KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    Přerov zahájil dlouho plánovanou stavbu Tyršova mostu přes Bečvu

Přerov zahájil dlouho plánovanou stavbu Tyršova mostu přes Bečvu

Publikováno: 31.8.2010, Aktualizováno: 7.9.2010 10:48
Rubrika: Mosty

Přerovská radnice dnes zahájila dlouho plánovanou stavbu nového Tyršova mostu přes řeku Bečvu. Nahradí dosavadní lávku, která je ve špatném stavu. Investice si vyžádá více než 116 milionů korun. Součástí stavby, která potrvá do jara roku 2012, bude také oprava předmostí v ulici Brabansko, řekl dnes ČTK mluvčí přerovského magistrátu Bohuslav Přidal.

Původní Tyršův most ze začátku 20. století zničila německá armáda na konci druhé světové války. Současná lávka na místě budoucího mostu je z roku 1964. Nevyhovuje z estetického hlediska a dobrý není ani její technický stav, v krajním případě hrozí i její zhroucení.

"Po osmi letech, během kterých proběhla architektonická soutěž, uskutečnilo se několik veřejných jednání o vzhledu nového mostu a byla zpracována projektová dokumentace, byla 10. srpna podepsána smlouva na zhotovení díla se společností Skanska. Slavnostní poklepání základního kamene stavby se uskutečnilo dnes," uvedl mluvčí.

Nový Tyršův most bude širší než dosavadní lávka. Díky tomu bude sloužit nejen chodcům a cyklistům, ale také jednosměrně řidičům aut do 3,5 tuny. Součástí stavby budou také přeložky a demontáže inženýrských sítí či bourání a rekonstrukce vnitřních podpěr a nábřežních zdí.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Rekonstrukce Negrelliho viaduktuRekonstrukce Negrelliho viaduktu (72x)
Od dubna roku 2017 probíhá komplexní rekonstrukce Negrelliho viaduktu v Praze podle projektové dokumentace zpracované pr...
Rekonstrukce mostu přes Labe mezi Brandýsem nad Labem a Starou BoleslavíRekonstrukce mostu přes Labe mezi Brandýsem nad Labem a Starou Boleslaví (60x)
Obyvatelé souměstí Brandýs nad Labem – Stará Boleslav se dne 6. 8. 2012 dočkali otevření posledního ze soustavy sedmi mo...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (59x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice