KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    Protikorozní ochrana ocelových konstrukcí: SO 201 – Děčín – Železniční most přes Labe v km 2,089

Protikorozní ochrana ocelových konstrukcí: SO 201 – Děčín – Železniční most přes Labe v km 2,089

Publikováno: 30.5.2014
Rubrika: Mosty

Protikorozní ochranu železničního mostu prováděla pro výrobce ocelových konstrukcí firmu Metrostav a. s. Praha, Divize 3, společnost PROFICOLOR s. r. o. Praha. Jednalo se jednak o dílenské nátěry, kde součástí protikorozní ochrany nosníků a mostovky byla i realizace metalizačního nástřiku, tak i o nátěry realizované na stavbě včetně kompletního vrchního nátěru. Zakázka ze strany dodavatele protikorozní ochrany byla realizována kompletně, tj. včetně dodávky metalizačního materiálu, nátěrových hmot a ředidel. Celkový rozsah zakázky činil 8 400 m2 ploch v rozdělení do 3 polí mostu.

Pro protikorozní ochranu se použily nátěrové hmoty HEMPEL výrobce HEMPEL MARINE PAINTS A/S Copenhagen Danmark. V rámci protikorozní ochrany ocelových konstrukcí mostu byly aplikovány tři základní ochranné nátěrové systémy (ONS) v souladu s předpisem „Protikorozní ochrana ocelových konstrukcí“ SŽDC (ČD) S 5/4 účinného od 1. 1. 2001.

Dílenské nátěry ocelových konstrukcí mostu, tj. nátěrový systém, kromě vrchního nátěru, byly realizovány na pracovišti výrobce ocelových konstrukcí společnosti Mestrostav a. s. divize 3, kde bylo využito zařízení tryskacího a stříkacího boxu výrobce. Výjimku tvořili pozinkované ocelové konstrukce pochozích plechů, na kterých byla dílenská protikorozní ochrana prováděna v provozovně zhotovitele protikorozní ochrany firmy Proficolor v Tuchlovicích u Kladna. Na těchto pozinkovaných dílech byl na dílně realizován kompletní nátěrový systém, včetně aplikace vrchního nátěru.

Začátek realizace prací na stavbě v červnu 2013 byl poznamenán povodněmi a další práce byly z tohoto důvodu odsunuty v té době na neurčito.

Po opadnutí vody a dokončení zámečnických a svářečských prací objednatelem byl nástup k zahájení protikorozní ochrany stanoven na konec srpna. Vzhledem k tomuto skluzu bylo zřejmé, že realizace protikorozní ochrany, která je na stavbě plně závislá na klimatických podmínkách, nebude v období podzimu jednoduchá. 

Tyto obavy se v průběhu podzimu taky potvrdili. Byly dny, které celé propršely, dny kdy ranní mlha trvala do odpoledne a dny kdy vzdušná vlhkost od řeky překračovala limitních 80 % téměř nepřetržitě v průběhu celého dne. Často se stávalo, že půldenní či celodenní práce byla následně znehodnoceny náhlou změnou počasí, a to i přes neustálé sledování vývoje počasí přes srážkové radary a meteodružice.

Stavba si ze strany zhotovitele protikorozní ochrany vyžádala zvýšení pracovních kapacit a techniky tak, aby bylo možné využít každé hodiny vhodných klimatických podmínek. Rozsah prací na stavbě představoval realizaci oprav dílenských nátěrů, poškozených dopravou a montáží, protikorozní ochranu montážních svarů, kde bylo prováděno otryskávání povrchu ostrohrannou struskou, přebroušení ploch, omytí tlakovou vodou a provedení kompletního vrchního nátěru ocelové konstrukce mostu.

Vzhledem k blížící se pevně plánované výluce a spojené s demontáži ocelové konstrukce starého mostu, bylo potřeba práce dokončit v termínu, který požadovala stavba pro výsun nové ocelové konstrukce do pozic. Práce na všech mostních dílech byly ukončeny v říjnu, předány odpovědným zástupcům objednatele a zákazníka a konstrukce mohla být následně umístěná do své trvalé pozice na závěrách a pilířích.

V měsíci listopadu následně probíhaly pouze dokončovací práce na již usazené mostní ocelové konstrukci a lokální opravy poškozené protikorozní ochrany, ke kterým došlo během výsunu a manipulací.

Přes veškeré komplikace způsobené povodněmi a následnými častými nevhodnými klimatickými podmínkami, čím byl zkomplikovaný veškerých postup prací všech dodavatelův, nevyžádal si postup realizace protikorozní ochrany žádné závažné technologické změny. Toto se povedlo i díky zodpovědnému přístupu pracovníků dodavatele protikorozní ochrany firmy Proficolor. Veškeré práce protikorozní ochrany byly kompletně úspěšně ukončeny v listopadu 2013 a předány zákazníkovi.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

www.proficolor.cz


Fotogalerie
Práci komplikovaly složité klimatické podmínkyProtikorozní ochrana se ukončila v listopadu 2013

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

U Sokolova projedou auta po části nového mostu přes Ohři od dubna (102x)
Silniční most přes Ohři na rychlostní silnici R6 u Sokolova bude průjezdný v jednom směru od Chebu do Karlových Varů od ...
Ocelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěnýchOcelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěných (90x)
Ocelové mostnice jsou moderní alternativou pro dřevěné mostnice, které jsou nákladné a náročné na údržbu. Ocelové mostni...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (57x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice