KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    Sídliště Klafar Žďár nad Sázavou, SO 201 Most přes Sázavu

Sídliště Klafar Žďár nad Sázavou, SO 201 Most přes Sázavu

Publikováno: 4.6.2014
Rubrika: Mosty

Obytná zóna Klafar se dočkala nové komunikace, která jejím obyvatelům umožní pohodlnější dopravní spojení na základní dopravní osu města. Součástí je i třípolový betonový most přes řeku Sázavu. Uvedení celé stavby do provozu v 12/2013 přineslo odlehčení přetížené křižovatce ulic Horní a Žižkova ve směru na Havlíčkův Brod a lepší dopravní obslužnost celé lokality Klafar.

VŠEOBECNÝ POPIS KONSTRUKCE STAVBY MOSTU
Mostní objekt se nachází v intravilánu města Žďáru nad Sázavou. Překážku tvoří stávající řeka Sázava v 1. poli a cyklistická stezka ve 3. poli. Základním požadavkem bylo zachování minimální podjezdné výšky pro cyklistickou stezku a minimální výšky nad hladinou spodní Q100 řeky Sázavy. Most převádí místní komunikaci v kategorii MS 9,5/50. Navržený most respektuje navrhované šířkové uspořádání místní komunikace.

POPIS PRACÍ STAVBY
Založení mostu tvoří 30 kusů železobetonových velkoprůměrových pilot ∅ 0,90 m, v délkách 4,5 – 6,5 m. Mostní opěry jsou monolitické železobetonové, byly bedněny ze systémového bednění, kde pohledovou plochu tvořily hoblované desky. Základy pilířů tvoří železobetonové patky. Dříky jsou do základu vetknuty. Sloupy jsou rovněž monolitické. Základní průřez sloupu je obdélníkový o rozměrech 5,5 × 1,2 m, ve středu dříku je provedeno zúžení dříku na šířku 0,9 m. Sloupy byly bedněny pomocí pilířové formy, kde pohledovou plochu tvořily hoblované desky.

Nosná konstrukce je tvořena spojitou monolitickou omezeně předpjatou betonovou konstrukcí o 3 polích budovanou betonáží na pevné skruži a je uložena na všesměrných hrncových ložiscích Konstrukční výška průřezu je 1,40 m. Celková šířka nosné konstrukce je 11,150 m. Příčný sklon horního povrchu nosné konstrukce je střechovitý 2,5 %. Příčný sklon spodního povrchu desky je kolmo na osu silnice ve vodorovné. V podélném směru jsou oba povrchy ve sklonu 2,10 %. Nad opěrami je nosná konstrukce ztužena koncovými příčníky. Pro podélné předpětí nosné konstrukce byl použit předpínací systém SOLO-N TYP 208. Podélnou předpínací výztuž tvoří 19lanové kabely z lan ∅Ls 15,5. Kabely byly uloženy v kruhových krepovaných trubkách světlého průměru 110 mm. Napínání proběhlo oboustranně z čela nově vybudované konstrukce, kde byly kabely ukončeny stupňovitými kotvami. Kabely jsou vedeny průběžně v celé délce nosné konstrukce. Výstavba NK probíhala metodou betonáže na pevné skruži typu PIŽMO. Tato skruž byla založena na polštářích z lomového kamene a silničních panelech. Přes řeku Sázavu byly osazeny na bárkách IP nosníky. Samotný tvar bednění mostovky byl zhotoven z dřevěných ramenátů a vodovzdorné překližky. Betonáž mostovky vzhledem ke klimatickým podmínkám a složité dopravní situaci ve městě proběhla od večerních do ranních hodin.

Izolační souvrství se skládá z penetrace s pečetící vrstvou na celé horní ploše nosné konstrukce a nataveného asfaltového pásu z modifikovaného asfaltu. Izolace pod římsou +0,25 m pod vozovkou je chráněna dalším přitaveným pásem s hliníkovou vložkou a posypem drobnou drtí. Mostní římsy jsou monolitické železobetonové. Římsy jsou kotveny do nosné konstrukce a křídel mostu přes zámečnické výrobky. Horní povrch římsy je vyspádován ve spádu vpravo 4,0 % a vlevo 2,0 % směrem do vozovky. Římsa byla betonována ze zavěšených konzol, které byly zakotveny do NK. Betonové konstrukce jsou realizovány z betonů C 25/30 a C30/37 výztuž je z oceli B500B (10 505). Na mostě je odvodnění povrchu řešeno příčným sklonem vozovky 2,5 % po celé délce mostu. Povrch izolace je odvodněn drenážním plastbetonem v úžlabí NK + odvodňovacími trubičkami. Odvodňovače jsou typizované, litinové Vlček – Labe typ F. Mostní odvodňovače a trubičky jsou napojeny do podélného svodu DN 200, který je u opěry 1 sveden na terén a dále do horských vpustí 1,0/1,0/1,0 m. Horské vpusti jsou napojeny potrubím DN 300 do stávající šachty. Na levé a pravé římse je provedeno ocelové zábradelní svodidlo ZSH2 se svislou výplní. Na mostě je osazeno mostní zábradlí se svislou výplní a vodící tyčí výšky 1,1 m. Nad OP1 a 4 je použit jednoduchý ocelový mostní závěr Povrch závěru kopíruje příčný sklon vozovky, u obruby přechází na povrch římsy ve sklonu 1:2. U křídla 4L je provedeno revizní schodiště, svahy zemního tělesa pod mostem u opěr jsou částečně provedeny z kamenné dlažby Na mostě je dvouvrstvá vozovka z asfaltobetonu.

ZÁKLADNÍ ÚDAJE O STAVBĚ

  • Zhotovitel:
    • STRABAG a. s., odštěpný závod Brno, Tovární 3, 620 00 Brno
    • PJ Mosty, hlavní stavbyvedoucí: Ing. Richard Doležal, stavbyvedoucí: David Kašpar
  • Investor:
    • Město Žďár nad Sázavou, Žižkova 1, 591 31 Žďár nad Sázavou
  • Projektant objektu:
    • Dopravoprojekt Ostrava spol. s r. o., Masarykovo nám. č. 5, 702 00 Ostrava, projektant Ing. Karel Kubza
  • Termín výstavby:
    • 04/2013 – 11/2013
    • uvedení do provozu 12/2013
  • Technické údaje mostu:
    • Spojitá trámová konstrukce o třech polích z monolitického předpjatého betonu založená na pilotách, délka přemostění 77,61 m, délka mostu 92,96 m, délka nosné konstrukce 80,21 m, rozpětí polí 23,30 + 32,20 + 23,30 (v ose trasy), šikmost mostu 57,7°, volná šířka mostu 8,00 m, šířka průchozího prostoru 2,00 m – levostranný chodník, šířka mostu 11,55 m, zatížení mostu A dle ČSN 73 6203/86 změna a, b – normální zatížitelnost 32 t, výhradní zatížitelnost 80 t, vyjímečná zatížitelnost 196 t.

Blocks of Flats Klafar Žďár nad Sázavou, SO 201 Bridge over Sázava
Klafar residential area can now experience a new road enabling its inhabitants a more comfortable transport connection to the town´s basic transport axis. It also includes three-span concrete bridge over the Sázava river. Putting the whole construction in operation in December 2013 resulted in the disburden of congested intersection of Horní and Žižkova streets in the direction to Havlíčkův Brod and better transport serviceability of the whole Klafar locality.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Pohled na most ve směru na sídliště KlafarZačátek betonáže nosné konstrukcePohled z parkoviště na železobetonovou opěrnou zeď před mostemPohled na výztuž levé mostní římsyPrůběh noční betonáže nosné konstrukce

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

U Sokolova projedou auta po části nového mostu přes Ohři od dubna (102x)
Silniční most přes Ohři na rychlostní silnici R6 u Sokolova bude průjezdný v jednom směru od Chebu do Karlových Varů od ...
Ocelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěnýchOcelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěných (90x)
Ocelové mostnice jsou moderní alternativou pro dřevěné mostnice, které jsou nákladné a náročné na údržbu. Ocelové mostni...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (57x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice