KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    Průvodce zajímavými dopravními stavbami v České republice

Průvodce zajímavými dopravními stavbami v České republice

Publikováno: 17.5.2010
Rubrika: Mosty

Skupina SAM v čele se společností SaM silnice a mosty a. s. se sídlem v České Lípě má několikaleté zkušenosti v oboru dopravních staveb. Společnost se rozrostla o odštěpné závody včetně projektových a inženýrských činností. Tři ukázky dopravních staveb v České republice z široké palety realizací této firmy přinášíme v tomto článku.

OPRAVA MOSTU NA SILNICI III/2715, MOST EV. Č. 2715-4 CHOTYNĚ
Železobetonový obloukový most přes Lužickou Nisu je tvořený dvěma oblouky, při vrcholu je spojený čtyřmi ztužujícími příčníky s dolní mostovkou podporovanou železobetonovými příčníky zavěšenými na svislých železobetonových závěsech.

Základní informace o mostě:
délka přemostění: 26,93 m
délka mostu: 32,90 m
šířka mostu: 8,09 m
výška mostu: 5,40 m

Stavební stav před rekonstrukcí byl na základě hlavní mostní prohlídky hodnocen stupněm IV. Diagnostickým průzkumem byl zjištěn nevyhovující stav ocelových válečkových ložisek a na železobetonové konstrukci výskyt značného počtu míst s chybějící krycí vrstvou výztuže. Práce se prováděly za vyloučeného provozu. Pro pěší byla zřízena cca 30 m po proudu řeky provizorní lávka z konstrukce BB. Práce byly zahájeny odbouráním vozovkového souvrství a části opěr. Most byl zvednut hydraulickou soupravou pro synchronizované zvedání přibližně o 300 mm a provizorně podepřen. Následně byla vyjmuta ocelová válcová ložiska, zřízeny ložiskové bloky, byla provedena sanace opěr, osazena nová hrncová ložiska a most byl spuštěn zpět na nová ložiska. Současně probíhala sanace železobetonové konstrukce, hydroizolace a vozovkové souvrství.

V závěrečné fázi rekonstrukce byla provedena sjednocující stěrka, osazeno nové ocelové zábradlí, byl zřízen asfaltový kryt vozovky a elastické mostní dilatační závěry. Tuto stavbu jsme přihlásili do soutěže Česká dopravní stavba roku 2008, kde získala Cenu časopisu Silnice Železnice za konstrukční detail a dále do soutěže Mostní dílo roku 2008 kategorie II. Přestavba nebo oprava.

I/16 MĚLNÍK, OKRUŽNÍ KŘIŽOVATKA U MOSTU PŘES LABE
Stavba se nachází v intravilánu města Mělník. Okružní křižovatka je umístěna na násypu stávající silnice I/16 mezi mosty přes Labe a  přes biokoridor Pšovka a výškově na ni navazuje. Práce byly prováděny za částečně omezeného obousměrného provozu. V rámci stavby proběhla výstavba okružní křižovatky těchto parametrů: dlážděný středový ostrůvek o průměru 9,0 m, dlážděný prstenec o šířce 3,0 m, okružní jízdní pás z asfaltového betonu o šířce 7,5 m, výsledný vnější průměr 30,0 m. Vybavení okružní křižovatky jsou ocelová svodidla, zábradlí, poloportál, svislé a vodorovné dopravní značení. Celá stavba je umístěna na rozšíření stávajícího násypu, které umožnily opěrné zdi konstruované jako masivní tížné zdi z násypu vyztuženého geomřížemi s netuhým obkladem betonovými tvárnicemi, doplněné v koruně ztužující železobetonovou úhlovou zdí s monolitickou římsou.

Základní rozměry zdí jsou: celková délka 111,52 m, výška 1,54 – 8,46 m. Jako záchytné zařízení je na římsách kotvené ocelové zábradlí se svislou výplní, resp. ocelové zábradelní svodidlo s vodorovnou výplní. Jako ochrana pěších na chodníku je osazeno ocelové svodidlo nad zvýšenou obrubou podél vozovky. Součástí stavby byla kanalizace o délce 54 m se třemi uličními vpustěmi, veřejné osvětlení o délce nové kabelové trasy 110 m se čtyřmi stožáry se svítidly.

Stavba byla realizována v období květen 2009 až listopad 2009, nákladem 19,5 mil. Kč. Projektantem byla firma CITYPLAN s. r. o. Praha, investorem Ředitelství silnic a dálnic ČR Praha, zhotovitelem stavební společnost SaM silnice a mosty a. s., Česká Lípa, odštěpný závod
Mladá Boleslav.

II/280 BŘEZNO, REKONSTRUKCE MOSTU EV. Č. 280-003
Stavba se nachází v intravilánu obce Židněves, v těsném kontaktu s okrajem obce Březno v okrese Mladá Boleslav. Most převádí silnici II/280 přes řeku Klenici. Jedná se o rekonstrukci mostního objektu, který nevyhovoval z hlediska zatížitelnosti i směrových, výškových a šířkových poměrů na převáděné komunikaci. Původní mostní konstrukce o dvou polích (1. pole – kamenný oblouk, 2. pole – železobetonový prostý nosník) byla odstraněna a nahrazena železobetonovou rámovou konstrukcí o jednom poli, založenou na mikropilotách. Délka přemostění je 19,5 m, celková délka mostu 29,13 m.

Jsou zlepšeny směrové a výškové parametry převáděné komunikace v oblasti mostu, byla rozšířena vozovka. Na mostě je jednostranný veřejný chodník, oproti původnímu mostu je zvětšena kapacita mostního otvoru (chybí střední pilíř). V rámci rekonstrukce byly přeloženy inženýrské sítě zasažené rekonstrukcí mostu. Rekonstrukce byla provedena za vyloučeného provozu.

Navržená objízdná trasa byla vedená v obci Židněves a Březno po silnici I/16 a po silnici III/2801. Délka objízdné trasy byla 2 km. Objízdná trasa byla využívána pro vozidla nad 6 t, pro které byl uzavřen most ev. č. 280-004. Vedením dopravy po objízdné trase nedošlo k omezení dostupnosti území v okolí mostu. Stavba byla realizována v období březen 2009 až prosinec 2009, nákladem 16,1 mil. Kč. Projektantem byla firma PONTEX s. r. o. Praha a VIN Consult s. r. o., Praha, investorem Středočeský kraj a zhotovitelem SaM silnice a mosty a. s., Česká Lípa, odštěpný závod Mladá Boleslav.

Firma SaM silnice a mosty a. s. obhájila značku CZECH MADE za služby mostní a silniční stavitelství, má certifikován výrobek ocelové mostní zábradlí pro mosty a pozemní komunikace typ SAM. K dosažení vytyčených cílů s důrazem na spokojenost zákazníka uplatňuje a zlepšuje fungující systém managementu kvality dle ČSN EN ISO 9001:2009, environmentální systém managementu dle ČSN EN ISO 14001:2005 a systém řízení BOZP podle ČSN OHSAS 18001:2008.

A guide to interesting transport structures in the Czech Republic
The group SAM headed by the company SaM silnice a mosty (roads and bridges) with its seat in Česká Lípa has several years of experience in the area of transport structures. Three examples of transport structures in the Czech Republic based on a wide variety of executions of this company are described in this article. The examples are repair of the bridge in Chotyne, new steel structure on the bridge over the river Labe in Mělník and reconstruction of bridge in the village of Březno, district Mladá Boleslav.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Most v Chotyni – původní stav. (foto: SaM silnice a mosty a. s.)Most v Chotyni – stav po opravě. (foto: SaM silnice a mosty a. s.)Most v Chotyni – celkový pohled na dokončenou stavbu. (foto: SaM silnice a mosty a. s.)ll/280 Březno, rekonstrukce mostu ev. č. 280-003 – původní stav. (foto: SaM silnice a mosty a. s.)I/16 Mělník, okružní křižovatka u mostu přes Labe. (foto: SaM silnice a mosty a. s.)I/16 Mělník, okružní křižovatka u mostu přes Labe – opěrné zdi jsou konstruované jako masivní tížné zdi z násypu vyztuženého geomřížemi s netuhým obkladem betonovými tvárnicemi. (foto: SaM silnice a mosty a. s.)ll/280 Březno, rekonstrukce mostu ev. č. 280-003 – nový most. (foto: SaM silnice a mosty a. s.)

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

U Sokolova projedou auta po části nového mostu přes Ohři od dubna (104x)
Silniční most přes Ohři na rychlostní silnici R6 u Sokolova bude průjezdný v jednom směru od Chebu do Karlových Varů od ...
Ocelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěnýchOcelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěných (90x)
Ocelové mostnice jsou moderní alternativou pro dřevěné mostnice, které jsou nákladné a náročné na údržbu. Ocelové mostni...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (55x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice