Šluknovsko mohlo přijít i o rychlíky, zaručil se za ně kraj
Rubrika: Kolejový průmysl
Šluknovskému výběžku reálně hrozilo, že od prosince bude zase o něco izolovanější od zbytku Česka. Kvůli škrtům uvažuje ministerstvo dopravy o zrušení rychlíků, které spojují Rumburk s Českou Lípou a středními Čechami. Ústecký kraj s tím nesouhlasí a potřebných šest milionů korun ročně prý raději převede z jedné z málo využívaných lokálek v téže oblasti. ČTK to potvrdil vedoucí oddělení dopravní obslužnosti Jakub Jeřábek.
Rychlíky z Kolína jsou hlavním železničním spojením Šluknovského výběžku s vnitrozemím, v jízdním řádu jich je denně jedenáct. Ministerstvo na jejich provoz doplácí podle informací ČTK asi šest milionů korun ročně. A právě kvůli penězům z jedné z pracovních verzí nového jízdního řádu zmizely.
Podle Ústeckého kraje by jejich zrušení bylo chybou, takže je chce financovat sám. "Autobusy je nahradit nedokážou, vlak je na této trase rychlejší a vozí celkem dost lidí," řekl ČTK Jeřábek. Potřebné peníze by kraj získal omezením dopravy na trati z Rumburku přes Mikulášovice do Dolní Poustevny. "Rychlíky mají podle nás větší smysl," dodal.
Během léta se situace s financováním železniční dopravy několikrát změnila. "Poslední verze je taková, že ty spoje zaplatí přímo ministerstvo. Ale není to stále definitivní, takže jsme pořád připraveni," řekl Jeřábek.
Odlehlý Šluknovský výběžek v posledních měsících zmítají sociální nepokoje. V okolí Rumburku a Varnsdorfu je zhruba patnáctiprocentní nezaměstnanost a relativně nízké mzdy.
Autor
Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.