KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    Rekonstruovaný most na silnici I/13 u Třebušice již v provozu

Rekonstruovaný most na silnici I/13 u Třebušice již v provozu

Publikováno: 1.9.2011
Rubrika: Mosty

ŘSD otevírá úsek silnice I/13 na tahu mezi severočeskými městy Chomutov, Most, Teplice a Ústí nad Labem u bývalé obce Třebušice, kde byl vybudován nový most přes trať ČD, který nahrazuje most původní, technicky nevyhovující . Jde o první etapu stavby „I/13 mimoúrovňová křižovatka Třebušice“. Komunikace má v místních podmínkách velký dopravní význam. Stavba probíhala za velmi složitých technických podmínek, neboť most leží nad železniční tratí s hustým provozem.
 

Mimoúrovňová křižovatka Třebušice, která bude v celkovém rozsahu čtyřpruhová, je součástí pokračování výstavby a modernizace silničního tahu I/13 (E 442), který spojuje důležitá průmyslová centra severu Čech - Chomutov, Most, Teplice a Ústí nad Labem.

Aktuálně ŘSD uvádí do provozu první část stavby. Jde o most přes železniční trať, který byl v havarijním stavu. Komunikace je v této části vedená dvoupruhem. Na tuto stavbu by měla navazovat druhá část, která celou komunikaci zkapacitní. Stavba mimoúrovňové křižovatky Třebušice je vzhledem k nedostatku finančních prostředků rozdělena na dvě etapy, přičemž realizace byla zahájena právě stavbou silnice I/13 – mimoúrovňová křižovatka Třebušice, 1. etapa (most přes trať železniční dráhy). „Pokud se nám podaří získat finanční prostředky, pak bychom mohli druhou část začít tendrovat už v roce 2012. V takovém případě dokončení a uvedení do provozu vidím nejdříve v roce 2014,“ říká ředitel výstavby ŘSD René Poruba.

Zkapacitněním celého úseku po dokončení v podobě mimoúrovňové křižovatky dojde ke zlepšení technického stavu silnice I. třídy jako hlavní podkrušnohorské magistrály.

Práce na mostních konstrukcích přes železniční trať probíhaly trakčními i kolejovými výlukami, přeložkami drážních zařízení v prostoru kolejiště a přeložkou horkovodu, který byl přesunut z demolovaného stávajícího mostu přes trať na dva samostatné plnostěnné ocelové technologické mosty. „Protože se stavba nachází v území s výskytem mnoha inženýrských sítí, produktovodů a zařízení, bylo součástí realizace stavby množství jejich úprav a přeložek včetně vybudování mostu přes koridor inženýrských sítí na silnici I/13. Součástí stavby je rovněž most na účelové komunikaci přes Hutní potok, která zajišťuje přístup pro opravy a údržbu horkovodu v prostoru mezi tělesem silnice I/13 a korytem Hutního potoka,“ doplňuje René Poruba.

Území pro stavbu je velmi složité po stránce geologické. V minulosti bylo zasaženo těžbou uhlí. Proto bylo nutné provést sanaci důlních komor, které byly zastiženy při provádění podrobného geologického průzkumu před stavbou a postupovat se zvýšenou opatrností při pracích souvisejících především se stabilitou zemního tělesa a při zakládání konstrukcí.

Informace o stavbě:

  • Název stavby: I/13 Třebušice MÚK, 1. etapa (most přes železniční trať)
  • Místo stavby (obec, okres): Třebušice, okres Most
  • Katastrální území: Třebušice, Souš
  • Zhotovitel: Sdružení Třebušice, FIRESTA – BŐGL a KRÝSL
  • Cena stavby: 318 629 394,- Kč bez DPH


Projekt byl podpořen z Evropského fondu pro regionální rozvoj v rámci Operačního programu Doprava. Nenávratný příspěvek Evropské unie je poskytován v rámci Priority 4, v oblasti podpory „Modernizace silnic I. třídy mimo TEN-T“ a to až do výše 85% způsobilých výdajů.

 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Ocelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěnýchOcelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěných (83x)
Ocelové mostnice jsou moderní alternativou pro dřevěné mostnice, které jsou nákladné a náročné na údržbu. Ocelové mostni...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (56x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...
Volný mostní průřez dle ČSN 73 6201:2008 a bezpečnost provozování dráhy (54x)
Volný mostní průřez (dále jen VMP) zavedený normou ČSN 73 6201:2008 kontinuálně z hlediska bezpečnosti železnice navazuj...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice