Při stavbě estakády se již počítalo s budoucí zastávkou metra
Rubrika: Mosty
Terminál Sever II na letišti v Praze-Ruzyni je kvůli zvýšení kapacity dvoupodlažní, s oddělením příletové a odletové části ve dvou úrovních. Objekty estakády a plošiny se nacházejí v prostoru přednádraží nynějšího terminálu letiště a nového terminálu Sever 2.
Estakáda vytváří na úrovni 1. NP obslužný dopravní prostor s příjezdovou a odjezdovou komunikací umožňující oddělení příletů a odletů ve vlastní letištní budově do dvou výškových úrovní a zajištění samostatného přístupu. Dopravně jsou komunikace estakády napojeny na hlavní obslužnou komunikaci přednádraží.
Výhledově se v souběhu s příjezdovou estakádou počítá
se stavbou rychlodráhy s konečnou stanicí.
Plošina u terminálu stavebně bezprostředně navazuje na objekt terminálu Sever 2 a bude s ním propojena několika vloženými lávkami a konstrukcemi eskalátorů. Lávky z příjezdové estakády jsou dovedeny k objektům parkoviště C a do prostoru před plánovaný hotel.
Výhledově se v souběhu s příjezdovou estakádou počítá se stavbou rychlodráhy s konečnou stanicí. Stanice metra bude propojena s objektem nového terminálu podzemní chodbou. Prostorově jsou rozměry spodní stavby i nosných konstrukcí vymezeny přecházenými nebo souběžnými komunikacemi a velkým množstvím inženýrských sítí v prostoru letiště.
Příjezdová estakáda začíná vzestupnou rampou proměnné šířky, která je půdorysně v oblouku, z ní pak odbočují dvě lávky, jež jsou do konstrukce příjezdové estakády vetknuty. Následuje přímý úsek, který nálevkovitě ústí do plošiny u terminálu.
Mostní konstrukce, jak bylo uvedeno, se skládá z příjezdové estakády a plošiny u terminálu. Plošina u terminálu se sestupnou rampou má charakter plošné stavby s podporami ve dvousměrné pravoúhlé modulové síti. Příjezd na plošinu umožňuje příjezdová estakáda se vzestupnou rampou jako liniová stavba. K mostním konstrukcím patří také dvě přístupové lávky pro pěší, odbočující kolmo z příjezdové estakády k parkovišti C a k budoucímu hotelu.
Na vybavení mostu byly kladeny přísné architektonické požadavky. Je zde situován chodník se speciálním zábradlím, ocelové přístřešky, atypické stožáry veřejného osvětlení a část z velkého množství elektrických kabelů bylo nutné umístit do demontovatelné části říms.
Dílo si vysloužilo i ocenění odborníků. Na 12. mezinárodním sympoziu Mosty 2007 získal projekt a realizace titul Mostní dílo roku 2005. Ocenění převzali projektanti Milan Kalný, Jan Kopanec (oba Pontex), Vladimír Engler (Novák & Partner) a architekt Tomáš Janeček(Nikodem a Partner).