KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    Silničáři ve Zlínském kraji dokončili stavbu tří nových mostů

Silničáři ve Zlínském kraji dokončili stavbu tří nových mostů

Publikováno: 7.12.2010, Aktualizováno: 9.12.2010 09:05
Rubrika: Mosty

Ředitelství silnic Zlínského kraje (ŘSZK), které je příspěvkovou organizací zlínského hejtmanství, dokončilo stavbu tří mostů na silnicích druhé a třetí třídy. Náklady na výstavbu mostů v Senince a Loučce na Vsetínsku a v Osvětimanech na Uherskohradišťsku dosáhly téměř 30 milionů korun. ČTK o tom dnes informovala Helena Mráčková z tiskového oddělení krajského úřadu.

"Vybudování těchto tří nových mostů, které nahradily staré a nevyhovující mosty, přispěje k dalšímu zvýšení kvality silniční sítě ve Zlínském kraji," poznamenal náměstek hejtmana pro dopravu Jaroslav Drozd.

Původní most na okraji obce Seninka vedoucí přes stejnojmenný potok byl v havarijním stavu. Výstavba nového přišla na 12 milionů korun, v jeho blízkosti byla rovněž upravena silnice. Most bude oficiálně zprovozněn až 10. prosince, dosud je užíván v režimu stavby.

Zbourán byl i starý most v Loučce. Za 9,1 milionu korun byl postaven nový. Zatím je zprovozněn v předčasném užívání, kolaudace jej čeká během prosince. Stejný postup zvolili silničáři také u nového mostu mezi obcemi Osvětimany a Medlovice na Uherskohradišťsku. Náklady na jeho výstavbu činily 8,7 milionu korun.

Hejtmanství investuje do oprav mostů v kraji průběžně nemalé prostředky. V říjnu například otevřelo opravený silniční most v Bojkovicích na Slovácku, jehož oprava přišla téměř na 55 milionů korun.

Do správy ŘSZK patří 708 mostů. Jejich celkový stav se podle silničářů rok od roku zlepšuje. Letos byly v havarijním stavu v kraji čtyři mosty, oproti loňskému roku je to o dva méně. Počet mostů s hodnocením velmi špatný se snížil z 60 na 36.

Loni investovalo ředitelství do oprav a staveb nových mostů přes 181 milionů korun. Na drobnější stavební údržbu mostů pak bylo vynaloženo dalších 11,5 milionů Kč. Letos plánovalo ŘSZK do mostů investice asi za 100 milionů korun a na údržbu dalších 11 milionů Kč.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Rekonstrukce Negrelliho viaduktuRekonstrukce Negrelliho viaduktu (67x)
Od dubna roku 2017 probíhá komplexní rekonstrukce Negrelliho viaduktu v Praze podle projektové dokumentace zpracované pr...
Rekonstrukce mostu přes Labe mezi Brandýsem nad Labem a Starou BoleslavíRekonstrukce mostu přes Labe mezi Brandýsem nad Labem a Starou Boleslaví (56x)
Obyvatelé souměstí Brandýs nad Labem – Stará Boleslav se dne 6. 8. 2012 dočkali otevření posledního ze soustavy sedmi mo...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (55x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice