KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Silniční infrastruktura    Realizace společnosti COLAS CZ

Realizace společnosti COLAS CZ

Publikováno: 13.10.2016
Rubrika: Silniční infrastruktura

I/26 PLZEŇ, MOSTY LETNÁ – EV. Č. 26-009.1,2

Poklepáním základního kamene zahájilo v květnu 2015 Ředitelství silnic a dálnic výstavbu dvou mostů přes řeku Úslavu na Rokycanské ulici v Plzni. Stavba zahrnuje demolici dvou starých mostů, úpravu opěr, budování nových pilířů a konečně i stavbu nových mostů.

Protože Rokycanská třída je coby přivaděč k dálnici D5 na Prahu nejvytíženější městskou komunikací a denně po ní projede asi 20 tisíc vozidel, odbor dopravy města Plzně, Plzeňské městské dopravní podniky i starostové příslušných městských částí již před zahájením stavby vyjádřili obavy, zda tak výrazné omezení západočeská metropole provozně ustojí. Hlavním požadavkem proto bylo zachovat průjezdnost oblasti během celé výstavby – byť s dočasným omezením, kdy se všechna vozidla budou muset vtěsnat vždy jen do poloviny komunikace.

Stavba probíhá v několika etapách. Bourání prvního mostu ve směru na Prahu proběhlo v loňském roce, jeho výstavbu ovšem zkomplikovala firma, která včas nedodala ocelovou konstrukci mostu. „Museli jsme proto shánět jiného subdodavatele, a to v okamžiku, kdy nám už klimatické podmínky komplikovali další postup prací,“ říká stavbyvedoucí Tomáš Vodička.

První most se i přes uvedené komplikace podařilo dokončit v dubnu 2016 a začátkem května na něj byla převedena veškerá doprava.

Ihned se započalo s demolicí druhého mostu ve směru z Prahy do centra Plzně a v současnosti probíhají intenzivní práce na jeho výstavbě. 

I/26 Plzeň, mosty Letná – ev. č. 26-009.1,2

  • Investor: Ředitelství silnic a dálnic ČR
  • Zhotovitel: COLAS CZ, a. s.
  • Cena: 62 292 tisíc Kč bez DPH
  • Zahájení: květen 2015
  • Dokončení: listopad 2016
  • Uvedení do provozu: prosinec 2016

LETIŠTĚ VÁCLAVA HAVLA – OPRAVA TWY A V ÚSEKU OD TWY B PO TWY A1

Oprava části TWY A v úseku mezi TWY B a TWY A1, kde byla provedena výměna obrusné vrstvy vozovky v tl. 60 mm. V 11m symetrickém pruhu byla navíc vyměněna ložná vrstva v tl. 60 mm. Před pokládkou nových vrstev byla provedena oprava zjištěných trhlin podkladních vrstev – sanace za použití výztužné vrstvy na bázi skelných vláken.

Dále byla provedena reinstalace stávajícího SZZ (světelného zabezpečovacího zařízení) a oprava příčky vyčkávacího místa před křížením TWY a TWY A1 (vodící světla). Dále bylo obnoveno původní denní značení (VDZ).

Letiště Václava Havla – Oprava TWY A v úseku od TWY B po TWY A1

  • Investor: Letiště Praha, a. s.
  • Zhotovitel: COLAS CZ, a. s.
  • Cena: 8 279 183,24 Kč bez DPH
  • Zahájení: 1. 4. 2016
  • Dokončení: 30. 4. 2016

REKONSTRUKCE CHRASTĚŠOVSKÉ ULICE VE VIZOVICÍCH

V dubnu začala rozsáhlá rekonstrukce vozovky v Chrastěšovské ulici ve Vizovicích. Na silnici, která měla neúnosné podloží, se neustále tvořily kaluže, voda odstřikující od kol projíždějících vozidel obtěžovala chodce a poškozovala fasády domů u silnice. „Silnice I/69 má v regionu důležitý význam, zajišťuje propojení Zlína se Vsetínem. Při opravě vozovky bylo nutné stabilizovat a zpevnit podloží, zhotovit novou dešťovou kanalizaci, položit nové asfaltové souvrství.

Stavba se nachází v intravilánu obce a kvůli hlučnosti se u obrusné vrstvy použil tichý asfalt. Celkem 647 metrů dlouhý úsek tak na tři měsíce zaplnily stavební stroje, frézy, bagry, dělníci i omezující semafory s dopravními značkami,“ říká Lubomír Macák, manažer regionu Zlínský. Stavební úprava zahrnovala odfrézování živičných vrstev v tloušťce 180 mm, podkladní vrstvy byly recyklovány za studena v tloušťce 200 mm dle TP 208, pod recyklovanou vrstvou byla doplněna štěrkodrť. V rámci rekonstrukce se řešilo i odvodnění, a to doplněním nebo nahrazením stávajících uličních vpustí. Stávající propustek byl nahrazen novým DN 600, vtok i výtok byl vydlážděn lomovým kamenem s napojením do nové příkopové tvárnice. Bylo zachováno směrové i výškové řešení, podél obrubníků v Chrastěšovské ulici se objevily dvouřádky ze žulových kostek, které nyní lemují vozovku a zároveň se staly vodicí linií pro pokládku nových asfaltových vrstev. Součástí stavby byla i kompletní rekonstrukce dvou stávajících mostů na začátku a konci úseku s délkou 6,735 m a 15,07 m a také rekonstrukce téměř šedesát metrů dlouhé opěrné zdi, která byla ve špatném technickém stavu. Opěrná zeď zajišťuje stabilitu rodinného domku nad silnicí. Po provedení stavebních úprav má nyní Chrastěšovská ulice také nové svislé i vodorovné dopravní značení.

Silnice I/69 –Vizovice, Chrastěšovská ulice

  • Investor: Ředitelství silnic a dálnic, správa Zlín
  • Zhotovitel: COLAS CZ, a. s.
  • Cena: 18 milionů Kč bez DPH
  • Zahájení: 15. dubna 2016
  • Dokončení a uvedení do provozu: 15. července 2016

REKONSTRUKCE VOZOVKY D1 KM 199,3 – 204,6 VPRAVO

Stavbu provádí „Sdružení D1-199 STRABAG + COLAS“ společností COLAS CZ, a. s. a STRABAG a. s. (50/50 %). Vedoucím účastníkem tohoto sdružení je firma STRABAG, a. s. Stavba je momentálně v realizaci. Práce byly zahájeny 4. 7. 2016 osazením dočasných betonových svodidel pro usměrnění dopravního provozu na předmětném úseku D1. Na začátku stavby se provádělo vybourání úseků vozovky s původním CB krytem a následné nahrazení asfaltovými vrstvami.

Dále dle schváleného HMG byla provedena výměna obrusné a ložní vrstvy v úsecích vozovky s AB krytem, opravy dilatačních závěrů a příslušenství na mostech, očištění a lokální vysprávka říms, úpravy přejezdů SDP, opravy odvodnění, zpevnění krajnic, obnova bezpečnostních prvků, úpravy u hlásek SOS, úprava a pročištění odvodňovacích příkopů, vybudování nového monolitického žlabu typu CURBKING a vodorovné a svislé dopravní značení vč. kompletní výměny svodidel. Navíc oproti stavbě téhož úseku D1 km 199,3 – 204,6 vlevo v roce 2015, kterou prováděl COLAS CZ ve „Sdružení D1 CM“ ve spolupráci se spol. M-SILNICE, a. s., jsou navíc i práce v SDP (střední dělící pás), a to vč. výměny kabelového vedení a chrániček, drenážních systémů a svodidel a také výměny 5 ks portálů. Realizace úseku D1 km 201,940 – 204,600: COLAS CZ, a. s., divize Silniční stavitelství, oblast Jih, Kosovská 10, 586 37 Jihlava, region Jihomoravský, Tyršova 748, 664 42 Brno – Modřice, Ing. Jeleček Petr, hlavní stavbyvedoucí.

Rekonstrukce vozovky D1 km 199,3 – 204,6 vpravo

  • Investor: Ředitelství silnic a dálnic ČR, správa Brno
  • Zhotovitel: Sdružení D1-199 STRABAG + COLAS (50/50 %)
  • Cena: 165,4 milionů Kč bez DPH
  • Rozdělení stavby: km 199,300 – 201,940 – úsek Strabag km 201,940 – 204,600 – úsek COLAS CZ
  • Délka hlavní trasy: 5 300 m
  • Zahájení stavby: červenec 2016
  • Uvedení do provozu: listopad 2016
Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

www.colas.cz


Fotogalerie
Plzeň, mosty LetnáPlzeň, mosty LetnáLetiště Václava HavlaLetiště Václava HavlaChrastěšovská – VizoviceChrastěšovská – Vizovice, pokládka asfaltové směsiPráce na D1D1 – pokládka

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Asfalt modifikovaný pryžovým granulátem – tichý a ekologický kryt vozovek nové generaceAsfalt modifikovaný pryžovým granulátem – tichý a ekologický kryt vozovek nové generace (61x)
Použití asfaltu modifikovaného pryžovým granulátem (CRmB, Asphalt Rubber) při pokládkách krytových a podkladních vrstev ...
Nové pojetí dálniční sítě není zdaleka u konceNové pojetí dálniční sítě není zdaleka u konce (51x)
Osazením značek „dálnice“ na bývalé rychlostní silnice ke dni 1. 1. 2016 a následné změny v mapách či evidenci byl pouze...
Silniční obchvat KaznějovaSilniční obchvat Kaznějova (43x)
Na podzim letošního roku dokončíme pro Ředitelství silnic a dálnic ČR dokumentaci pro územní rozhodnutí stavby I/27, Kaz...

NEJlépe hodnocené související články

Ohlédnutí za Gdaňskem: od zoufalství po triumfOhlédnutí za Gdaňskem: od zoufalství po triumf (5 b.)
Igor Sedláček pracoval v Polsku pět let a vedl suverénně největší projekt Metrostavu v zahraničí. O výstavbě rychlostní ...
Skanska dokončila stavbu čtrnáctikilometrového úseku dálnice D1 mezi Přerovem a Lipníkem nad BečvouSkanska dokončila stavbu čtrnáctikilometrového úseku dálnice D1 mezi Přerovem a Lipníkem nad Bečvou (5 b.)
Dnes odpoledne se řidiči poprvé projedou po nové trase dálnice D1 na Moravě. Stavbu v hodnotě téměř 3 miliardy vybudoval...
Modernizace na D1 pokračuje, pravý most Vysočina se opravil za rekordních 70 dníModernizace na D1 pokračuje, pravý most Vysočina se opravil za rekordních 70 dní (5 b.)
Nejtěžší část prací má za sebou tým Jiřího Salavy z divize 4 Metrostavu, která modernizuje úsek dálnice D1 u Velkého Mez...

NEJdiskutovanější související články

Přeložka silnice III/14539 (přes ulici M. Horákové do ulice Strakonická) – stavební část 2 – 1. etapaPřeložka silnice III/14539 (přes ulici M. Horákové do ulice Strakonická) – stavební část 2 – 1. etapa (1x)
Přeložka silnice III/14539 je významnou spojnicí dvou největších českobudějovických sídlišť Máj a Vltava. Zhruba 740 m d...
Výstavba dálnice D3 0309/I Bošilec – ŠevětínVýstavba dálnice D3 0309/I Bošilec – Ševětín (1x)
Hlavním cílem projektu je výstavba nového, více než 8 km dlouhého úseku dálnice D3 na území Jihočeského kraje mezi obcem...
Přeložka silnice I/49 Vizovice – Lhotsko je dokončenaPřeložka silnice I/49 Vizovice – Lhotsko je dokončena (1x)
Dne 21. září slavnostně skončila výstavba silnice I/49 v úseku Vizovice – Lhotsko ve Zlínském kraji. Stalo se tak o půl ...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice