KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    Řidiče čekají v Karviné kvůli stavbě nového mostu komplikace

Řidiče čekají v Karviné kvůli stavbě nového mostu komplikace

Publikováno: 1.3.2011, Aktualizováno: 7.3.2011 15:57
Rubrika: Mosty

Řidiče v Karviné čekají od dnešního dne dopravní komplikace. Silničáři kvůli stavbě nového mostu přes řeku Olši omezili hlavní silniční spojení na Ostravu pouze do jednoho jízdního pruhu, který řídí semafory. Od května do září bude úsek uzavřen úplně, protože stavbaři strhnou starý most a začnou stavět nový. Stavbu nového mostu si vynutilo další poškození pilíře během povodní loni v květnu. ČTK to sdělila mluvčí karvinského magistrátu Šárka Swiderová.

Řidiči se proto musejí připravit při cestě do Karviné na zdržení. Most totiž leží na jediném kvalitním silničním spojení s Ostravou. Radnice nyní upřesňuje s dopravci a vlastníkem mostu, Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD), přesné trasy objížděk pro květen až září.

ŘSD se rozhodlo vystavět most nový, jinak ukotvený, aby jej přívaly vody už nemohly tak snadno poničit. Zaplatí za něho 144 milionů korun. "Město Karviná bohužel nemá obchvat a je tu i minimální možnost objíždět po kvalitních cestách. Čekáme tedy na jaře a v létě poměrně velké komplikace hlavně na výjezdových trasách do Ostravy, Bohumína i v opačném směru na Těšín," konstatoval primátor Tomáš Hanzel (ČSSD).

Objížďky bude muset využívat i tranzitní doprava. Karvinou denně projede minimálně 20 000 aut včetně kamionů. "Řidiči se budou muset obrnit trpělivostí," dodal primátor.

Aktuální informace o pokračujících pracích a omezeních dopravy bude magistrát průběžně doplňovat a zveřejňovat na webu města www.karvina.cz. Nový most by měl být zprovozněn 1. října.

Rozvodněná Olše loni v květnu podemlela podpěry mostu a zvětšila trhlinu na středovém pilíři natolik, že se ŘSD rozhodlo na základě odborných posudků celý most zdemolovat. Nahradí jej nová konstrukce se třemi poli. Místo středové podpěry bude oblouk se zavěšenou mostovkou. Stavební práce začaly už loni. Stavbaři nyní montují souběžně s mostem lávku pro pěší.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Ocelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěnýchOcelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěných (83x)
Ocelové mostnice jsou moderní alternativou pro dřevěné mostnice, které jsou nákladné a náročné na údržbu. Ocelové mostni...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (56x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...
Volný mostní průřez dle ČSN 73 6201:2008 a bezpečnost provozování dráhy (54x)
Volný mostní průřez (dále jen VMP) zavedený normou ČSN 73 6201:2008 kontinuálně z hlediska bezpečnosti železnice navazuj...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice