KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    Radikální rekonstrukce mostu v Kladně-Rozdělově dokončena

Radikální rekonstrukce mostu v Kladně-Rozdělově dokončena

Publikováno: 9.12.2009
Rubrika: Mosty

Počátkem prosince byl slavnostně uveden do provozu most II/238 Kladno-Rozdělov, který byl před rekonstrukcí v havarijním stavu. I díky příznivému počasí se stavbařům podařilo most předat o téměř tři měsíce dříve. Investorem stavby, která byla financována z prostředků Státního fondu dopravní infrastruktury a ROP Střední Čechy, je Středočeský kraj. Stavbu zhotovila společnost Skanska DS.

„Uvedení mostu do provozu, navíc o tři měsíce dříve, významně zjednoduší a urychlí cestu centrem Kladna,“ uvedl Jiří Červenka, stavbyvedoucí Skanska DS.

„Stavba byla realizována ve dvou fázích. Nejprve jsme zbourali a kompletně zrekonstruovali jednu část mostu, která byla uvedena do provozu v obousměrném provozu na začátku června letošního roku. Následně jsme stejným postupem postavili i druhou část mostu,“ uvedl Jiří Červenka.

Původní železobetonový most ze 70. let minulého století měl dlouhodobě nefunkční systém izolace a v důsledku zatékání byla výrazně narušena jeho konstrukce. Nová komunikace je, stejně jako původní, tvořena dvojicí souběžných mostů. Součástí mostu, který vede nad železniční tratí, je i autobusová zastávka a nový chodník pro chodce a cyklisty.

„Nové rozšíření mostu pro autobusové zastávky bude hlavně dobré pro návaznost autobusy – železnice. Autobusy ve směru od Rakovníka budou moci zastavovat přímo na mostě a cestující se tak velmi rychle dostanou na železniční zastávku Kladno-město,“ sdělil naší redakci primátor města Kladna Ing. Dan Jiránek. A dále pokračoval: „Navíc zde ještě město Kladno plánuje v příštím roce instalovat inteligentní tabule tak, aby se lidé, kteří půjdou z vlaku, mohli podívat, kdy jim jede autobus a cestující, kteří přijedou autobusem, se dozvěděli, kdy jim odjíždí vlak. To se samozřejmě nejvíce týká nejsilnějšího dopravního proudu – těch cestujících, kteří směřují na Prahu. Chceme tak efektivně využít i toho, že tu České dráhy zavedly nové vozy.“

Hejtman Středočeského kraje MUDr. David Rath při slavnostním zahájení sdělil: „Vždycky je pěkné vidět, jak se určité záměry a finanční prostředky zhmotní do hotového díla. Tento most je toho důkazem. Je důkazem toho, že peníze z Evropské unie plynou do České republiky, že je čerpáme, a to na věci, které jsou potřebné a nezbytné, a které budou sloužit lidem – celému městu Kladnu.“ A dodal: „Doufám, že v budoucích měsících a letech takových akcí z peněz Evropské unie budeme moci odstartovat co možná nejvíc.“

Zástupce Středočeského kraje Ing. Pavel Vinohradník při této slavnostní příležitosti pronesl: „ Jsem rád, že tento most bude sloužit městu Kladnu a musím říci, že připravujeme v současné době ve spolupráci s krajem i další stavby, které budou sloužit nejen městu Kladnu ale i celému Středočeskému kraji.

K průběhu realizace opravy mostu ředitel závodu Praha Ing. Pavel Mikulášek (Skanska DS a.s.) podotkl: „Jednou z důležitých věcí na této stavbě bylo, že se za celou dobu výstavby nikomu nic nestalo.“

Generální ředitel VPÚ DECO Praha Ing. Petr Nosek pro časopis Silnice Železnice připomněl: „Tato rekonstrukce se zvládla za provozu, a to velmi úspěšně. Byla to oprava zcela radikální – z původní rekonstrukce zbyly pouze dříky opěr. Všechny úložní prahy na opěrách a všechny střední pilíře jsou nové. A samozřejmě mostovka je zbrusu nová.“ Ve výčtu zajímavostí pokračoval: „Dnes je most navržen na nosnost třídy A, což znamená plnou nosnost na silnici II. třídy ČR. Jeho životnost je 80 až 100 let.“ A dále sdělil: „Jednou z věcí, která se mi rovněž velmi líbí, je zábradlí městského typu z tahokovu.“

Základní údaje:
Název II/238 Kladno – Rozdělov, most ev. č. 238 – 002
Lokalita Středočeský kraj
Investor Středočeský kraj
Financování SFDI a ROP Střední Čechy
Zhotovitel Skanska DS a.s.
Projektant VPÚ DECO Praha
Uvedení do provozu 4. prosince 2009
Cena 52 995 000 Kč (bez DPH)



 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Na snímku zleva - Ing. Pavel Mikulášek (Skanska DS a.s.), Ing. Petr Nosek (VPÚ DECO Praha), Ing. Pavel Vinohradník (Středočeský kraj) a MUDr. David Rath (hejtman Středočeského kraje)Slavnostní uvedení do provozu mostu II 238 Kladno- Rozdělov, 4. 12. 20009Slavnostní uvedení do provozu mostu II 238 Kladno- Rozdělov, 4. 12. 20009Slavnostní uvedení do provozu mostu II 238 Kladno- Rozdělov, 4. 12. 20009Slavnostní uvedení do provozu mostu II 238 Kladno- Rozdělov, 4. 12. 20009Slavnostní uvedení do provozu mostu II 238 Kladno- Rozdělov, 4. 12. 20009Slavnostní uvedení do provozu mostu II 238 Kladno- Rozdělov, 4. 12. 20009Slavnostní uvedení do provozu mostu II 238 Kladno- Rozdělov, 4. 12. 20009Slavnostní uvedení do provozu mostu II 238 Kladno- Rozdělov, 4. 12. 20009Slavnostní uvedení do provozu mostu II 238 Kladno- Rozdělov, 4. 12. 20009Slavnostní uvedení do provozu mostu II 238 Kladno- Rozdělov, 4. 12. 20009Slavnostní uvedení do provozu mostu II 238 Kladno- Rozdělov, 4. 12. 20009

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

U Sokolova projedou auta po části nového mostu přes Ohři od dubna (104x)
Silniční most přes Ohři na rychlostní silnici R6 u Sokolova bude průjezdný v jednom směru od Chebu do Karlových Varů od ...
Ocelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěnýchOcelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěných (90x)
Ocelové mostnice jsou moderní alternativou pro dřevěné mostnice, které jsou nákladné a náročné na údržbu. Ocelové mostni...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (55x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice