KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    Rekonstrukce mostu evid. č. 20-069 na silnici I/20 v Písku

Rekonstrukce mostu evid. č. 20-069 na silnici I/20 v Písku

Publikováno: 21.4.2015
Rubrika: Mosty

Most byl zbudován v roce 1989 a převádí silnici I/20 přes řeku Otavu. Je řešen jako pětipólový o rozpětích polí 20,1 + 33,6 + 43,2 + 33,6 + 20,1 m. Nosná konstrukce je tvořena prefabrikáty typu VS-2 z předpjatého betonu výšky 1,47 m. V příčném řezu je most tvořen 3 segmenty, které jsou propojeny monolitickou ŽB deskou. Podélné předpětí je vneseno kabely 24 ∅ P7. NK je uložená na hrncových ložiscích.

Založení mostu je hlubinné na vrtaných ŽB pilotách. Spodní stavbu tvoří ŽB opěry s dříkem a závěrnou zídkou, pilíře jsou kruhové sloupy na základových blocích. Tyto bloky jsou založeny na 2 vrtaných ŽB pilotách. Rovnoběžná křídla tvoří prefabrikované ŽB úhlové zdi. V roce 2011 byly osazeny nové matracové mostní závěry. V diagnostickém průzkumu vypracovaném v roce 2005 fy Pontex byl stavební stav mostu vyhodnocen jako špatný. Bylo zjištěno, že na NK je neošetřená montážní předpínací výztuž vč. nezainjektovaných kabelových kanálků, zkoušené vzorky betonu pilíře nevyhovovaly požadavkům na odolnost povrchu na odolnost vůči chemickým rozmrazovacím látkám, tl. zkarobonatované povrchové vrstvy betonu byla zjištěna od 6 do 23 mm. Dále bylo zjištěno nevyhovující krytí výztuže. Stavební stav se velmi rychle zhoršoval a v předloňském roce byl již vyhodnocen u NK jako špatný a u spodní stavby jako velmi špatný.

Stavební práce jsou rozděleny na 2 fáze – po polovinách mostu. První etapa je prováděna na levé polovině mostu ve směru na Prahu. Během ledna letošního roku bylo zahájeno frézováním vozovky, demontáží příslušenství mostů. V únoru následovaly bourací práce říms, spádového betonu z NK, mostních závěrů a betonu v líci opěr.

Během bouracích prací budou zahájeny výkopy za opěrami. Osazování lisů na zvedání NK již probíhá. Pro postupné přizvedávání nosné konstrukce do výšky 3 mm k uvolnění stávajících ložisek byly nejprve odbourány kapsy na opěrách pro uložení hydraulických válců, případně byly vyrovnány stávající monolitické železobetonové prahy pilířů pod roznášecími roštovými nosníky. Dále byla provedena montáž stěn z roštového materiálu Pižmo. Následovalo osazení nerezových plechů, dvousettunových hydraulických válců snížených typu Enerpac CLL 2008 na místa zvedání, teflonů pro umožnění teplotní dilatace NK bez naklánění těchto válců, zapojení hydraulických obvodů a instalace kontrolních magnetických metrů. Pod každou komoru jsou osazeny dva válce. Proběhne vlastní zvednutí (aktivace) o 3 mm a dále zafixování NK. Všechny tři komory budou přizvedávány najednou. V takto zvednuté poloze zůstanou po dobu následné sanace stativ pilířů, betonáže nových podložiskových bločků, osazení ložisek a dalších operací. Po té budou hydraulické válce uvolněny a aktivována nová ložiska. V místech pilířů P5 již jsou na stávající železobetonové monolitické prahy osazeny roštové nosníky, na které byly postaveny a zavětrovány sloupy podpěrné konstrukce typu Pižmo. Na horní povrch stěn se na nerezové plechy a teflonové desky byly osazeny dvousettunové hydraulické válce typ Enerpac CLL 2008 s aretačními maticemi. Pod krajní komory 2 × 3 válce a pod střední komoru 2 × 2 válce. Dále bude zapojeno příslušenství, stejně jako tomu bylo na opěře 6, a všechny tři komory budou aktivovány současně. V této poloze se hydraulické válce zajistí dotažením matic válců. Následovat bude stejný postup u všech pilířů a opěry a výstavba závěrných zídek, vyrovnávacího betonu, dobetonování čel, provedení spádového betonu, osazení povrchových dilatačních závěrů, natažení izolace, montáž odvodnění, římsy, živičné vrstvy, osazení záchytného systému. Po dokončení bude na tuto polovinu převeden provoz. Rekonstrukce bude stejný postupem probíhat i u pravé poloviny směrem na České Budějovice.

Plánované dokončení stavby je v červnu příštího roku, kdy budou také provedeny sanační práce ŽB konstrukcí, které budou probíhat pro oba mosty současně.

ÚČASTNÍCI VÝSTAVBY:

  • Investor a správce mostu: Ředitelství silnic a dálnic ČR, správa České Budějovice
  • Projektant PDPS: Pontex s. r. o. Praha, středisko České Budějovice
  • Zhotovitel stavby: SDS EXMOST spol. s r. o. Brno

LITERATURA:

  • Košán F.: Technická zpráva, Pontex, 10/2013
  • Srp J.: Technologický postup zhotovitele pro realizované dílo, Freyssinet, 2013

The Reconstruction of the Bridge of ev. No. 20-069 on the Road I/20 in Písek
The bridge was built in 1989 and it takes the road I/20 through the river Otava. It was designed as a 5-span bridge with the span lengths of 20.1 + 33.6 +43.2 + 33.6 + 20.1 m. The loadbearing structure is made of precast parts of VS-2 type of 1.47 m high prestressed concrete. The cross section of the bridge is formed by 3 segments joined by a monolithic reinforced concrete plate. Longitudinal pre-stressing is managed by 24 øP7 wires. The load-bearing structure is laid on pot bearings.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Stav dilatačního závěru a příslušenství před zahájením rekonstrukcePohled z chodníku ve směru na České Budějovice od opěry 1 – Pražské na pravý mostOsazení lisů ENERPAC CLL 2008 na skruži podpěrného systému PižmoOsazení jednočinných lisů ENERPAC CLL 2008 snížených na opěře 6Frézování vozovkových vrstev, pohled ve směru PrahaKotevní trny pro spřažení vyrovnávacího spádového betonu

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Ocelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěnýchOcelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěných (83x)
Ocelové mostnice jsou moderní alternativou pro dřevěné mostnice, které jsou nákladné a náročné na údržbu. Ocelové mostni...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (56x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...
Volný mostní průřez dle ČSN 73 6201:2008 a bezpečnost provozování dráhy (54x)
Volný mostní průřez (dále jen VMP) zavedený normou ČSN 73 6201:2008 kontinuálně z hlediska bezpečnosti železnice navazuj...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice