KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    Rekonstrukce Žďákovského mostu

Rekonstrukce Žďákovského mostu

Publikováno: 8.10.2015
Rubrika: Mosty

Začátkem června letošního roku byla zahájena dlouho připravovaná rekonstrukce našeho nejznámějšího a nejkrásnějšího mostu. Žďákovský most převádí silnici I/19 přes Orlickou přehradní nádrž. 

Do provozu byl uveden v roce 1967 a je přibližně v polovině své plánované životnosti. Ve středním poli mostu je ocelový plnostěnný oblouk o rozpětí 330 m, který podpírá spřaženou ocelobetonovou mostovku. Po 48 letech provozu jsou všechny ocelové a betonové nosné části mostu v téměř dokonalém stavu s výjimkou mostních závěrů. Pouze havarijní stav mostních závěrů byl před několika lety důvodem pro dopravní omezení. Předmětem probíhající rekonstrukce je výměna  mostních závěrů, obnova vozovkového a izolačního souvrství, výměna zábradlí a římsy, sanace betonových konstrukcí spodní stavby a kompletní obnova protikorozní ochrany ocelových konstrukcí. Rekonstrukce bude probíhat do konce roku 2017. Most bude uzavřen pro automobilovou dopravu zhruba do poloviny příštího roku. Po dokončení rekonstrukce bude most v bezvadném stavu a v druhé polovině své životnosti bude dokladem vysoké úrovně mostního stavitelství v České republice.

Podrobnější informace rekonstrukci Žďákovského mostu jsou v časopise Silniční obzor 9/2015.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Ocelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěnýchOcelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěných (83x)
Ocelové mostnice jsou moderní alternativou pro dřevěné mostnice, které jsou nákladné a náročné na údržbu. Ocelové mostni...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (57x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...
Volný mostní průřez dle ČSN 73 6201:2008 a bezpečnost provozování dráhy (54x)
Volný mostní průřez (dále jen VMP) zavedený normou ČSN 73 6201:2008 kontinuálně z hlediska bezpečnosti železnice navazuj...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice