KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    SMP CZ realizuje most přes údolí Chomutovky

SMP CZ realizuje most přes údolí Chomutovky

Publikováno: 21.5.2016
Rubrika: Mosty

V roce 2014 byla zahájena stavba mostního objektu přes údolí Chomutovky, který je součástí obchvatu obce Velemyšleves na silnici I/27.

Niveleta mostu překračuje hluboké údolí říčky Chomutovky ve výšce přibližně 37 metrů. Jedná se o most s celkovou délkou 538 m ve výškovém a půdorysném oblouku o sedmi polích s rozpětím 45 + 65 + 90 + 120 + 90 + 65 + 45 m. Nosnou konstrukci délky 521,60 m a šířky 14,1 m tvoří spojitý předpjatý nosník komorového průřezu s proměnnou výškou komory od 2,6 do 6 m.

Stavba byla zahájena pokládkou provizorního mostu přes říčku Chomutovku a provedením doplňkového inženýrsko‑geologického a hydrogeologického průzkumu. Výsledky průzkumu byly přímo zahrnuty do realizační dokumentace mostu, který je založen hlubině na vrtaných velkoprůměrových pilotách. Jejich délka pod základem pilíře P4 dosahuje až 30 m. Při provádění pilot byly zastiženy napjaté hladiny podzemních vod.

Od srpna do konce roku 2015 byla postavena spodní stavba. Tu tvoří dvě opěry, masivní železobetonové pilíře a rámové stojky pilířů P4 a P5. Nejvyšší je pilíř P5, který dosahuje výšky 30 m. Stabilita rámových stojek je zajištěna dočasným ztužením během výstavby pomocí ocelového rozpěrného rámu.

Nosná konstrukce, která je kombinací spojitého nosníku a sdruženého rámu je na krajních opěrách a pilířích P2, P3, P6 a P7 uložena na kalotová ložiska od společnosti Maurer Söhne.

Nosná konstrukce je budována dvěma odlišnými technologiemi. Čtyři takty o celkové délce 264,6 m jsou realizovány jako monolitické na pevné skruži. Ta je z materiálu Pižmo. Postup realizace jednoho taktu je následující: nejprve bude vybetonována spodní deska a stěny. Po dosažení předepsané pevnosti je provedeno částečné předepnutí. Tím dojde k částečnému odlehčení skruže. Následně je provedena betonáž horní desky a předepnutí zbylých kabelů. Bednění nosné konstrukce od společnosti ULMA Construcción CZ je koncipováno jako vozíky, které umožňují přejezd do dalšího betonážního taktu.

Zbývající část nosné konstrukce je realizována technologií letmé betonáže. Ta je rozdělena na zárodky pilířů P4 a P5, lamely vahadel pilířů P4 a P5 a spáru mezi konci vahadel v hlavním poli pilířů P4 – P5. Vzhledem k ose zárodku nejsou vahadla symetrická. Jednotlivé lamely jsou o délce mezi 3 až 5 metry. Výška lamel je proměnná od cca 2,6 do 5,6 m. Jako první část nosné konstrukce byl zbudován zárodek na pilíř P4 a poté zárodek na pilíř P5. Jejich tvar je poměrně komplikovaný a zárodky o celkové výšce 6 m jsou budovány na 3 takty: spodní desku, stěny a mostovku. Zárodky slouží jako startovací plocha pro osazení vozíků letmé betonáže. Ty na tuto stavbu dodává společnost ULMA Construcción CZ. Lamely vahadla pilíře P4 jsou realizovány symetricky kolem zárodku až do 11 lamely. Pak budou zhotoveny nesymetrické lamely 12 a 13. Pro snížení namáhání konstrukce je navržena dočasná montážní podpora v ose lamely č. 9. U vahadla pilíře P5 budou realizovány dvě nesymetrické lamely. Ty bude možné zhotovit až po spojení s vahadlem pilíře P4.

Předpětí nosné konstrukce je realizováno pomocí 19 lan o průměru 15,7‑1640/1860. Předpětí realizuje společnost FREYSSINET CS.

S ohledem na harmonogram výstavby budou nasazeny dva páry vozíků. V současné době je zhotoven zárodek pilíře P4 a nasazeny vozíky letmé betonáže. Na zárodku pilíře P5 je zhotovena spodní deska a stěny, v betonážním dílu BD1 na pevné skruži je zabetonována spodní deska a stěny.

Celá stavba bude dokončena v roce 2016.

ZÁKLADNÍ ÚDAJE STAVBY

  • Investor stavby: Ředitelství silnic a dálnic ČR, správa Chomutov
  • Zhotovitel stavby: Silnice Group
  • Zhotovitelem pilotového založení a základů: AZ SANACE
  • Zhotovitel mostu: SMP CZ
  • Projektant zadávací dokumentace: SUDOP PRAHA
  • Projektant realizační dokumentace: NOVÁK & PARTNER
  • Projektant mostu a hlavním inženýr projektu: doc. Ing. Lukáš Vráblík, Ph.D., NOVÁK & PARTNER

SMP CZ Is Building a Bridge over the Valley of the Chomutovka
In 2014, the construction of the bridge over the valley of the Chomutovka started. It is the part of the bypass of the village Velemyšleves on the I/27 road. The leveling of the bridge crosses the deep river valley of the Chomutovka at the height of about 37 m. The overall length of the bridge is 538 m at the height and horizontal curvature with seven spans of the lengths of 45 + 65 + 90 + 120 + 90 + 65 + 45 m. The load bearing structure of the length of 521.60 m and the width of 14.1 m is formed of a joined prestressed box‑section beam of an average box height of 2.6 – 6 m.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Vizualizace mostu přes údolí ChomutovkySpodní stavbaSO201 – Vzorový příčný řezCelkový pohled na stavbuZárodek P4 – Betonážní vozíkBetonážní takt BD1 – betonážBetonážní takt BD1

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Ocelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěnýchOcelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěných (83x)
Ocelové mostnice jsou moderní alternativou pro dřevěné mostnice, které jsou nákladné a náročné na údržbu. Ocelové mostni...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (56x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...
Volný mostní průřez dle ČSN 73 6201:2008 a bezpečnost provozování dráhy (54x)
Volný mostní průřez (dále jen VMP) zavedený normou ČSN 73 6201:2008 kontinuálně z hlediska bezpečnosti železnice navazuj...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice