KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    Rekonstrukce mostu Velká Hleďsebe

Rekonstrukce mostu Velká Hleďsebe

Publikováno: 4.12.2009
Rubrika: Mosty

Most (ev. č. 215-001) se nachází v katastru obce Velká Hleďsebe v Karlovarském kraji a převádí místní komunikaci II/401 přes Štěpánovický potok. Investor – Krajská zpráva a údržba silnic Karlovarského kraje zadal rekonstrukci společnosti SMP CZ, a. s. V jejím rámci opravu provádí Divize 3, středisko 32. Projekčními pracemi byla pověřena firma Pontika.

Charakteristika mostu
Jedná se o trvalý silniční most o jednom poli s horní mostovkou. Nosnou konstrukci tvoří prefabrikované betonové předpjaté nosníky spřažené se železobetonovou deskou mostovky.

Původní stav
Most vykazoval typové poruchy jako nefunkční izolace, protékání vody mezi „KA“ nosníky, prokreslující se a korodující armaturu nosníků a prahů, poškozené římsy a zábradlí, problematickou funkci odvodnění, mostních závěrů a vozovky. Po zhodnocení tohoto stavu bylo rozhodnuto o rekonstrukci mostu.

PRŮBĚH REKONSTRUKCE – NOVÝ STAV
Navržená oprava uvažovala o odstrojení mostu na nosnou konstrukci, vybourání desky, prověření „KA“ nosníků, nové izolaci, betonáži říms a nové skladbě vozovky. Pro spodní stavbu bylo zamýšleno zrealizovat novou zádlažbu potoka, zřídit prahy v potoce, dále sanace závěrných zídek a spodních partií nosníků. Po otevření horní části mostu a diagnostice nosníků bylo konstatováno, že stávající nosníky jsou v nevyhovujícím stavu. Po zvážení stavu projektantem bylo rozhodnuto o rozšíření rekonstrukce o výměnu nosné konstrukce.

Vzhledem k tomu, že tato technická změna navýšila rozpočet o více než 20 %, bylo nutné z legislativních důvodů přikročit k výběrovému řízení. Práce na dalším postupu byly tedy na cca dva měsíce pozastaveny, a to do doby, než byl znám vítězný uchazeč. Tím se po této nechtěné pauze stala opět společnost SMP CZ, a. s.

Nové nosníky T 93 dodala Prefa SMP CZ, a. s., v Brandýse nad Labem. Původní „KA“ nosníky byly odděleny stěnovou pilou a odvezeny vcelku k likvidaci. Po úpravě hlav úložných prahů byla osazena elastomerová ložiska o rozměrech 200 × 300 mm. Je vhodné zdůraznit, že technologii řezání diamantovou technikou a rozebrání konstrukce naše společnost nově uskutečňuje pomocí vlastního specializovaného střediska. Po osazení nosníků T 93 byla realizována železobetonová mostovka.

Poté bylo provedeno předepnutí a zainjektování trámů (v každém jsou tři kabely), dále závěrné zídky a zemní práce. Následně byla realizována izolace natavovanými pásy, nové římsy a vozovkové souvrství. Zámečnické konstrukce a zábradlí byly vykonány pod drobnohledem našich specialistů jakosti, s vědomím toho, jak jsou tyto prvky namáhány provozem. Most bude na konci listopadu 2009 předán objednateli a věřím, že bude bezvadně sloužit mnoho desítek let.

ZÁKLADNÍ ÚDAJE O MOSTĚ
Kategorie silnice: S 9,5, silnice II/215
Šikmost nosné konstrukce: 76,97 °
Volná výška pod mostem: 2,5 m
Délka přemostění: 15 m
Délka nosné konstrukce: 16,4 m
Rozpětí mostu: 15,6 m
Volná šířka mezi obrubami: 9 m
Šířka mostu: 12,36 m
Šířka nosné konstrukce: 11,98 – 12,00 m
Stavební výška: 1,074 m
Plocha nosné konstrukce: 196,6 m2
Zatížitelnost: zatěžovací třída A dle ČSN 73 6203
(Vn = 32 t, Vr = 80 t, Ve = 196 t)

Reconstruction of the bridge Velká Hleďsebe
The bridge (No. 215-001) is located in the land registry of the village Velká Hleďsebe in the Karlovy Vary region and it leads the local road II/401 over the Štěpánovický brook. It is a permanent railway bridge with one span and upper bridge deck. The bearing structure is made of precast concrete beams with armoured concrete slab of the bridge deck. Te bridge showed type failures, as a results, its reconstruction was decided on. It is performed by the company SMP CZ, a. s. The bridge will be handed over to the Client at the end of November 2009.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Pohled na původní nosníky „KA“Rozebírání nosníků „KA“Ukládání nového nosníku T 93 na elastomerové ložiskoPohled na uložené nosníky T 93

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Ocelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěnýchOcelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěných (83x)
Ocelové mostnice jsou moderní alternativou pro dřevěné mostnice, které jsou nákladné a náročné na údržbu. Ocelové mostni...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (56x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...
Volný mostní průřez dle ČSN 73 6201:2008 a bezpečnost provozování dráhy (54x)
Volný mostní průřez (dále jen VMP) zavedený normou ČSN 73 6201:2008 kontinuálně z hlediska bezpečnosti železnice navazuj...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice