Radikální rekonstrukce mostu v Kladně-Rozdělově dokončena
Rubrika: Mosty
Počátkem prosince byl slavnostně uveden do provozu most II/238 Kladno-Rozdělov, který byl před rekonstrukcí v havarijním stavu. I díky příznivému počasí se stavbařům podařilo most předat o téměř tři měsíce dříve. Investorem stavby, která byla financována z prostředků Státního fondu dopravní infrastruktury a ROP Střední Čechy, je Středočeský kraj. Stavbu zhotovila společnost Skanska DS.
„Uvedení mostu do provozu, navíc o tři měsíce dříve, významně zjednoduší a urychlí cestu centrem Kladna,“ uvedl Jiří Červenka, stavbyvedoucí Skanska DS.
„Stavba byla realizována ve dvou fázích. Nejprve jsme zbourali a kompletně zrekonstruovali jednu část mostu, která byla uvedena do provozu v obousměrném provozu na začátku června letošního roku. Následně jsme stejným postupem postavili i druhou část mostu,“ uvedl Jiří Červenka.
Původní železobetonový most ze 70. let minulého století měl dlouhodobě nefunkční systém izolace a v důsledku zatékání byla výrazně narušena jeho konstrukce. Nová komunikace je, stejně jako původní, tvořena dvojicí souběžných mostů. Součástí mostu, který vede nad železniční tratí, je i autobusová zastávka a nový chodník pro chodce a cyklisty.
„Nové rozšíření mostu pro autobusové zastávky bude hlavně dobré pro návaznost autobusy – železnice. Autobusy ve směru od Rakovníka budou moci zastavovat přímo na mostě a cestující se tak velmi rychle dostanou na železniční zastávku Kladno-město,“ sdělil naší redakci primátor města Kladna Ing. Dan Jiránek. A dále pokračoval: „Navíc zde ještě město Kladno plánuje v příštím roce instalovat inteligentní tabule tak, aby se lidé, kteří půjdou z vlaku, mohli podívat, kdy jim jede autobus a cestující, kteří přijedou autobusem, se dozvěděli, kdy jim odjíždí vlak. To se samozřejmě nejvíce týká nejsilnějšího dopravního proudu – těch cestujících, kteří směřují na Prahu. Chceme tak efektivně využít i toho, že tu České dráhy zavedly nové vozy.“
Hejtman Středočeského kraje MUDr. David Rath při slavnostním zahájení sdělil: „Vždycky je pěkné vidět, jak se určité záměry a finanční prostředky zhmotní do hotového díla. Tento most je toho důkazem. Je důkazem toho, že peníze z Evropské unie plynou do České republiky, že je čerpáme, a to na věci, které jsou potřebné a nezbytné, a které budou sloužit lidem – celému městu Kladnu.“ A dodal: „Doufám, že v budoucích měsících a letech takových akcí z peněz Evropské unie budeme moci odstartovat co možná nejvíc.“
Zástupce Středočeského kraje Ing. Pavel Vinohradník při této slavnostní příležitosti pronesl: „ Jsem rád, že tento most bude sloužit městu Kladnu a musím říci, že připravujeme v současné době ve spolupráci s krajem i další stavby, které budou sloužit nejen městu Kladnu ale i celému Středočeskému kraji.
K průběhu realizace opravy mostu ředitel závodu Praha Ing. Pavel Mikulášek (Skanska DS a.s.) podotkl: „Jednou z důležitých věcí na této stavbě bylo, že se za celou dobu výstavby nikomu nic nestalo.“
Generální ředitel VPÚ DECO Praha Ing. Petr Nosek pro časopis Silnice Železnice připomněl: „Tato rekonstrukce se zvládla za provozu, a to velmi úspěšně. Byla to oprava zcela radikální – z původní rekonstrukce zbyly pouze dříky opěr. Všechny úložní prahy na opěrách a všechny střední pilíře jsou nové. A samozřejmě mostovka je zbrusu nová.“ Ve výčtu zajímavostí pokračoval: „Dnes je most navržen na nosnost třídy A, což znamená plnou nosnost na silnici II. třídy ČR. Jeho životnost je 80 až 100 let.“ A dále sdělil: „Jednou z věcí, která se mi rovněž velmi líbí, je zábradlí městského typu z tahokovu.“
Základní údaje: | |
Název | II/238 Kladno – Rozdělov, most ev. č. 238 – 002 |
Lokalita | Středočeský kraj |
Investor | Středočeský kraj |
Financování | SFDI a ROP Střední Čechy |
Zhotovitel | Skanska DS a.s. |
Projektant | VPÚ DECO Praha |
Uvedení do provozu | 4. prosince 2009 |
Cena | 52 995 000 Kč (bez DPH) |