KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Kolejový průmysl    Šluknovsko mohlo přijít i o rychlíky, zaručil se za ně kraj

Šluknovsko mohlo přijít i o rychlíky, zaručil se za ně kraj

Publikováno: 29.9.2011, Aktualizováno: 30.9.2011 10:05
Rubrika: Kolejový průmysl

Šluknovskému výběžku reálně hrozilo, že od prosince bude zase o něco izolovanější od zbytku Česka. Kvůli škrtům uvažuje ministerstvo dopravy o zrušení rychlíků, které spojují Rumburk s Českou Lípou a středními Čechami. Ústecký kraj s tím nesouhlasí a potřebných šest milionů korun ročně prý raději převede z jedné z málo využívaných lokálek v téže oblasti. ČTK to potvrdil vedoucí oddělení dopravní obslužnosti Jakub Jeřábek.

Rychlíky z Kolína jsou hlavním železničním spojením Šluknovského výběžku s vnitrozemím, v jízdním řádu jich je denně jedenáct. Ministerstvo na jejich provoz doplácí podle informací ČTK asi šest milionů korun ročně. A právě kvůli penězům z jedné z pracovních verzí nového jízdního řádu zmizely.

Podle Ústeckého kraje by jejich zrušení bylo chybou, takže je chce financovat sám. "Autobusy je nahradit nedokážou, vlak je na této trase rychlejší a vozí celkem dost lidí," řekl ČTK Jeřábek. Potřebné peníze by kraj získal omezením dopravy na trati z Rumburku přes Mikulášovice do Dolní Poustevny. "Rychlíky mají podle nás větší smysl," dodal.

Během léta se situace s financováním železniční dopravy několikrát změnila. "Poslední verze je taková, že ty spoje zaplatí přímo ministerstvo. Ale není to stále definitivní, takže jsme pořád připraveni," řekl Jeřábek.

Odlehlý Šluknovský výběžek v posledních měsících zmítají sociální nepokoje. V okolí Rumburku a Varnsdorfu je zhruba patnáctiprocentní nezaměstnanost a relativně nízké mzdy.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Předpis SŽDC D4 – RADIOBLOKPředpis SŽDC D4 – RADIOBLOK (51x)
Přesně 14. prosince 2014 se změnou grafikonu vlakové dopravy vstoupil v platnost zcela nový předpis SŽDC D4 – Předpis pr...
Modernizovaná vozidla ze ŠumperkaModernizovaná vozidla ze Šumperka (35x)
Zástupci šumperské společnosti Pars nova a Českých drah podepsali v průběhu loňského roku dva významné kontrakty. Na poč...
Centrální dispečerské pracoviště v Praze na BalabenceCentrální dispečerské pracoviště v Praze na Balabence (33x)
O centrálním dispečerském pracovišti (tedy CDP), které by se mělo postavit (někde) v Praze, se hovoří již poměrně dlouho...

NEJlépe hodnocené související články

Švýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republiceŠvýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republice (5 b.)
Když se majitel společnosti STADLER Rail, A.G., pan Peter Spuhler rozhodl v roce 2009 založit v Praze konstrukční kancel...
Elektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský krajElektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský kraj (5 b.)
Od konce listopadu 2018 uvádějí České dráhy do provozu nové elektrické jednotky RegioPanter, které jsou určeny pro regio...
STADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantuSTADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantu (5 b.)
Rok 1989 přinesl zásadní změnu nejen do budováním socialismu už unavené Československé republiky, ale i do tehdy ještě p...

NEJdiskutovanější související články

Typový rozbor nástupišť a stanic na železniční síti České republiky (3x)
Zásadním technickým elementem pro přístup cestujících do/ze zastavujících vlakových souprav jsou nástupiště. Cestující v...
Čtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaciČtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaci (1x)
Po šestiměsíčním vyjednávání dosáhly v dubnu Evropský parlament, Evropská komise a Rada EU dohody o politickém pilíři tz...
České firmy na Uralu navážou na "mrtvou trať" gulagu (1x)
Uralská dráha, kterou se chystají stavět české firmy podle dohody, podepsané dnes v Praze při návštěvě ruského prezident...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice