KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    Řeku Dunaj v Bratislavě překlenula ocelová konstrukce

Řeku Dunaj v Bratislavě překlenula ocelová konstrukce

Publikováno: 14.9.2015
Rubrika: Mosty

Unikátní technicky velmi náročnou akci zažila Bratislava na Slovensku. V rámci rekonstrukce Starého mostu probíhal v termínu od čtvrtka 27. srpna do pátku 28. srpna výsuv ocelové konstrukce v délce téměř 80 metrů. Práce provádí stavební skupina EUROVIA CS pro město Bratislava.

Přípravné práce na výsuvu začaly ve čtvrtek 27. srpna v brzkých ranních hodinách. Na Dunaji byl uzavřen lodní provoz. Navazovalo ukotvení speciální lodě s podpůrnou konstrukcí mezi nově vybudovaným pilířem č. 34 a č. 5 s aktivací podpůrné soustavy na lodi. Po poledni následovalo zahájení samotného výsuvu. Ocelová konstrukce byla vysouvána postupně po částech, které byly na místo dováženy kamiony. Sváření konstrukce probíhalo přímo na místě. Konstrukce překlenovala Dunaj ve směru od petržalské strany na bratislavskou.

Pohyb konstrukce byl po celou dobu monitorován z obou břehů speciální měřicí technikou a celý prostor byl opatřen bezpečnostními prvky. Po skončení výsuvu byla konstrukce zajištěna na svém místě a proběhla deaktivace kotvicí lodě a odkotvení soulodí. Z tohoto důvodu byla doprava na Dunaji znovu obnovena v sobotu 29. srpna.

Výsuv ocelové konstrukce byl velmi zajímavou podívanou a technicky velmi unikátní akcí. Délka vysouvané konstrukce činila 76 m, hmotnost, která se vysouvala na pilíř č. 34, činila 800 tun.

Rekonstrukce Starého mostu v Bratislavě včetně oprav souvisejících okolních komunikací je strategickou stavbou, která probíhá přímo v centru Bratislavy na Slovensku. Práce realizuje EUROVIA SK pro město Bratislavu od roku 2013. Dokončení se předpokládá na konci 2015.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Ocelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěnýchOcelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěných (83x)
Ocelové mostnice jsou moderní alternativou pro dřevěné mostnice, které jsou nákladné a náročné na údržbu. Ocelové mostni...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (57x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...
Volný mostní průřez dle ČSN 73 6201:2008 a bezpečnost provozování dráhy (54x)
Volný mostní průřez (dále jen VMP) zavedený normou ČSN 73 6201:2008 kontinuálně z hlediska bezpečnosti železnice navazuj...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice