KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    Silničáři ve Zlínském kraji letos postaví nový most, další opraví

Silničáři ve Zlínském kraji letos postaví nový most, další opraví

Publikováno: 22.3.2011, Aktualizováno: 23.3.2011 17:51
Rubrika: Mosty

Silničáři ve Zlínském kraji letos postaví nový most v katastru obce Rajnochovice na Kroměřížsku na silnici spojující Bystřici pod Hostýnem se Vsetínskem. Renovace čeká v letošním roce kamenný most ve Velehradě na Slovácku. Ředitelství silnic Zlínského kraje (ŘSZK) náklady na obě akce vyčíslilo dohromady téměř na 23 milionů korun.

Velehradský most je chráněnou kulturní památkou, je to nejstarší most na krajských silnicích na území Zlínského kraje. Dopravě slouží již od roku 1750. Je umístěn na silnici z Velehradu směrem na Tupesy u hotelu Mlýn. Most je ve špatném technickém stavu, v nosné konstrukci jsou trhliny, a most má proto sníženou nosnost na 25 tun.

Stavbaři nosnou konstrukci opraví, zesílí základy mostu, zrestaurují pískovcové zdivo a předláždí vozovku kamennou dlažbou, uvedl náměstek hejtmana pro dopravu Jaroslav Drozd. Nosnost mostu se zvýší tak, aby přes něj mohla bez omezení projíždět běžná nákladní auta. Vzhledem k historické hodnotě mostu budou na sokly čelních zídek vráceny i kopie původních soch.

Stavba začne 1. dubna, dokončení je plánováno do 31. října. Náklady činí zhruba 10,3 milionu korun. Během rekonstrukce bude v tomto úseku silnice úplná uzavírka. Objízdná trasa povede přes Staré Město, Zlechov a Tupesy.

Na silnici vedoucí z Bystřice pod Hostýnem přes Hostýnské vrchy do Ratiboře a směrem na Vsetín má být zcela nový most. "Dosavadní most, který bude zbourán, měl zkorodovanou konstrukci a jeho únosnost byla snížena na 18 tun," řekl Drozd. To podle něj působilo problémy zejména proto, že je potřeba, aby přes most jezdila auta, která dopravují dřevo. Nový most bude rámové železobetonové monolitické konstrukce, dodal Drozd.

Délka přemostění bude činit 5,5 metru, samotný most bude dlouhý 23,4 metru. Stavba začala v polovině března, hotova by měla být do 30. listopadu. Náklady na stavbu mostu činí 12,6 milionu korun. Od 4. dubna do 15. září bude v místě stavby platit úplná uzavírka. Silniční provoz však bude zajištěn po mostním provizoriu v těsné blízkosti stavby.

Ve Zlínském kraji jsou na silnicích druhé a třetí třídy v havarijním stavu tři mosty. Celkový stav mostů v regionu se ale podle ŘSZK mírně zlepšuje. Loni investovalo ŘSZK do oprav a staveb nových mostů včetně dotací z evropských fondů 99,7 milionu korun, o rok dříve to bylo přes 181 milionů. Letos ředitelství plánuje investice do oprav a staveb nových mostů za asi 120 milionů, na stavební údržbu vynaloží dalších 11 milionů.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Ocelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěnýchOcelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěných (84x)
Ocelové mostnice jsou moderní alternativou pro dřevěné mostnice, které jsou nákladné a náročné na údržbu. Ocelové mostni...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (56x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...
Volný mostní průřez dle ČSN 73 6201:2008 a bezpečnost provozování dráhy (54x)
Volný mostní průřez (dále jen VMP) zavedený normou ČSN 73 6201:2008 kontinuálně z hlediska bezpečnosti železnice navazuj...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice