KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    Při stavbě estakády se již počítalo s budoucí zastávkou metra

Při stavbě estakády se již počítalo s budoucí zastávkou metra

Publikováno: 24.2.2008, Aktualizováno: 23.11.2008 21:41
Rubrika: Mosty

Terminál Sever II na letišti v Praze-Ruzyni je kvůli zvýšení kapacity dvoupodlažní, s oddělením příletové a odletové části ve dvou úrovních. Objekty estakády a plošiny se nacházejí v prostoru přednádraží nynějšího terminálu letiště a nového terminálu Sever 2.

Estakáda vytváří na úrovni 1. NP obslužný dopravní prostor s příjezdovou a odjezdovou komunikací umožňující oddělení příletů a odletů ve vlastní letištní budově do dvou výškových úrovní a zajištění samostatného přístupu. Dopravně jsou komunikace estakády napojeny na hlavní obslužnou komunikaci přednádraží.


Výhledově se v souběhu s příjezdovou estakádou počítá
se stavbou rychlodráhy s konečnou stanicí.

Plošina u terminálu stavebně bezprostředně navazuje na objekt terminálu Sever 2 a bude s ním propojena několika vloženými lávkami a konstrukcemi eskalátorů. Lávky z příjezdové estakády jsou dovedeny k objektům parkoviště C a do prostoru před plánovaný hotel.
Výhledově se v souběhu s příjezdovou estakádou počítá se stavbou rychlodráhy s konečnou stanicí. Stanice metra bude propojena s objektem nového terminálu podzemní chodbou. Prostorově jsou rozměry spodní stavby i nosných konstrukcí vymezeny přecházenými nebo souběžnými komunikacemi a velkým množstvím inženýrských sítí v prostoru letiště.
Příjezdová estakáda začíná vzestupnou rampou proměnné šířky, která je půdorysně v oblouku, z ní pak odbočují dvě lávky, jež jsou do konstrukce příjezdové estakády vetknuty. Následuje přímý úsek, který nálevkovitě ústí do plošiny u terminálu.
Mostní konstrukce, jak bylo uvedeno, se skládá z příjezdové estakády a plošiny u terminálu. Plošina u terminálu se sestupnou rampou má charakter plošné stavby s podporami ve dvousměrné pravoúhlé modulové síti. Příjezd na plošinu umožňuje příjezdová estakáda se vzestupnou rampou jako liniová stavba. K mostním konstrukcím patří také dvě přístupové lávky pro pěší, odbočující kolmo z příjezdové estakády k parkovišti C a k budoucímu hotelu.
Na vybavení mostu byly kladeny přísné architektonické požadavky. Je zde situován chodník se speciálním zábradlím, ocelové přístřešky, atypické stožáry veřejného osvětlení a část z velkého množství elektrických kabelů bylo nutné umístit do demontovatelné části říms.
Dílo si vysloužilo i ocenění odborníků. Na 12. mezinárodním sympoziu Mosty 2007 získal projekt a realizace titul Mostní dílo roku 2005. Ocenění převzali projektanti Milan Kalný, Jan Kopanec (oba Pontex), Vladimír Engler (Novák & Partner) a architekt Tomáš Janeček(Nikodem a Partner).

Bookmark
Ohodnoďte článek:

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Ocelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěnýchOcelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěných (83x)
Ocelové mostnice jsou moderní alternativou pro dřevěné mostnice, které jsou nákladné a náročné na údržbu. Ocelové mostni...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (56x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...
Volný mostní průřez dle ČSN 73 6201:2008 a bezpečnost provozování dráhy (54x)
Volný mostní průřez (dále jen VMP) zavedený normou ČSN 73 6201:2008 kontinuálně z hlediska bezpečnosti železnice navazuj...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice