KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    Rekonstruovaný most na silnici I/13 u Třebušice již v provozu

Rekonstruovaný most na silnici I/13 u Třebušice již v provozu

Publikováno: 1.9.2011
Rubrika: Mosty

ŘSD otevírá úsek silnice I/13 na tahu mezi severočeskými městy Chomutov, Most, Teplice a Ústí nad Labem u bývalé obce Třebušice, kde byl vybudován nový most přes trať ČD, který nahrazuje most původní, technicky nevyhovující . Jde o první etapu stavby „I/13 mimoúrovňová křižovatka Třebušice“. Komunikace má v místních podmínkách velký dopravní význam. Stavba probíhala za velmi složitých technických podmínek, neboť most leží nad železniční tratí s hustým provozem.
 

Mimoúrovňová křižovatka Třebušice, která bude v celkovém rozsahu čtyřpruhová, je součástí pokračování výstavby a modernizace silničního tahu I/13 (E 442), který spojuje důležitá průmyslová centra severu Čech - Chomutov, Most, Teplice a Ústí nad Labem.

Aktuálně ŘSD uvádí do provozu první část stavby. Jde o most přes železniční trať, který byl v havarijním stavu. Komunikace je v této části vedená dvoupruhem. Na tuto stavbu by měla navazovat druhá část, která celou komunikaci zkapacitní. Stavba mimoúrovňové křižovatky Třebušice je vzhledem k nedostatku finančních prostředků rozdělena na dvě etapy, přičemž realizace byla zahájena právě stavbou silnice I/13 – mimoúrovňová křižovatka Třebušice, 1. etapa (most přes trať železniční dráhy). „Pokud se nám podaří získat finanční prostředky, pak bychom mohli druhou část začít tendrovat už v roce 2012. V takovém případě dokončení a uvedení do provozu vidím nejdříve v roce 2014,“ říká ředitel výstavby ŘSD René Poruba.

Zkapacitněním celého úseku po dokončení v podobě mimoúrovňové křižovatky dojde ke zlepšení technického stavu silnice I. třídy jako hlavní podkrušnohorské magistrály.

Práce na mostních konstrukcích přes železniční trať probíhaly trakčními i kolejovými výlukami, přeložkami drážních zařízení v prostoru kolejiště a přeložkou horkovodu, který byl přesunut z demolovaného stávajícího mostu přes trať na dva samostatné plnostěnné ocelové technologické mosty. „Protože se stavba nachází v území s výskytem mnoha inženýrských sítí, produktovodů a zařízení, bylo součástí realizace stavby množství jejich úprav a přeložek včetně vybudování mostu přes koridor inženýrských sítí na silnici I/13. Součástí stavby je rovněž most na účelové komunikaci přes Hutní potok, která zajišťuje přístup pro opravy a údržbu horkovodu v prostoru mezi tělesem silnice I/13 a korytem Hutního potoka,“ doplňuje René Poruba.

Území pro stavbu je velmi složité po stránce geologické. V minulosti bylo zasaženo těžbou uhlí. Proto bylo nutné provést sanaci důlních komor, které byly zastiženy při provádění podrobného geologického průzkumu před stavbou a postupovat se zvýšenou opatrností při pracích souvisejících především se stabilitou zemního tělesa a při zakládání konstrukcí.

Informace o stavbě:

  • Název stavby: I/13 Třebušice MÚK, 1. etapa (most přes železniční trať)
  • Místo stavby (obec, okres): Třebušice, okres Most
  • Katastrální území: Třebušice, Souš
  • Zhotovitel: Sdružení Třebušice, FIRESTA – BŐGL a KRÝSL
  • Cena stavby: 318 629 394,- Kč bez DPH


Projekt byl podpořen z Evropského fondu pro regionální rozvoj v rámci Operačního programu Doprava. Nenávratný příspěvek Evropské unie je poskytován v rámci Priority 4, v oblasti podpory „Modernizace silnic I. třídy mimo TEN-T“ a to až do výše 85% způsobilých výdajů.

 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Volný mostní průřez dle ČSN 73 6201:2008 a bezpečnost provozování dráhy (56x)
Volný mostní průřez (dále jen VMP) zavedený normou ČSN 73 6201:2008 kontinuálně z hlediska bezpečnosti železnice navazuj...
Přepočet železničního mostu v km 41,791 trati Tábor – Písek, Červená nad VltavouPřepočet železničního mostu v km 41,791 trati Tábor – Písek, Červená nad Vltavou (48x)
Předmětem projektu byl přepočet stávající mostní konstrukce podle nových zásad daných Metodickým pokynem pro určování za...
Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (45x)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

 
otočit obrázek o 90 stupnů dolevapředchozíspustit prezentacidalšíotočit obrázek o 90 stupnů doprava
loading
zavřít
zastavit prezentacispustit prezentaci