KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    Řidičům začne v sobotu sloužit nový most přes D1 u Modletic

Řidičům začne v sobotu sloužit nový most přes D1 u Modletic

Publikováno: 9.12.2011, Aktualizováno: 14.12.2011 08:59
Rubrika: Mosty

Řidičům v sobotu začne sloužit nový most přes dálnici D1 u Modletic. Původně se počítalo s jeho zprovozněním v neděli, stavebníci si ale ponechali značnou časovou rezervu, která umožnila otevření uspíšit. ČTK to dnes řekla Nina Ledvinová z Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Díky novému mostu a dvěma sousedícím kruhovým objezdům se má před Prahou zvýšit plynulost a bezpečnost dopravy.

Bourání starého mostu a výstavba nového od jara značně komplikovaly provoz na D1 před Prahou a také na silnici z Jesenice do Říčan. Přípravné práce na demolici starého mostu začaly koncem března, v polovině dubna byl zbourán. Řidiči od té doby museli počítat s dopravním omezením. Původní most byl podle ŘSD příliš úzký a neumožňoval plánovanou stavbu přípojných pruhů. Náklady Ledvinová neuměla vyčíslit, protože jde o akci související s výstavbou Pražského okruhu.

"Dobu výstavby jsme zkrátili na minimum tak, aby dopravní omezení byla co nejmenší," uvedl Chrudoš Vorlíček, projektový manažer společnosti Skanska, která nový most postavila. Podle mluvčí ŘSD Martiny Vápeníkové byl nejzazší termín konec prosince.

"Během posledních týdnů byla osazena betonová svodidla a byl zlikvidován provizorní přejezd pro převádění provozu. Na mostě byly dokončeny římsy, dilatační závěry, svodidla, zábradlí, vozovky, odvodnění a finální úpravy kolem celé stavby," popsal práce Vorlíček.

Objízdné trasy byly vedeny výhradně po dálnici. Stav okolních komunikací nižších tříd je podle ŘSD špatný a nemají ani vhodné technické parametry. Řidiči kamionů mohli mít potíže při podjíždění mostů a celkově nejsou tyto komunikace určeny pro zvládnutí velkého množství aut.

Ve směru od Prahy do Říčan proto měli řidiči sjíždět z dálnice u Všechrom, kde se měli otočit a sjet na exitu 11 u Říčan. Od Brna do Modletic se měli otáčet u Čestlic. V praxi ale motoristé hojně využívali komunikace nižší třídy a dálnici překonávali například v Jažlovicích, kde se dá podjet.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Ocelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěnýchOcelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěných (83x)
Ocelové mostnice jsou moderní alternativou pro dřevěné mostnice, které jsou nákladné a náročné na údržbu. Ocelové mostni...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (56x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...
Volný mostní průřez dle ČSN 73 6201:2008 a bezpečnost provozování dráhy (54x)
Volný mostní průřez (dále jen VMP) zavedený normou ČSN 73 6201:2008 kontinuálně z hlediska bezpečnosti železnice navazuj...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice