KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    Provizorní most postavený po povodni v Chrastavě nevydržel

Provizorní most postavený po povodni v Chrastavě nevydržel

Publikováno: 15.7.2011, Aktualizováno: 2.8.2011 11:07
Rubrika: Mosty

Provizorní most postavený po povodních loni v srpnu v Chrastavě na Liberecku nevydržel. Kvůli poškození jednoho z dílů ho dnes musela nechat krajská správa silnic uzavřít. Kamiony z tamní průmyslové zóny teď musí jezdit po objízdné trase přes Václavice. Most byl hlavní tepnou ve městě, jeho uzavření je pro dopravu velkým problémem, řekl ČTK chrastavský starosta Michael Canov.

Provizorní most vybudovala loni armáda v blízkosti někdejšího železného secesního mostu, který na počátku srpna voda vzala. Provizorní most ze tří mostních polí je dlouhý přes 40 metrů, má nosnost 50 tun. Jak poškození vzniklo, není podle Canova jasné. "Oprava není složitá, díl se prostě vymění, musí to ale provést vojáci a mám obavy, že to bude trvat nejméně týden," poznamenal starosta.

Původní secesní most byl chráněnou památkou. Zachoval se z něj jediný sloup veřejného osvětlení na levé straně a pár dílů kovaného zábradlí. Most se sesul a železobetonovou konstrukci museli rozebrat a rozřezat, aby neblokovala řeku. Město pozůstatky mostu i navazující silnice převzalo nedávno od kraje, který na obnovu nemá peníze. Výstavbu nového mostu chce za přispění ministerstva pro místní rozvoj zajistit Chrastava vlastními silami.

Po loňských srpnových povodních zůstaly v Libereckém kraji škody za více než osm miliard korun. Jen na krajských silnicích a mostech přesáhly dvě miliardy. Velká voda si v kraji vyžádala pět lidských životů a na 2 000 lidí vyhnala z domovů. Chrastava patřila k nejpostiženějším městům. Například na obecním majetku záplavy způsobily škody za více než 180 milionů korun.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Ocelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěnýchOcelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěných (83x)
Ocelové mostnice jsou moderní alternativou pro dřevěné mostnice, které jsou nákladné a náročné na údržbu. Ocelové mostni...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (56x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...
Volný mostní průřez dle ČSN 73 6201:2008 a bezpečnost provozování dráhy (54x)
Volný mostní průřez (dále jen VMP) zavedený normou ČSN 73 6201:2008 kontinuálně z hlediska bezpečnosti železnice navazuj...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice