rekonstruovaném mostě následně zřídili uzavřené kolejové lože. Součástí projektu byla také výměna železničního svršku na mostě a nejbližším předmostí a rekonstrukce geometrické polohy koleje (směrové a výškové vyrovnání koleje, úprava převýšení a přechodnice).
Projekt vychází z globálního cíle prioritní osy 1 OPD zlepšit železniční dopravu na transevropské dopravní síti. Dvoukolejná elektrifikovaná trať Chomutov – Cheb je významnou komunikací železniční sítě České republiky. Je součástí železniční tratě spojující Ústí nad Labem s Chebem.
Celkové náklady projektu s názvem Rekonstrukce mostu v km 160,319 trati Chomutov – Cheb činí 72 622 952 Kč bez DPH, investorem je Správa železniční dopravní cesty, státní organizace. Projekt byl v rámci Operačního programu Doprava spolufinancován Evropskou unií z Fondu soudržnosti, a to ve výši 49 727 517 Kč. Národní financování projektu bylo zajištěno prostřednictvím Státního fondu dopravní infrastruktury. Zhotovitelem stavby bylo sdružení dodavatelů pod vedením společnosti Strabag.
ZÁKLADNÍ ÚDAJE: | |
Název stavby: | Rekonstrukce mostu v km 160,319 trati Chomutov – Cheb |
Investor stavby: | Správa železniční dopravní cesty, státní organizace |
Generální projektant: | TOP CON SERVIS s. r. o. |
Zhotovitel: |
STRABAG Rail a. s. (vedoucí účastník sdružení), Bilfinger MCE Slaný s. r. o., BETVAR a. s. |
Začátek a konec stavby: | km 160,165 – km 160,808 |
Druh nosné konstrukce: |
spojitá trámová plnostěnná ocelová konstrukce s ortotropní mostovkou tvořící žlab kolejového lože |
Popis spodní stavby: |
původní opěry i pilíře upraveny novými železobetonovými úložnými prahy |
Počet mostních otvorů: |
4 (včetně klenbového otvoru, kde byla provedena pouze sanace zdiva) |
Délka přemostění (mezi líci opěr): | 100,4 m |
Stavební výška mostu: | 2,85 m |
Šířka mostu: | 5,9 m |
Traťová rychlost: | 75 km/h |
Termín zahájení: | 2/2014 |
Termín dokončení: | 1/2015 |
Celkové náklady stavby: | 72 622 952 Kč |
Schválený příspěvek EU: | 49 727 517 Kč |