KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    Silniční záchytné systémy OMO v roce 2017

Silniční záchytné systémy OMO v roce 2017

Publikováno: 26.5.2017
Rubrika: Mosty

Na silniční síti České republiky se můžeme potkat s řadou svodidel od velkého množství výrobců. Tato situace je sice odrazem liberalizace trhu a velkého výběru, na druhé straně však přináší správcům komunikací nemalé komplikace, jak logistického, skladovacího, ale také i finančního charakteru. Vzhledem ke znalosti této situace jsme se proto od počátku snažili o co možná nejvyšší míru kompatibility svodidel OMO. Svodidla OMO mají více jak 50 % dílů shodných a jejich koncept vychází z osvědčené a tuhé svodnice NH4 a jsou plně kompatibilní i s novou svodnicí typu AM z české produkce.

K výhodám svodidel OMO patří zejména:

  • pouze dva kotevní body na sloupek
  • 3 schválené typy kotvení (přípravek, rozpěrná kotva, soudržná kotva)
  • vzdálenost sloupků 2 m (zahraniční výrobci často 1,25 m nebo 1,33 m)
  • jedny z nejmenších pracovních šířek na trhu svodidel umožňují použití u protihlukových stěn, stožárů, sloupů VO, středních dělících pásů
  • vzhledem k domácímu vývoji a výrobě velká možnost volitelných úprav, např. kotevní prvky z materiálu antikoro A2, A4, různé druhy výplní aj.

SVODIDLO MS4/H2

Jednostranné ocelové svodidlo je montováno od roku 2007 na mostních objektech a různých typech opěrných zdí. Vzhledem k pracovní šířce pouze 0,7 m (třída W2) se ve velké míře používá pro oddělení silničního provozu ve středních dělících pásech a na vnějších okrajích, pokud je za svodidlem mostní zábradlí nebo PHS. Při své výšce pouhých 0,75 m nevytváří nepříjemně vysokou bariéru a neomezuje výhled do okolí pro účastníky provozu a to při úrovni zadržení H2.

ZÁBRADELNÍ SVODIDLO ZMS4/H2

Je dodáváno od roku 2012 zejména na okraje mostů a opěrných zdí nebo na místech, kde je výhodou jeho malá pracovní šířka 0,8 m (W2). V případech, kdy je zapotřebí svodidlo doplnit o zábradelní výplně jsou k dispozici čtyři druhy výplní, které splňují zpřísněné podmínky dané novými TP 258. Tyto parametry se týkají především zabránění prolezení, pádu předmětů (včetně sněhu) pod most atd. Výplně, stejně jako vlastní svodidlo se dodávají v příslušné úrovni protikorozní ochrany, včetně barevných odstínů.

ZÁBRADELNÍ SVODIDLO ZMS4/H3

Bylo s úspěchem odzkoušeno nárazovou zkouškou v červnu 2016 a je odpovědí na zvyšující se poptávku po vyšší úrovni zadržení na pozemních komunikacích. Má příznivé parametry (viz tab.) a to při malé výšce pouhého 1,25 metru a hmotnosti 47 kg / 1 bm svodidla. Na mostních objektech nebo opěrných zdech může být osazováno jak bez výplní, tak včetně zábradelních výplní, kterých je v systému nabízeno pět typů včetně plné výplně z AL plechu. Tento záchytný systém může být použit bez výplní v místech s omezeným přístupem chodců (např. dálnice), jelikož splňuje požadavek TP 114 v parametru maximální vzdálenosti mezi podélnými prvky 400 mm.

Technické parametry svodidla ZMS4/H3 zjištěné bariérovou zkouškou
Úroveň zadržení Pracovní šířka Dynamický průhyb Prudkost nárazu Vyklonění vozidla
H3 W = 1,3 (W4) D = 0,8 m ASI = 0,8 VL = 2,0 m (VI 6)

Všechny tři systémy ocelových svodidel OMO mají vydáno Osvědčení o stálosti vlastností dle ČSN EN 1317 a mají schválení použití na pozemních komunikacích v České a Slovenské republice. V případě dodávek (prodeje montážním firmám) jsou na přání dodávána včetně objednaného způsobu kotvení, které jsou certifikovány (případně modifikovány) a také s případným dozorem výrobce. Firma Stavby OMO je schopná pružně reagovat na konkrétní požadavky a vlastním odborným personálem uskutečnit montáž na silniční síti nejen v České ale i Slovenské republice.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

www.stavby-omo.cz


Fotogalerie
Silniční záchytné systémy OMOSilniční záchytné systémy OMOSilniční záchytné systémy OMOSilniční záchytné systémy OMOSilniční záchytné systémy OMO

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Ocelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěnýchOcelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěných (83x)
Ocelové mostnice jsou moderní alternativou pro dřevěné mostnice, které jsou nákladné a náročné na údržbu. Ocelové mostni...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (57x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...
Volný mostní průřez dle ČSN 73 6201:2008 a bezpečnost provozování dráhy (54x)
Volný mostní průřez (dále jen VMP) zavedený normou ČSN 73 6201:2008 kontinuálně z hlediska bezpečnosti železnice navazuj...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice