KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    Stavbu nového mostu přes řeku ve Žďáru n. S. brzdí odvolání firmy

Stavbu nového mostu přes řeku ve Žďáru n. S. brzdí odvolání firmy

Publikováno: 14.2.2012, Aktualizováno: 20.2.2012 11:07
Rubrika: Mosty

Přípravy na stavbu nového mostu přes řeku Sázavu ve Žďáru nad Sázavou brzdí odvolání firmy. Výběrové řízení na zakázku s hodnotou do 100 milionů korun kvůli tomu prověřuje Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Do ukončení prověrky radní města výběrové řízení pozastavili. Novinářům to dnes řekla starostka Dagmar Zvěřinová (ČSSD).
 

"Město na ten most čeká velmi dlouho," konstatovala Zvěřinová. Most s navazující silnicí, díky níž se zlepší dostupnost rozvíjející se obytné části Klafar, měl být podle představ města postaven do konce letošního roku. Výběrové řízení na stavební firmu, která vybuduje přemostění dlouhé 115 metrů a navazující komunikace, začalo loni v červenci. Výběr dodavatele měl být hotov do konce minulého roku a letos měla začít stavba. Její zahájení se ale zpozdí.

Výběrové řízení zajišťuje pro město najatá firma. Na průběh řízení si původně stěžovali dva účastníci, jeden pak stížnost stáhl. Kdyby město muselo vypsat výběrové řízení znovu, musí počítat s novým zákonem o zadávání veřejných zakázek platným od dubna. "Pak by to bylo podstatně složitější. Stavbu by to asi víc oddálilo," podotkla Zvěřinová.

Řeka Sázava rozděluje Žďár na dvě části, mostů a přechodů přes ni je ale málo; poslední přemostění vzniklo podle údajů radnice asi před půl stoletím. Město také protínají dvě frekventované silnice I. třídy. "Pokud se stane na některých křižovatkách havárie, tak to město stojí," konstatovala starostka.

Chystaný most má hlavně zlepšit dostupnost místní části Klafar, kde v posledních letech rychle přibývají obytné domy. Stavba mostu nebude technicky jednoduchá. Přemostění se bude zvedat do vrchu a kromě řeky musí překlenout také cyklostezku.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

U Sokolova projedou auta po části nového mostu přes Ohři od dubna (104x)
Silniční most přes Ohři na rychlostní silnici R6 u Sokolova bude průjezdný v jednom směru od Chebu do Karlových Varů od ...
Ocelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěnýchOcelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěných (90x)
Ocelové mostnice jsou moderní alternativou pro dřevěné mostnice, které jsou nákladné a náročné na údržbu. Ocelové mostni...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (55x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice