KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Silniční infrastruktura    Ředitelství silnic a dálnic zahájilo výstavbu dálnice D7 Postoloprty – MÚK Bitozeves

Ředitelství silnic a dálnic zahájilo výstavbu dálnice D7 Postoloprty – MÚK Bitozeves

Publikováno: 26.10.2016
Rubrika: Silniční infrastruktura

Ředitelství silnic a dálnic zahájilo v pondělí 19. září za účasti generálního ředitele ŘSD Jana Kroupy výstavbu dálnice D7 Postoloprty – MÚK Bitozeves. Slavnostního poklepání na základní kámen se zúčastní i ministr dopravy Dan Ťok a hejtman Ústeckého kraje Oldřich Bubeníček.

„Výstavba dálnice D7 přinese zkvalitnění dopravy v podobě zvýšení bezpečnosti provozu, zrychlení dopravy a odstranění nebezpečných situací vinou riskantního předjíždění v hustém provozu. Pro obyvatele přilehlých obcí její význam spočívá v oddělení místní dopravy od dálkové,“ komentoval zahájení stavby generální ředitel ŘSD Jan Kroupa.

Stavba dálnice D7 Postoloprty – MÚK Bitozeves je jednou ze souboru staveb dálnice D7 v Ústeckém kraji, která tvoří dálniční spojení Prahy se Severními Čechami a dále se Saskem. Dálnice tvoří důležitou spojnici Prahy se severočeskou uhelnou pánví a tamním průmyslem. 

Dálnice je náhradou za stávající silnici I/7, která vede v trase císařské silnice a nevyhovuje současnému ani budoucímu provozu. Nacházejí se tam nepřehledné horizonty, šířkové uspořádání nevyhovuje současným nárokům, nehledě na to, že je v dnešní době silnice I/7 velmi dopravně zatížená. Na silnici dochází k řadě kolizních situací, které výstavba dálnice D7 odstraní.

Stavba je součástí programu výstavby dálnice D7 Praha – Slaný – Louny – Chomutov. Vybudování čtyřpruhové dálnice je navrhováno a zpracováváno na základě „Globálního plánu revitalizace pánevních oblastí severozápadních Čech“ schváleného usnesením vlády č. 122 z roku 2000. Důvodem realizace stavby jsou vysoké dopravní intenzity na stávající komunikaci, která svými technickými a bezpečnostními parametry tomuto faktu neodpovídá.

NOVÁ DÁLNICE ZRYCHLÍ PROPOJENÍ ČESKÉ A SLOVENSKÉ REPUBLIKY

Hlavními tématy jednání české a slovenské delegace ministerstev dopravy v Bratislavě bylo spojení mezi Hulínem a Púchovem a spolupráce v oblasti železniční infrastruktury. Český ministr dopravy Dan Ťok se setkal se státním tajemníkem slovenského ministerstva dopravy Viktorem Stromčekem v rámci mezivládních konzultací české a slovenské vlády.

„V silniční infrastruktuře je prioritou spojení D49/ R6 Hulín – Púchov mezi hlavními dálničními tahy obou států, jakož i napojení D3/R5– D48/I/11 Frýdek-Místek – Jablunkov – Žilina,“ řekl po jednání ministr dopravy Dan Ťok. Obě strany přivítaly udělení výjimky z řízení EIA, které urychlí čerpání evropských fondů pro realizaci projektu výstavby dálnice D49 v úseku Hulín – Fryšták.

V železniční dopravě je snaha neustále zvyšovat kulturu poskytovaných služeb veřejnosti, zabezpečovat rychlejší cestování a přispívat k většímu využívání veřejné dopravy. „K tomuto cíli má napomoct i plánovaná modernizace železničního spojení v úseku Břeclav – Kúty – Bratislava – Štúrovo,“ dodal Ťok.

Česká a slovenská vláda mají také zájem na prohlubování spolupráce v oblasti železničního propojení v regionu Brno – Vídeň – Györ/Bratislava – Budapešť, které je jednou z priorit slavkovského trialogu. Vlády budou nadále klást zvláštní důraz na podporu společných projektů v rámci přeshraniční spolupráce v oblasti silniční a železniční infrastruktury mezi ČR a SR, aby svým občanům zabezpečily pohodlnější cestování.

VLÁDA DALA ZELENOU PŘES STO KILOMETRŮM NOVÝCH DÁLNIC, PŘÍŠTÍ ROK ZAČNE JEJICH VÝSTAVBA

Přes sto kilometrů nových dálničních úseků nebude muset opakovat kompletní proces posuzování vlivu na životní prostředí (EIA). Stanovisko EIA pro ně může být vydáno ve zvláštním zrychleném režimu. Vyplývá to z vládou dnes schváleného seznamu osmi silničních projektů a jedné železniční stavby. Příští rok tak může například začít výstavba nových úseků D35, obchvatů Řevničova a Lubence na D6, obchvat Frýdku Místku na D48, úsek D49 mezi Hulínem a Fryštákem, výstavba dálnice D11 z Hradce Králové do Smiřic či modernizace trati Sudoměřice – Votice.

„Pro všechny připravené prioritní stavby máme peníze a příští rok chceme zahájit jejich výstavbu. Spolu s dalšími projekty je to více než sto kilometrů nových dálnic. Zachránili jsme stavby, které budou brzy připravené k výstavbě a které mají přímý vliv na občany po celé republice,“ říká ministr dopravy Dan Ťok.

„V rozpočtu SFDI je nyní na dopravní stavby v příštím roce připraveno celkem 52 miliard korun z národních zdrojů, původní návrh rozpočtu počítal se 47 miliardami. Kromě národních prostředků rozpočet SFDI zahrnuje i evropské zdroje, celkem tedy bude v rozpočtu SFDI pro příští rok zhruba 80 miliard korun,“ říká ministr dopravy.

„Ministerstvo dopravy letos investuje rekordních 12 miliard korun na opravu, modernizaci a údržbu dálnic a silnic prvních tříd, za které opravuje úseky v délce přes 200 kilometrů. Tři miliardy pak investujeme na opravy krajských silnic II. a III. tříd, které si to po letech zaslouží,“ dodává ministr dopravy.

Existuje také celá řada nových staveb, u kterých se posudek EIA již nemusí opakovat nebo řešit zrychlený proces, proto bude možné je letos či příští rok zahájit. Například jde o stavby D3 Ševětín – Borek, D11 Smiřice – Jaroměř, obchvat Panenského Týnce na D7 a dalších několik desítek kilometrů nových silnic.

V letošním roce také Ministerstvo dopravy a Ředitelství silnic a dálnic počítá s dokončením 12 kilometrového chybějícího úseku D8 z Prahy do Drážďan, který by měl být zprovozněn před letošními Vánoci. 

Seznam prioritních dopravních záměrů, pro něž může být stanovisko EIA vydáno ve zrychleném režimu:

  • D3 Obchvat Českých Budějovic (D3 0310/I Úsilné – Hodějovice a D3 0310/II Hodějovice – Třebonín)
  • D6 obchvaty obcí Řevničov, Lubenec, Krušovice (D6 Lubenec, obchvat; D6 Řevničov, obchvat; D6 Nové Strašecí – Řevničov)
  • D48 Frýdek Místek, obchvat
  • D35 Opatovice – Ostrov (D35 Opatovice nad Labem – Časy a D35 Časy – Ostrov)
  • D49 Hulín – Fryšták
  • D55 Otrokovice, obchvat JV část
  • D11 1106 Hradec Králové – Smiřice
  • D1 0136 Říkovice – Přerov
  • Modernizace trati Sudoměřice – Votice

HLAVNÍ TRASA:

  • Délka: 3 770 m
  • Kategorie: R 25,5/100
  • Plocha vozovek: 89 697 m2
  • Počet stavebních objektů: 42
  • Zhotovitel: Sdružení R7 Postoloprty, EDS-AZ-SG
  • Cena: 383 599 tis. Kč bez DPH vč. 10% rezervy
  • Délka výstavby: 19 měsíců
Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Asfalt modifikovaný pryžovým granulátem – tichý a ekologický kryt vozovek nové generaceAsfalt modifikovaný pryžovým granulátem – tichý a ekologický kryt vozovek nové generace (56x)
Použití asfaltu modifikovaného pryžovým granulátem (CRmB, Asphalt Rubber) při pokládkách krytových a podkladních vrstev ...
Nové pojetí dálniční sítě není zdaleka u konceNové pojetí dálniční sítě není zdaleka u konce (49x)
Osazením značek „dálnice“ na bývalé rychlostní silnice ke dni 1. 1. 2016 a následné změny v mapách či evidenci byl pouze...
Silniční obchvat KaznějovaSilniční obchvat Kaznějova (46x)
Na podzim letošního roku dokončíme pro Ředitelství silnic a dálnic ČR dokumentaci pro územní rozhodnutí stavby I/27, Kaz...

NEJlépe hodnocené související články

Ohlédnutí za Gdaňskem: od zoufalství po triumfOhlédnutí za Gdaňskem: od zoufalství po triumf (5 b.)
Igor Sedláček pracoval v Polsku pět let a vedl suverénně největší projekt Metrostavu v zahraničí. O výstavbě rychlostní ...
Skanska dokončila stavbu čtrnáctikilometrového úseku dálnice D1 mezi Přerovem a Lipníkem nad BečvouSkanska dokončila stavbu čtrnáctikilometrového úseku dálnice D1 mezi Přerovem a Lipníkem nad Bečvou (5 b.)
Dnes odpoledne se řidiči poprvé projedou po nové trase dálnice D1 na Moravě. Stavbu v hodnotě téměř 3 miliardy vybudoval...
Modernizace na D1 pokračuje, pravý most Vysočina se opravil za rekordních 70 dníModernizace na D1 pokračuje, pravý most Vysočina se opravil za rekordních 70 dní (5 b.)
Nejtěžší část prací má za sebou tým Jiřího Salavy z divize 4 Metrostavu, která modernizuje úsek dálnice D1 u Velkého Mez...

NEJdiskutovanější související články

Přeložka silnice III/14539 (přes ulici M. Horákové do ulice Strakonická) – stavební část 2 – 1. etapaPřeložka silnice III/14539 (přes ulici M. Horákové do ulice Strakonická) – stavební část 2 – 1. etapa (1x)
Přeložka silnice III/14539 je významnou spojnicí dvou největších českobudějovických sídlišť Máj a Vltava. Zhruba 740 m d...
Výstavba dálnice D3 0309/I Bošilec – ŠevětínVýstavba dálnice D3 0309/I Bošilec – Ševětín (1x)
Hlavním cílem projektu je výstavba nového, více než 8 km dlouhého úseku dálnice D3 na území Jihočeského kraje mezi obcem...
Přeložka silnice I/49 Vizovice – Lhotsko je dokončenaPřeložka silnice I/49 Vizovice – Lhotsko je dokončena (1x)
Dne 21. září slavnostně skončila výstavba silnice I/49 v úseku Vizovice – Lhotsko ve Zlínském kraji. Stalo se tak o půl ...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice