KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    SILNICE GROUP stihla znovu postavit most na D7, nový úsek Postoloprty – Bitozeves je otevřen

SILNICE GROUP stihla znovu postavit most na D7, nový úsek Postoloprty – Bitozeves je otevřen

Publikováno: 30.8.2018
Rubrika: Mosty, 2018

Sdružení R7 Postoloprty pod vedením stavební společnosti SILNICE GROUP předalo investorovi ŘSD nový úsek dálnice D7 Postoloprty – Bitozeves a po slavnostním otevření ve čtvrtek 30. srpna 2018 na novou silnici vjela první auta. Dálniční úsek o délce 3,77 km zahrnuje dva mosty, jednu mimoúrovňovou křižovatku a 100 m protihlukové stěny. Stavbaři se dokázali vyrovnat jak s komplikovanou přeložkou inženýrských sítí na začátku výstavby, tak s vynucenou demolicí již téměř z poloviny hotového mostu v závěru.

„Klobouk dolů před našimi pracovníky, protože pro stavbaře není nic horšího, než bourat to, co už měli rozestavěné. Díky enormnímu nasazení a provozu na směny dokázal náš tým v rekordně krátké době postavit část toho samého mostu dvakrát, a napravit tak chybu dodavatele betonu. Dlouho očekávaný dálniční úsek Postoloprty – Bitozeves se tak stihl otevřít do konce prázdnin a čtyřpruhová část dálnice D7 od Chomutova směrem k Praze se protáhla na 28 kilometrů,“ říká Karel Rypl, šéf společnosti SILNICE GROUP.

Nový úsek dálnice D7 navazuje na úsek Bitozeves – Chomutov a vede zcela mimo zastavěná území okolních obcí. Nahrazuje stávající silnici I/7, která vede v trase císařské silnice a již nevyhovuje aktuálním provozním a bezpečnostním požadavkům. Jde o jeden z mála úseků, které nebyly v minulosti přestavěny ani na silniční kategorii S 11,5.

Dálnice D7 je důležitou dopravní spojnicí Prahy s průmyslovým severem Čech a Saskem. Stavba přinese zkvalitnění dopravy, a to především v podobě zvýšení bezpečnosti provozu, zrychlení jízdy a odstranění nebezpečných situací. Dvoupruhové úseky patří dlouhodobě mezi nejnebezpečnější silnice v ČR. Obyvatele přilehlých obcí si od dálnice slibují zejména odvedení tranzitní dopravy.

Stavba je součástí programu výstavby dálnice D7 Praha – Slaný – Louny – Chomutov. Vybudování čtyřpruhové dálnice vychází z Globálního plánu revitalizace pánevních oblastí severozápadních Čech schváleného usnesením vlády z roku 2000. Důvodem realizace stavby je vysoká intenzita dopravy na stávající komunikaci, která svými technickými a bezpečnostními parametry tomuto faktu neodpovídá.

Stavbu s názvem Dálnice D7 Postoloprty – MÚK Bitozeves vybudovalo Sdružení R7 Postoloprty, jehož lídrem je společnost SILNICE GROUP. Investorem je Ředitelství silnic a dálnic ČR. Stavební práce byly zahájeny v září roku 2016 a dokončeny na konci srpna letošního roku. Investiční náklady dosáhly 377 259 000 korun bez DPH.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Netradiční lávky pro pěšíNetradiční lávky pro pěší (79x)
Lávky pro pěší jsou specifickou oblastí projektování mostních konstrukcí. Je u nich kladen výrazný důraz jak na architek...
II/104 Davle, most ev. č. 104-001 přes řeku Vltavu v obci DavleII/104 Davle, most ev. č. 104-001 přes řeku Vltavu v obci Davle (68x)
Most v Davli, který ležící na soutoku řeky Vltavy a Sázavy, byl v letech 2017 – 2018 komplexně rekonstruován. Převádí ko...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (65x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice